השפעתה של תעשיית האינטרנט בישראל על הכלכלה הישראלית

רשת האינטרנט הפכה לגורם כלכלי מהותי במשק הישראלי.  מחקר חדש של מקינזי וגוגל מראה כי תעשיית האינטרנט בישראל תופסת כ 6.5% מהתוצר הלאומי ומגלגל כ 50 מיליארד שקל בשנה. בשנים האחרונות, קובע המחקר, עסקים קטנים שנעזרים באינטרנט ככלי שיווקי, גדלים מהר יותר מעסקים שאינם נמצאים בעולם הווירטואלי, גם עסקים שאינם טכנולוגיים במהותם, רושמים הישגים.  קצב הצמיחה של […]

הקשר בין נשים, מדיה חברתית והצלחה בעסקים

אין זה חדש לנו, כי אתרי המדיה החברתית תרמו באופן דרמטי לשינוי אופן השימוש באינטרנט, ואף יש לו השפעה לא מבוטלת על שינויים באורחות חיים. באופן מפתיע (או שלא…), נשים יוצרות אינטראקציות רבות באתרים חברתיים, יש הגורסים כי יותר מעמיתיהן הגברים. נשים מהוות את קבוצת הבלוגריות הגדולה, משתפות יותר בתמונות בפרופיל אישי ולא חוששות להביע, […]

עסקים פרטיים צפויים להגדיל את היקפי הפעילות ברשת האינטרנט ב 2011

עסקים קטנים ובינוניים צפויים להגדיל את ההוצאה על השיווק ברשת האינטרנט ב 2011 לעומת שנים קודמות, כאשר ההשקעה הגדולה הצפויה היא באתרים עצמם.  לפי סקר שנערך על ידי Mashableנמצא כי ל 54% מהעסקים הקטנים יש אתרים ברשת, אולם למרבה הצער, מרבית האתרים לא מתפקדים כראוי לקידום הפעילות העסקית, אלא משמשים מעין “ברושור” תדמיתי לעסק.  מרבית האתרים הינם סטטיים […]

הלקוח הוא הנכס החשוב ביותר של העסק – משוך אותו ושמור עליו

נתקלתי היום במאמר מעניין, אשר למעשה כאשת שיווק וותיקה, לא הציג אסטרטגיה חדשנית אלא חידד את הצורך בהקשבה ללקוחות, בשמירה על הקשר לאורך זמן, בקיום דיאלוג רציף, אמיתי וכנה עם הלקוחות, כזה המאפשר להם להשמיע את כולם, להביע את דעתם וגם להעיר מתוך רצון לשינוי.  מה לזה ולמדיה החברתית?  קודם אספר בקצרה מהי האסטרטגיה המדוברת ולאחר […]

כמה פעמים ושום דבר לא קרה… האם החזרה על המסר פעמים רבות טובה לנו או מזיקה?

מה בין תדירות המסר השיווקי, הישנות המסר וההשפעה על יכולת ההקשבה שלנו. כאשר אנו רוצים לפרסם את העסק, בהקשר של אירוע או מבצע חד פעמי, שמתקיים במועד מסוים, ולא יהיה שני לו. במקרה זה המטרה שלנו ברורה מאוד: אנחנו רוצים להביא כמה שיותר לקוחות למעמד הקנייה.

אחד הדברים שאני רואה תדיר קורים ברשת החברתית, הוא שבעלי עסקים נוטים לחזור ולהודיע את אותה ההודעה מספר רב של פעמים. בזה יש מן הפספוס. כאשר אנו חוזרים על אותה אמירה פעמים רבות, ללא תוספות או שינוי, סביר להניח שקהל הלקוחות שלנו כבר לא שומע אותנו.

המדע שמאחורי שיווק במייל – 11 הדברים שכדאי לדעת

מה הקשר בין קריאת אימיילים לבין הכנת שיעורי בית?   מה בין אנשי עסקים וקריאת אימיילים – האם הם שונים מאנשים רגילים? האם יש השפעה ליום בשבוע או לשעה ביום על קריאת האימיילים שאנו משווקים ללקוחותינו?   ביום חמישי 10/2/2011 האזנתי לוובינר מפי דן זרלה, מדען מדיה חברתית (Dan Zarela, Social Media Scientist), הנתונים במאמר לקוחים […]

תוכן עדכני, חדשותי, מעניין – איפה מוצאים את התכנים האלה?

