אותנטיות במיתוג – כי אני רוצה לאהוב את המותג שלי גם בעוד 10 שנים…
לכל אחד מאתנו יש גרעין מרכזי של האישיות שהולך איתנו לאורך חייו, גם כשאנחנו לומדים דברים חדשים, פוגשים אנשים חדשים, חושבים שמשהו בנו השתנה… הגרעין האישיותי שלנו נשאר איתנו.
באותה המידה כשאנחנו בונים מותג אישי, אנו מבססים את ערכי המותג על הערכים שעל פיהם אנחנו חיים ומאמינים בהם. אין הבדל משמעותי בין מיתוג אישי למיתוג של חברה או ארגון גדול, בשני המקרים, החיבור בין המותג לאדם הוא בעזרת החיבור לערכים. העצמה של מיתוג אישי היא בחיבור לערכים שלנו.
המותג האישי, צריך לשדר את המקום שאליו אנחנו שואפים להגיע, וגם את המקום בו אנחנו נמצאים עכשיו, למעשה, מייצג את מי שאנחנו.
מכאן נובעת החשיבות של שמירה על האותנטיות האמיתית במיתוג, להבין שמה שאנחנו אומרים היום, מצטייר בעיניו של הלקוח שלנו, נשאר בזיכרון שלו לאורך זמן. אם נשדר מסרים שאינם בהלימה עם האמת הפנימית שלנו, עם הערכים שעל פיהם אנחנו חיים באמת, הדואליות (המסרים הכפולים) תצא לאור, הלקוח שלנו ירגיש מבולבל, לא יבין מה באמת אנחנו מנסים להגיד לו.
הכוח האמיתי של המיתוג הוא ביכולת של הלקוח לזהות אותנו בכל פעם מחדש. בכל מפגש בינינו, בכל פעם שייתקל בפיסת מידע אודותינו ו/או אודות המותג שלנו, יהיה לו קל לזהות אותנו ולהבין מי עומד מולו, וחשוב לא פחות, יהיו לו קל להזדהות עם הערכים שאנחנו מייצגים, ולקיים איתנו מערכת יחסים ארוכת טווח.
כשאנחנו בונים את המותג שלנו בשיווק באינטרנט, אנחנו נשתמש בכלי השיווק שעומדים לרשותנו באינטרנט, מדיה חברתית, אתר בית, בלוג אישי, ערוץ ווידאו, שיווק במיילים
בכל אחת מטכניקות אלו, כדאי לנו מאוד לשמור על פנים אחידות, על מסרים ברורים ועקביים. ככל שנשמור על האחידות והעקביות במסרים, נהיה ברורים יותר ללקוחות.
אם אני אדם מוחצן שאוהב מאוד להישמע ולהשמיע, יכול מאוד שיתאים לי להשתמש בווידאו בלוג. אבל אם אני אדם מופנם, שלא אוהב להצטלם, השימוש בווידאו עשוי לחולל את ההיפך מהרצוי. הקהל ירגיש שאני מרגישה שלא בנוח עם המדיה הזו, במקום להקשיב למסרים השיווקיים שאנסה להעביר, הצופה יהיה עסוק במסרים הנסתרים, שלעיתים עוברים באופן חזק יותר. סביר להניח שחוסר הנוחות שלי תבוא לידי ביטוי.
כל אחד מאתנו צריך לבחור ולהשתמש במדיה שמתאימה לו ביותר. אם אני אדם של מילים, אולי כדאי לכתוב את הדברים. החשוב ביותר הוא שכל אחד מאתנו צריך להרגיש נוח בבחירת המדיה שבה הוא מעביר את המסר השיווקי, בעיקר כשאנחנו מדברים על המדיה האינטרנטית, שבה המסרים עוברים לקהל שומעים רחב מאוד ובמהירות גבוהה מאוד. כשאנחנו מרגישים נוח במדיה שבה אנחנו משתמשים, גם הלקוחות שלנו מרגישים בנוח איתנו.
ככל שנדע לשמור על מי שאנחנו היום, נרגיש נוח עם עצמנו גם בעתיד, גם בימים של הצלחה מסחררת, לא נרגיש מבוכה על הצעדים הראשונים שעשינו.
