מה באמת מעניין את האוהדים שלכם בפייסבוק
תוכן עם הקשר ברור למותג, תוכן רלבנטי לקורא, תוכן שהקורא יכול לראות את הקשר בין הכתוב לבין המותג שאותו הוא מייצג, גורפים יותר תשומת לב מצדו של הקורא, לעומת סטטוסים כלליים, סטטוסים של הגיגים אישיים וכדומה.
מה שרואים מפה פחות רואים משם, פה כדאי להבין שתכנים ויזואליים גורפים יותר שיתוף והיענות של הקוראים ‘להעביר את זה הלאה’. כדאי מאוד להעלות תמונות ואפילו סרטוני וידאו, תוך הקפדה על רלבנטיות התוכן. הקורא מצפה שנספק לו תכנים רלבנטיים, כאלו שהוא יכול ליהנות מהם, ללמוד מהם עוד על המותג, תכנים שיעשירו אותו.
מה לא ממש עובד בפייסבוק – תוכן מכירתי ישיר. זכרו, הקוראים שמגיעים לדף האוהדים שלכם, אינם נמצאים במצב רוח של קנייה. כשהם רוצים לקנות מוצר/שירות כלשהו, הם ודאי ייגשו לחפש עליו מידע בגוגל או אפילו בזאפ, אבל סביר להניח שלא הגיעו לדף שלכם לצורך קנייה כלשהי. ככל שתרבו להשתמש במילים: קופון, הנחה, חינם, חיסכון וכדומה, כך תחוו נטישה של דף העסק. אז מה אפשר לעשות? להציע תוכן מעניין, מי שירצה עוד, שיקליק על הקישור. תובילו את הקוראים לדפי נחיתה, שם תנסו למכור להם דברים. יש לכך אפקטיביות גבוהה יותר הנובעת מכמה סיבות:
- הם כבר הביעו עניין ראשוני בנושא, הם קשובים לתוכן המוצג בפניהם.
- הוצאתם אותם מה”רעש” של פייסבוק, עכשיו הם בתשומת לב גבוהה יותר מול עמוד הנחיתה שלכם, זה הזמן להציע להם הצעה שיווקית אטרקטיבית.
אבל, אל תוליכו אותם שולל, אל תבטיחו הבטחות וקסמי שווא. כתבו תוכן רלבנטי ובעל ערך, כזה שירצו לקרוא עוד ועוד. על פי רוב, כשיהיה לכם מה להציע להם, סביר להניח שיהיו קשובים לשמוע ואולי אפילו לקנות מכם.
ואיך תדעו כמה לכתוב ומתי הכי טוב?
חברת Buddy Media ערכה מחקר בקרב 200 מלקוחותיה הפעילים בפייסבוק, ומצאה שיש קשר בין מה שאנחנו כותבים, מתי מפרסמים וכמה פעמים. ממצאי הסקר עולה כי:
- השעות הטובות ביותר לפרסם סטטוסים הן לאחר שעות העבודה. ההסתייגות שלי היא – תבינו מתי הגולשים שלכם גולשים לדף, רק לאחר שתשתכנעו שהם אכן גולשים בעיקר לאחר שעות העבודה, תאמצו המלצה זו.
- הימים המוצלחים ביותר בשבוע הם חמישי ושישי, ואם לדייק, עבורנו, הקהל הישראלי, הם הימים רביעי וחמישי. הסברה היא שכאשר אנשים נמצאים כבר במצב רוח של סופשבוע, יש להם יותר פנאי לתכנים נוספים.
- כמה סטטוסים כדאי להעלות לדף האוהדים – רצוי להעלות סטטוס אחד או שניים ביום לכל היותר, אין לגולשים זמן לקרוא הרבה מעבר, וכאן אני מוסיפה הערה חשובה נוספת: בשום אופן אל תשכפלו את הסטטוסים שלכם ותכניסו אותם לדפים / קבוצות / פרופילים שונים באותו היום. הגולשים בדף שלכם חכמים מספיק כדי לאתר את הסטטוס שקופץ מולם מכל הכיוונים, ובעיקר לא אוהבים שדוחפים להם מידע באגרסיביות. (כתבתי על כך בעבר, קראתי לזה “עיוורון התוכן“)
- כמה סטטוסים בשבוע – לפי הסקר רצוי להעלות עד 4 סטטוסים בשבוע, זה לא לגמרי מתיישב עם 1-2 ביום, אבל רצוי שכל אחד ימצא את שביל הזהב שלו.
- כמה לכתוב בכל סטטוס – כאן לחלוטין כל המרבה הרי זה… בדיוק, הבנתם נכון. כדי שהגולשים יקראו את התוכן, רצוי לא לעבור את ה 80 תווים. שימו לב, 80 תווים ולא 80 מילים. זה עוד פחות מהפסקה הזו!
ולסיכום, הדבר החשוב ביותר הוא להכיר את הגולשים המגיעים לדף האוהדים שלכם. להבין מה מניע אותם, מה גורם להם להקליק “אהבתי”, להגיב ובוודאי מה גורם להם לשתף תוכן.
פייסבוק בימים אלו משדרג את היכולת שלנו להבין מה קורה בכל פוסט, על ידי כך שמכניס לנו סטטיסטיקות בתחתית כל פוסט, כמו בדוגמא הזו:
בהתאם לתובנות, להעמיק את פעילות הכתיבה בתכנים מעניינים, מניעים ומהנים, אחרי הכל הם נמצאים במרחב חברתי, צריך להתעכב לפעמים גם על קצת FUN.
השאירו תגובה
Want to join the discussion?Feel free to contribute!