6 דרכים אפקטיביות לאיתור מידע איכותי היכול לשמש כבסיס לתכנים שתספקו ללקוחותיכם! בים המידע הבלתי נדלה, כולנו שוקדים על חיפוש מקורות מידע מהימנים, איכותיים וכמובן רלבנטיים לקוראינו.  אבל, איך מוצאים את המידע מבלי ללכת לאיבוד? איך מצליחים להגיע למקורות המידע החשובים, המתעדכנים תדיר, מבלי להיות מוצפים במידע לא רלבנטי ו/או גם לא אקטואלי?  בימים בהם הזמן הוא […]

מה בין אתיקה לבין כבוד הדדי – מה מותר לעשות אבל לא נבחר בו, כי זה לא מוסרי…

לאחרונה נחשפתי להתנהגויות שגרמו לי להרים גבה… לחשוב פעם נוספת, מה באמת גורם לאותם אנשים להתנהג כך או אחרת, כאשר מדובר בשיווק עסקיהם באינטרנט ו/או בשימוש בחומרים לא להם, כבשלהם.  מהי אתיקה בעסקים, מה בין ערכי המוסר לבין כבוד לנותני השירות, האם בשיווק ברשת מותר לעשות הכל?  איפה באמת עובר הקו הזה שמנחה אותנו מה עושים ומה […]

העליתי דף עסק בפייסבוק – מה עכשיו?

לאחרונה נתקלתי מספר פעמים בשאלה “העליתי דף עסק / דף אוהדים לפייסבוק, איפה הלקוחות שלי, מה עלי לעשות עכשיו?” פייסבוק הנה מדיה חברתית, במקור נועדה לשם אינטראקציות חברתיות, אולם עם הזמן, מפנה את מקומה, ויש האומרים אף מייעדת את עיקר פעילותה לקידום עסקי כזה ואחר.  אם זה באמצעות דפי עסקים / דפי אוהדים, באמצעות קידום […]

5 תובנות לקידום פעילות שיווקית במדיה החברתית

אחת הבעיות שנצפות בשימוש במדיה החברתית כפלטפורמה שיווקית, הינה כאשר אנחנו מתניעים פעילות, במטרה למשוך קהל לקוחות גדול ככל שניתן וזאת כמובן על מנת להפכו מלקוחות פוטנציאליים ללקוחות אמיתיים, מה שקורה ברוב המקרים הוא שהמצטרפים הראשונים הם דווקא המתחרים שלנו. הטעות הנפוצה של מרבית המשתמשים היא שאנו מקשיבים אחד לשני וממחזרים טעויות אחד של השני. ישנם כללי משחק שיעבדו עבור חלק מהעסקים ולא ישרתו אחרים. הדבר החשוב הוא להבין מהם הכללים שיעבדו טוב עבור העסק שלי. במאמר זה מוצגות 5 תובנות עיקריות, אודות הדברים החשובים באמת בשיווק במעגלי המדיה החברתית.

פייסבוק סוגר את שעריו במרץ 2011 – אמנות יצירת הבאזז…

לפני ימים אחדים התבשרנו כי מארק צוקרברג רוצה לחזור לחייו הקודמים, לפני שהתעשר… השמועה פשטה כמו אש בשדה קוצים, או שאמירה זו כבר ישנה, כמו ידיעה טובה בפייסבוק. מהר מאוד הזימו את השמועה, יצאה הודעה רשמית ממנהליה הבכירים של פייסבוק, כי הרשת החברתית הגדולה והמוערכת בעולם, עם למעלה מ 500 מיליון גולשים פעילים, לא תעצור […]

מלחמת גוגל בפייסבוק – האם זה באמת חשוב?

שנת 2010 מאחורינו במספר ימים בלבד וכבר יש סיכומים מעניינים… הנתונים מראים כי על פי מדד הפופולריות בקרב המשתמשים האמריקאים, פייסבוק עברה את גוגל עם ציון 8.9% מכלל תעבורת האינטרנט בארה”ב לעומת 7.2% לגוגל.  מה המשמעות של נתון כזה? האם מהיום כולנו צריכים לעבור ולהשקיע את מירב המאמצים השיווקיים שלנו בפייסבוק? האם זהו סיומו של […]

10 הטקטיקות לקידום דף אוהדים בפייסבוק

10 הטקטיקות להגדלת תנועה לדף הפייסבוק  מה בין תחרות ושיתוף מידע, איך להעלות את הרייטינג לדף העסק ולשמור על איכות הלקוחות? זאת ועוד תמצאו במסמך 10 הטקטיקות לקידום דפי אוהדים בפייסבוק.