הקהל שלנו יקשיב לנו כשהוא מאמין לנו, כשהוא מאמין ביכולות המקצועיות שלנו, באמינות שלנו ובאדם שבנו. זה הזיקוק של השמירה על האותנטיות. לשמור על מי שאנחנו לאורך זמן.
גם במיתוג שלנו אנחנו רוצים להיות הכי טובים, הכי מוצלחים. אנחנו מאוד מוכשרים, אבל הכי חשוב לשמור על מי שאנחנו, כי אנחנו נהיה שם גם מחר וגם בעוד חמש שנים, ובעוד 10 שנים ולא נרצה להסתכל לאחור ולהגיד “אוי ואבוי, מה אמרתי…”, לא, אנחנו נרצה להסתכל לאחור ולהגיד: “WOW, איזה מדהים, זה אני אמרתי את הדברים האלה, אני כתבתי את הדברים המקצועיים האלו”… לשם אנחנו רוצים להגיע.
שמירה על האותנטיות, שמירה על מי שאני, זה הסוד המנצח במיתוג בכלל וכמובן שגם במיתוג האישי.
טל, אני מסכימה אתך כמעט לגמרי. כשמדברים על מיתוג ובידול לא צריך לחפש אותו אי שם, האותנטיות היא הבסיס.
המיתוג הוא ניסוח קצר וקולע של האמת הזאת. לכך עדיין לא הגעתי, מה שכן – דרך האתר שלי אפשר להבין מה הערכים שלי בהקשר לפרנסה שבחרתי. שהרי לא סתם אני עושה מה שאני עושה.
הההשגה היחידה שיש לי היא בעניין הוידאו. נכון שאם נשים באתר שלנו וידאו גרוע נגרום יותר נזק מתועלת אבל בשביל זה יש אנשי מקצוע. מי שמרגיש לא נוח להצטלם – אולי ירגיש נוח להתראיין על העבודה שלו, אפשר לצלם את בעל העסק תוך כדי עשייה למשך מספר שניות ושאר הוידאו יציג: וידאו של המפעל / חנות / שירות או מצגת ו/או לקוחות מרוצים שדווקא נוח להם להצטלם וכן הלאה.
בוידאו בצילום עצמי – גם אני לא מהמצטלמים הנלהבים – השיטה שלי להתגבר על המבוכה והבקורתיות היא פשוט לצלם הרבה ולהציג באתר רק את הצילומים המוצלחים.
גילה, בהחלט ניתן לשלב ווידאו באתר בדרכים אחרות, בהן בעל העסק עצמו לא מצטלם באופן ישיר וכך חי נוח יותר עם מעשיו.
תודה על ההערה והתגובה (-:
טל
נכון שחשוב לשמור על אוטנטיות ואמינות במיתוג,אבל במשך 10 שנים אדם יכול לעבור שינויים רבים,למשל הסבה מקצועית,
וגם התפתחות אישית,שינוי בדרכי החשיבה,התייחסות ופעולה במציאות.גם המציאות משתנה בקצב מזורז.לכן השתקפות של
האדם כלפי חוץ,אופי התכנים,בפלטפורמות השונות משתנה בהתאם.מה שחשבתי ,האמנתי וכו לפני 10 שנים,שונה ממה שאני כיום,גם כאשר המיתוג היה מהימן ואוטנטי.מי שלא מישתנה ומתאים עצמו למציאות שמשתנה תדיר,”תקוע מאחור.
כדאי לקרוא את הספר “מי הזיז את הגבינה שלי”‘מאת ספנסר ג’ונסון.
לאה, נכון הוא הדבר שאדם יכול להשתנות, מעצם למידתו דברים חדשים, יכול לסגל התנהגויות חדשות, לחזק את הביטחון העצמי, לדעת להציג את עצמו טוב יותר ועוד כהנה וכהנה, אולם, סביר להניח שהערכים שעל פיהם הוא חי, לא ישתנו מקצה לקצה. לכן, האותנטיות במיתוג חשובה מאוד לאורך זמן. בניית המותג נשענת על ערכי האדם/ החברה / הארגון אותו המותג צריך לשנות. ערכים הם דבר די קבוע ויציב. כמובן שהדרך בה אנו מציגים את המותג צריכה להשתנות ולהתאים את עצמה לשינויים ולתמורות הקיימות בתחום העיסוק, כל אחד בתחומו.
תודה על התגובה המעניינת והחשובה 🙂
טל