מה מסתתר מאחורי הלוגו?

עיצוב לוגו הוא חלק אינטגרלי מאסטרטגיית המותג, הלוגו משקף את ערכי המותג ומטרתו היא להיחרט במוחו של הצרכן, כך שיוכל לזהותו בקלות בכל מפגש.  העוסקים במיתוג, מקדישים זמן רב וחשיבה עמוקה בעיצוב נכון של הלוגו, הן במרכיבי הסמל, בצבעים ובפונטים.  ישנם מעצבי לוגו המשלבים מוטיבים נסתרים, שאנחנו לא ערים להם במודע, אך מטרתם לשתול מסרים […]

4 טעויות התוכן הנפוצות במדיה החברתית – או, איך לכתוב כדי שלא ימצאו אותך

רבים מאתנו משקיעים זמן רב, מחשבה וכסף בקידום הפעילות העסקית במדיה החברתית.   ישנם עסקים השוקדים רבות על כתיבת תוכן איכותי ובעל ערך ממשי ללקוחותיהם, אולם הדרך בה הם מקדמים את התוכן לעיתים מובילה לכך שהכל הולך לאיבוד.  מהן 4 הטעויות הנפוצות בשיווק באמצעות תוכן במדיה החברתית: הגדר ושכח – בעלי עסקים רבים פותחים פרופיל […]

על הקשר בין מותגים וחג האהבה

אנו, בעלי העסקים השוקדים כל העת בעבודתנו, חלקנו מצליחים יותר וחלקנו פחות, האם עצרנו רגע להביט מסביב ולזהות הזדמנויות? לא רק כאלו שיכולות להניב לנו רווחים אדירים, לא על ‘להיות מיליונר ביום אחד’ אני מדברת, אלא, על ההזדמנויות שעומדות לפתח דלתנו ולעיתים, מרב עומס ועייפות, אנחנו מזהים אותם (או שלא…) רק אחרי שחלפו. אז הנה […]

brand personality

אישיות המותג

לכל מותג יש אישיות המאפיינת אותו. זהו אמצעי לבידול, המאפשר למנהל המותג להבין כיצד הצרכנים תופסים את המותג ואיך ניתן לבדל אותו באופן ממשי מול המתחרים. למותגים, ישנם מבני אישיות שונים,  בדיוק כמו לבני האדם. כך, נוכל למצוא את האידיאליסט, התמים, היצירתי, האמא הפולנייה, החולם, החכם, המלך ועוד מבני אישיות רבים אחרים. אישיות המותג, היא […]

לדבר עם הלקוח ולא לדבר אל הלקוח

רוצים שהלקוח האידיאלי יקשיב? תפסיקו לדבר אליו ותתחילו לדבר איתו

בגיבוש אסטרטגיית לקוח, ישנם 3 שלבים: שלב ראשון להבין מיהו הלקוח האידיאלי עבור העסק / הארגון שלנו. שלב שני להבין איפה הוא נמצא ושלב שלישי להגדיר באיזו מדיה ניתן ליצור איתו קשר.  וכל זה על מנת להיות שם בשבילו, במקום ובזמן שנוח לו, כך נגדיל את הסיכוי שיקשיב לנו.  אבל, האם זה מספיק? האם בעצם […]

סורקים, מקליקים לייק ומצטרפים לדף האוהדים

דרכים יצירתיות לשימוש בקוד – תראו מה עוד ניתן לעשות עם QR קוד

הטלפונים הסלולריים מהווים את פריצת הדרך באימוץ טכנולוגי המהיר ביותר, אולי מאז המצאת הגלגל… למה? כי בעודנו מחוברים כמעט 24/7 לטלפון הנייד, הם באותה העת משחררים אותנו ומספקים לנו ניידות. אנו בתקופה בה הטלפונים הפשוטים מפנים את מקומם לטלפונים חכמים (הסמרטפונים), השימוש בטלפונים אלו מזמן חצה את קו הייעוד שלהם, כיום אנו למעשה נהנים מעולם […]

האם פייסבוק פותחת את שעריה לילדים מתחת לגיל 13

האם פייסבוק תאפשר גישה גם לילדים מתחת לגיל 13?