צעדים ראשונים בפייסבוק – הקמת דף אוהדים, קידומו וגיבוי המידע

צעדים ראשונים בפייסבוק – הקמת דף אוהדים ב 5 צעדים פשוטים. הקמת דף אוהדים – מה עכשיו, 4 טכניקות לקידום הדף.
ולא פחות חשוב – יש לך מידע רב בפייסבוק הכולל תמונות, פוסטים, תכנים מסוגים שונים, איך ניתן לגבות את המידע במחשב האישי שלך.

מוניטין וכמה קל לקלקל אותו… 5 הדברים שלא תעשו בפייסבוק!!!

בעוד השיווק החברתי פותח בפני הצרכנים דרכים חדשות להביע את זיקתם למותגים, הם גם מאפשרים לצרכנים דרך חדשה להפגין את ההפכפכות שלהם.  בתוך ההתלהבות של מנהלי המותגים לצבירת ‘אוהדים’, ישנה חשיבות רבה להקדשת תשומת לב לתגובותיהם של הצרכנים האוהדים, על מנת לאתר מבעוד מועד חוסר התלהבות ואף נטישת לקוחות. השיווק במדיה החברתית על פי רוב נעשה […]

מ’אוהדים’ ל’לא אוהדים’ – או איך משמרים לקוחות בשיווק במדיה חברתית

בעוד השיווק החברתי פותח בפני הצרכנים דרכים חדשות להביע את זיקתם למותגים, הם גם מאפשרים לצרכנים דרך חדשה להפגין את ההפכפכות שלהם. בתוך ההתלהבות של מנהלי המותגים לצבירת ‘אוהדים’, ישנה חשיבות רבה להקדשת תשומת לב לתגובותיהם של הצרכנים האוהדים, על מנת לאתר מבעוד מועד חוסר התלהבות ואף נטישת לקוחות. השיווק במדיה החברתית על פי רוב נעשה […]

5 דרכים להגדלת אחוז ההמרה בדפי נחיתה

דפי נחיתה הם המילה החמה בהגדלת תוצאות בפעילות עסקית / שיווקית באינטרנט בימים אלו. לעיתים קרובות אנו מוצאים את עצמנו משקיעים רבות בתכנון האתר, בהכנסת תכנים מעניינים, בבחירת מילות החיפוש המתאימות, ביצירת פרסומות ובהבאת תנועה לאתר, בין אם בתשלום או בדרכים אורגניות. אך, על פי רוב הזמן המושקע באתר הוא כה רב, לעומת אחוזי ההמרה הנמוכים […]

מיתוג אישי – מיתוג מומחים

כל אחד מאתנו יכול ורצוי שיתפוס עצמו כמומחה, באם הוא מעוניין בשינוי. בעקבות השתתפותי במפגש, החלטתי לשתף אתכם בכמה הגיגים בנושא המיתוג האישי, או כפי שנהוג לכנות זאת: “המומחה”. מהו בכלל מיתוג אישי? מותג הוא לא אחר מאשר ציפייה שאנו יוצרים במוחם של לקוחותינו. כל מסר שאנו מעבירים בכל דרך שהיא, היא התחלה של מיתוג […]

משולש הזהב בתקשורת השיווקית

פעמים רבות, אנו המשווקים נתקלים במצבים בהם היצירתיות גואה, אם באופן בו בוחרים המפרסמים להעביר את המסר או ברעיונות הקריאטיביים המדהימים. אך פעמים לא מעטות אנו רואים החמצה. בעבודה המשותפת של מנהלי שיווק ומפרסמים, אנו נפגשים ביצירתיות מדהימה וברעיונות קריאטיביים יוצאים מן הכלל. יחד עם זאת, לעיתים יש החמצות משמעותיות. התקשורת השיווקית, רוקדת טנגו מתמשך […]