מה מסתתר מאחורי הלוגו?

עיצוב לוגו הוא חלק אינטגרלי מאסטרטגיית המותג, הלוגו משקף את ערכי המותג ומטרתו היא להיחרט במוחו של הצרכן, כך שיוכל לזהותו בקלות בכל מפגש.  העוסקים במיתוג, מקדישים זמן רב וחשיבה עמוקה בעיצוב נכון של הלוגו, הן במרכיבי הסמל, בצבעים ובפונטים.  ישנם מעצבי לוגו המשלבים מוטיבים נסתרים, שאנחנו לא ערים להם במודע, אך מטרתם לשתול מסרים נוספים במוחנו.

הנה מספר דוגמאות:

             

את הלוגו של אמזון כולנו מכירים, האם שמתם לב לחץ בצורת החיוך? החיוך מקומו לאפשר לנו חוויית קנייה טובה, ממקום של שמחה ואושר, אך למעשה החץ מכוון אותנו למסר נוסף –  באמזון קונים הכל מא’ ועד ת’ (from A to Z).

יוניליבר משווקת אלפי מוצרים שונים, האות U מכילה סמלים המייצגים את המגוון הרחב של המוצרים ואת המשמעויות שלהם לצרכנים.

הלוגו המפורסם של פדקס מכיל חץ לבן בין האותיות E  ל X.  החץ הסמוי מסמל את הדיוק והמהירות שבה נוקטת חברת השליחויות העולמית.

ומשהו מקסים לסיכום, אתם מזהים את רוכב האופניים בלוגו של טור-דה-פרנס? קצת קשה… שימו לב: האות O  בשילוב האות U והעיגול הכתום מהווים אופניים… עכשיו תסתכלו שוב ותזהו את הרוכב.  מקסים, לא?

רוצים לראות עוד לוגואים מעניינים? תוכלו למצוא כאן:

http://smashinghub.com/27-popular-logos-with-hidden-meanings.htm

 

 

 

 

 

 

 

 

2 תגובות
  1. לאה סידן
    לאה סידן says:

    הלוגו אינו מהות המיתוג ,אלא נועד לתאר את המותג,המוצר השרות והתועלות שלו.מותג הינו ציפיה למשהו שבדרך כלל ניתן לצרכן. מוצר ממותג יש בו שונ מסויים ממוצר רגיל שדומה לו שהוא,בייחודיות, מקוריות יצירתיות,איכות,י והתבלטות,ובדבר הנוסף,הק”מ הנוסף,שניתן לצרכן בנוסף למוצר או השרות המסויים.

  2. טל פרנק בן-משה
    טל פרנק בן-משה says:

    צודקת בהחלט, הלוגו אינו מהות המיתוג, הוא חלק אינטגרלי ממנו. המאפשר לזהות את המותג בקלות. יתרה מזה, מיתוג מוצלח נמדד ביכולת שלנו להסיר את הלוגו ולוודא שהלקוחות מזהים אותו בקלות, אבל זה כבר למאמר הבא…
    תודה על התגובה 🙂
    טל

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.