בראשית חודש יוני, הודיעה פייסבוק כי היא בוחנת את האפשרות לתת גישה גם לילדים מתחת לגיל 13, בהשגחה הורית.  צעד זה מהווה חדירה לקהל יעד רחב מאוד, שאין ויכוח על האפקט הכלכלי לחברה, יחד עם זאת, מתעוררת שאלת הפרטיות. כיום החברה בוחנת לאפשר גישה לילדים צעירים, כאשר החשבון שלהם נפתח בקישור ישיר לחשבונות של הוריהם.  […]

מה באמת מעניין את האוהדים שלכם בפייסבוק

תוכן עם הקשר ברור למותג, תוכן רלבנטי לקורא, תוכן שהקורא יכול לראות את הקשר בין הכתוב לבין המותג שאותו הוא מייצג, גורפים יותר תשומת לב מצדו של הקורא, לעומת סטטוסים כלליים, סטטוסים של הגיגים אישיים וכדומה. מה שרואים מפה פחות רואים משם, פה כדאי להבין שתכנים ויזואליים גורפים יותר  שיתוף והיענות של הקוראים ‘להעביר את […]

הבטחת המותג

הבטחת המותג – מה קורה כשהמותג כבר לא מקיים את מה שהבטיח…

בשביל מה אנו צריכים להתעכב ולמתג את העסק שלנו ואותנו כמובילים בתחומנו? ראשית כדי שהלקוחות יזהו אותנו בקלות, יבינו מה אנחנו מציעים להם ובעיקר ירצו לרכוש את המוצרים והשירותים שאנו מציעים. המותג מקטין את רמת הסיכון הנתפס בעיני הלקוח, ככל שהוא מכיר את המותג טוב יותר, הוא מבין מה אנו מציעים לו ובטוח שיקבל את […]

lead nurturing

טיפוח לידים – לבנות אמון, ללכת צעד צעד, להיות שם בשבילם

בטיפוח לידים, אנחנו נדרשים להשקיע זמן על מנת להכיר את המועמד, להבין מה הוא מחפש, מה כואב לו, להיות שם כשהוא צריך אותך ולא למכור לו.  המכירה תגיע כשהוא יהיה בשל לכך.  בעסקים, כמו בזוגיות, אנחנו צריכים לטפח את מערכת היחסים עם הלקוח העתידי (כמובן שגם לא לשכוח את הלקוח הקיים…). הלקוח העתידי שלנו, שנכנס […]

איך ניתן לקדם את העסק עם QR Code

מהו QR Code כיום ניתן לפגוש בקודים אלו בעיתון, בתכנית הטלוויזיה ועל מוצרים בחנות.  מה מטרת הקודים האלו? בשונה מברקוד רגיל, הבא לתת מידע לבעל החנות, הפעם מדובר בקודים שבהם אנו עושים שימוש לקידום העסק שלנו.  זהו קוד שניתן לסרוק אותו באמצעות הטלפונים החכמים, ובקוד עצמו אנו יכולים להכניס מידע רב, אודות העסק שלנו. מאיפה […]

PINTEREST הנעץ שיצא מהבית…

מהו Pinterest ולשם מה אנחנו צריכים אותו? שובב חדש הצטרף לשכונת ה Social media, דרך חדשה ומרעננת עבורנו להציג רעיונות, מוצרים, דעות ועוד, על גבי לוחות מודעות ווירטואליים. באופן לא מפתיע, מרבית המשתמשים בלוחות המודעות הן לא אחרות מאשר… נשים. למי ששואל מה ההבדל בין זה לבין רשת חברתית אחרת, אז ההבדל העיקרי נעוץ בנעץ, […]

7 צעדים למיתוג אישי אונליין ואופליין

7 הצעדים הראשונים במיתוג אישי

בעידן הרשתות החברתיות, כל עסק כדאי שיחשוב קדימה ויבדוק את ההיתכנות של מיתוג אישי. מותגים מניעים את הלקוחות שלנו לחזור ולקנות מאתנו פעם נוספת, בדיוק כמו שמותגים חזקים עובדים עבור חברות ומוצרים, כך גם עבורנו, המותגים האישיים.  תחשבו על עצמכם כעל ידוען, רק שבמקום בתחום הבידור, אתם ידוענים בתחום המקצועי שלכם.  מיתוג אישיות הוא בהגדרתו, […]

איך להיות הפתרון האמיתי עבור הלקוח שלך – ראיון אצל דקלה מור

בראיון אצל דקלה מור – מאחורי הקלעים של העסקים בישראל 25/1/2012   על בידול עסקי, באוקיינוס רווי מתחרים למצוא את הייחודיות של העסק, להתאים אותה ליכולות של בעל העסק ולחלומות וליצור בידול אמיתי ולאורך זמן מוזמנים לצפות ולהאזין וכמובן גם להגיב.  

