איך ניתן לקדם את העסק עם QR Code

מהו QR Code

כיום ניתן לפגוש בקודים אלו בעיתון, בתכנית הטלוויזיה ועל מוצרים בחנות.  מה מטרת הקודים האלו? בשונה מברקוד רגיל, הבא לתת מידע לבעל החנות, הפעם מדובר בקודים שבהם אנו עושים שימוש לקידום העסק שלנו.  זהו קוד שניתן לסרוק אותו באמצעות הטלפונים החכמים, ובקוד עצמו אנו יכולים להכניס מידע רב, אודות העסק שלנו.

מאיפה בא השם QR Code  Quick Response משמעותו תגובה מהירה.  המטרה היא שבאמצעות סריקת הקוד בטלפון החכם, מידע נוסף מוצג בפני הלקוח.

על הקוד והדרך לייצר אותו כתבתי בפוסט “כרטיס הביקור בעידן המדיה החברתית” ב 26/7/2011

עכשיו הגיע הזמן שנדע איך ניתן לשלב את הקוד בפעילות השיווקית של העסק, הרבה מעבר לכרטיס הביקור.

ניתן להוסיף את הקוד לשימושים שונים, ראו דוגמאות להלן:  

מה מסתתר מאחורי כל אחד מהקודים?  ניתן לגלות בסריקת הקוד בטלפון החכם (רמז במעבר עכבר)

[nggallery  id=2]

 אפשר כמובן להוסיף את הקוד לכל פרסום ברשת, אולם, מחקרים מראים שהשימוש האפקטיבי ביותר של הקוד הוא דווקא בעולם הפיסי.  כלומר, כאשר אנו מדפיסים את הקוד על חפץ או ברושור, ומניעים את הלקוח לסרוק את הקוד ולקבל דבר מה בתמורה.

בוועידת השיווק 2012 שהתקיימה בחודש שעבר, השתמשו בקוד זה על מנת להניע את המשתתפים לשחק משחק תחרותי נושא פרסים.  ניתן להשתמש בו לקידום מכירות, למבצעי מכירות, ולחיזוק הקשר עם הלקוחות.   כמובן שפרסום הקוד בלבד לא יניע את הצופים לסרוק אותו, בעיקר לא בימים בהם אנו מוצפים בהצעות שיווקיות מגוונות.  יש להוסיף כיתוב או גרפיקה ויזואלית, שתניע את הקורא, שתגרום לו סקרנות ורצון לקבל מידע נוסף באמצעות סריקת הקוד.

האם QR Code  מתאים לכל עסק?

כמו בכל פעילות שיווקית, גם כאן חשוב להבין מיהם הלקוחות שלך ומה המדיה שדרכה הם צורכים מידע.   אם הלקוחות שלי אינם מנויים בין אלו המחזיקים טלפונים חכמים, לא אוכל להפיק תועלת מפרסום קודים שאף אחד לא יכול לסרוק אותם.  כדי ששיווק תכולת הקוד תהיה אפקטיבית, יש לנתב אותה לקהל שמחזיק בטלפונים חכמים ושערני לחידושים.

כיום ישנם אתרים בהם ניתן לפתח את הקוד באופן ממותג, התואם למיתוג של העסק, ניתן לייצר קודים יצירתיים ביותר ועדיין להישאר בתחום המצריך סריקה.

ואיך זה עובד בפועל?

מתקינים אפליקציה לסריקת קודים בטלפון החכם, סורקים את הקוד ומיד מקבלים תוצאה של אתר, SMS, הודעת טקסט או כל מידע אחר שהמפרסם בחר להציג בפנינו, כשיצר את הקוד.

אחת הדרכים לקידום מוצרים בחנויות בעזרת ה QR Code  היא באמצעות הוספת הקוד למוצרים, כאשר הקונים בחנות יכולים לקבל גישה מהירה לחוות דעת של קונים אחרים אודות המוצר הספציפי שאותו סרקו.  דבר זה כמובן מצריך עבודת הכנה ומגוון רחב של חוות דעת על המוצרים, אולם אין כמו המלצה של לקוח לחיזוק המכירה.

חשוב מאוד להקפיד על תוכן ראוי ללקוחות, להכניס קישורים לאתר, לעמודים בהם הגולש מקבל ערך.  כאשר גולשים סורקים את הקוד, הם מצפים לקבל משהו טוב בתמורה.  גלישה לעמוד הבית באתר על פי רוב תהיה אכזבה קלה ללקוח הפוטנציאלי, מה שעשוי להקטין את הסיכוי להפכו ללקוח בפועל.  לכן יש לחשוב היטב על מטרת יצירת הקוד, ליישם זאת במקומות בהן אנו יכולים להניע את הלקוחות להגיע לתכנים אטרקטיביים, בלחיצת כפתור אחת.  

2 תגובות
  1. מיכל
    מיכל says:

    הקוד היחיד שהתחברתי אליו הוא הpin to biz שאכן מביא אותי ישר לדף נחיתה.
    שאר הדוגמאות נראות לי פחות מוצלחות,
    לא הבנתי מה היתרון בשימוש QR לפרטים אלו.

    כן מעניין אותי כל נושא העיצוב.
    למשל כיצד אני יכולה לשנות את הצבע? זה שיש לך QR אחד ירקרק-תכול לעומת כל השאר שהם שחורים…

    בכל מקרה,
    הלקוחות שלי למשל, הם מבוגרים מעל גיל 50 עפי”ר
    ומצד אחד נוטים לחשוב שרובם אינם צרכני טכנולוגיה חכמה וזה נכון,
    אבל עבור אלו שכן חובבי גאג’טים וחידושים טכנולוגים-
    אני מחזיקה כן בבר קוד
    הוא תוסף קבוע בחתימת המייל שלי
    ומפנה לדף שחשוב לי לחשוף
    ללקוחות פוטנציאלים.

    תודה על הפוסט
    מיכל

  2. טל פרנק בן-משה
    טל פרנק בן-משה says:

    מיכל שלום, ישנם מחוללי QR Code רבים, אחד מהם הוא http://www.qrcoder.co.il מחולל קודים חינמי ומתאים לעברית. באחדים מהם ניתן לשנות צבעים ויש גם כאלו שניתן לעשות התאמה מירבית למיתוג של העסק. חלקם חינמיים וחלקם בתשלום.

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.