לא ידעתי שאסור… על אתיקה באינטרנט

בשבוע שעבר וויקיפדיה באנגלית הוחשכה במחאה על השינוי הצפוי בחוק הגנת קניין רוחני, שמציעים בפרלמנט האמריקאי.  תחום האינטרנט עדיין פרוץ בהיבט ההגנה על קניין רוחני וזכויות יוצרים.  העתקת תכנים ושכפולם נהיו דבר שבשגרה אצל חלק מהגולשים, המבקשים להביא תנועה לאתר או לקידום פעילות כזו או אחרת.  גוגל מנסים להקטין זאת על ידי שימוש בגוגל פנדה […]

אותנטיות במיתוג – כי אני רוצה לאהוב את המותג שלי גם בעוד 10 שנים…

הקהל שלנו יקשיב לנו כשהוא מאמין לנו, כשהוא מאמין ביכולות המקצועיות שלנו, באמינות שלנו ובאדם שבנו. זה הזיקוק של השמירה על האותנטיות. לשמור על מי שאנחנו לאורך זמן.

כתבת עוד פוסט בבלוג, איך תגרום ללקוחות שלך לדבר עליו הלאה – חיזוק המותג בעידן המדיה החברתית

  שיווק מפה לאוזן הינו הטקטיקה החזקה בשיווק מאז ומעולם.  המדיה החברתית, הנגישות הגבוהה לכל פיסת מידע, בכל מקום וזמן, מעצימה את היכולת שלנו, לשדרג את השיווק מפה לאוזן.  הזמינות הגבוהה של המדיה החברתית, היכולת להשמיע ובעיקר לשמוע, להגיב בזמן אמת, היא המגדילה באופן משמעותי את העצמה של השיווק מפה לאוזן.  אבל חשוב מאוד להפנים, […]

פייסבוק למבוגרים, לא רק לבני הנעורים

מהפיכת הפייסבוק בתקשורת ההמונים, מציבה בפנינו אתגרים חדשים.  חלקנו מבינים את הצורך בהכרת הכלי התקשורתי, חלקנו עדיין מעט חוששים ממנו.  האם היינו מעלים על דעתנו לפני עשורים בודדים, שלא לצפות בטלוויזיה, ויתרה מזו, שלא להכיר את המדיה הזו? בדיוק באותו האופן עלינו להכיר את המדיה החברתית, להבין את מהלכיה, ואף לשאוף להיות חלק ממנה.  השימוש […]

CeoRead Inc. 800 – איך חנות ספרים מקומית הפכה לחנות ספרים בינלאומית, המתמחה בניהול

חנות הספרים במילווקי Haryy W. Schwartz הייתה חנות ספרים מסורתית במשך למעלה מ 30 שנה. לפני כ 25 שנה החלו בתחום ההתמחות של ספרי ניהול. כשהגבינה זזה וחנויות הספרים באינטרנט צצו כמו פטריות אחרי הגשם, ובעיקר כשאמזון תפסה תאוצה ואיימה על החנות, באופן ממשי. הוחלט על מיקוד נוסף – היכולת לטפל בהזמנות ספרים בכמויות גדולות והפצת רעיונות עסקיים גדולים באינטרנט. עם הכניסה לאינטרנט גדל הצורך במציאת ייחוד נוסף וכך בא הרעיון להתמקד ביכולת להתמודד עם הזמנות גדולות.

הפניה 301 כדי שגוגל לא יעיפו את האתר שלכם!

מאז לידתו של גוגל פנדה, אנחנו חייבים להקפיד שלא לשכפל תוכן.  בעת הקמת אתר חדש, באופן טבעי אנו מעבירים את התוכן מהאתר הישן לאתר החדש.  הרי התוכן הוא אחד הנכסים המשמעותיים שלנו באתרי האינטרנט ולא נוותר עליו.  אולם, כשגוגל נתקל בתוכן מוכפל, הוא מחליט לבד איזה אתר לחסום ולעיתים קרובות הוא יחסום את האתר החדש, […]