7 צעדים למיתוג אישי אונליין ואופליין

7 הצעדים הראשונים במיתוג אישי

7 צעדים למיתוג אישי אונליין ואופלייןבעידן הרשתות החברתיות, כל עסק כדאי שיחשוב קדימה ויבדוק את ההיתכנות של מיתוג אישי. מותגים מניעים את הלקוחות שלנו לחזור ולקנות מאתנו פעם נוספת, בדיוק כמו שמותגים חזקים עובדים עבור חברות ומוצרים, כך גם עבורנו, המותגים האישיים.  תחשבו על עצמכם כעל ידוען, רק שבמקום בתחום הבידור, אתם ידוענים בתחום המקצועי שלכם. 

מיתוג אישיות הוא בהגדרתו, התהליך בו אנו משווקים את עצמנו לאחרים. כמותג, אנחנו יכולים למנף את אותן האסטרטגיות שבהן משתמשים הידוענים, החברות הגדולות ומנהלי המותגים של המוצרים הנמכרים ביותר.  במיתוג אישי אנחנו בונים את נכסיות וערך המותג, באופן זהה למותגים מסחריים אחרים, רק שעכשיו מדובר בנו.

היופי הוא שבעזרת כלי המדיה החברתית ורשת האינטרנט, אנחנו יכולים להגיע לחשיפה גדולה מאוד, בזמן קצר ובתקציב מצומצם.  לא חייבים להגיע עד TED  כדי שידעו מי אנחנו, אפשר לעשות זאת בדרכים אחרות.

איך תגלו את המותג שלכם?  עסקים רבים כושלים במיתוג האישי, כשהם חושבים שלעצב לוגו ולכתוב את השם בדרך מסוימת, בזה נגמרה המשימה.  כאן למעשה נעצר המיתוג האמיתי שלהם, וחבל.   

כדי להצליח במיתוג אישי, חייבים להשקיע מחשבה רבה ולבחור בקפידה את ההבטחה שהמותג יעביר הלאה לקהל הרחב.  מומלץ ביותר שבהבטחה תהיה טמונה התשוקה של בעל העסק בעשייה המקצועית שלו.  כשאין תשוקה אמיתית, המותג ברב המקרים לא יצליח לחדור לליבם של לקוחותיו.

אבל, לא מספיק לספק הבטחה מוצלחת, ולא מספיק להיות מקצוען בתחום שלך, צריך לבחור נישה ממוקדת, בה תוכל לבדל את המותג שלך אל מול התחרות.  צריך למצוא את נקודות הייחוד שלך ולשדר אותן לקהל המטרה, בצורה ברורה וממוקדת.  זכרו – כשהמותג מבולבל ולא סגור על עצמו, אין סיכוי שהלקוח יבין מה רוצים ממנו.

בתחילת הדרך, כדאי לעצור ולענות על 8 שאלות שבעזרתן נוכל לבחון האם באמת יש לנו אמירה מיתוגית שתבדל אותנו בתחום העיסוק שלנו, מול המתחרים.  ואלה הן השאלות:

  1. הסביבה העסקית  בה אנו פועלים
  2. פילוח קהל המטרה
  3. תובנות – מה הלקוחות שלנו מחפשים
  4. תועלות רגשיות ופונקציונליות
  5. מאפייני אישיות המותג
  6. מה הסיבה להאמין במותג
  7. מהות קיומו של המותג – מה יקרה אם המותג לא יהיה קיים
  8. ייחודיות / בידול – מה מייחד את המותג

אחרי שענינו על 8 השאלות הללו בהרחבה, בהסתכלות פנימה והחוצה, בהבנה עמוקה של הצרכים, הרצונות, התועלות של הלקוחות.  זה הזמן לבנות את המותג שלנו ולספר לעולם שאנחנו קיימים. 

לפניך רשימת פריטים שכדאי לכל מותג אישי שיהיו באמתחתו:

  1. כרטיס ביקור  מודפס – כדי להשאיר בידיו של האדם הבא את הפרטים שלך.  אל תסתפקו בכרטיס ביקור עם פרטי הקשר בלבד, נצלו את הכרטיס להעברת מסר שיווקי אחד ממוקד, הכולל הנעה לפעולה.
  2. QR Code בחתימת המייל – כרטיס ביקור דיגיטלי, בו כל פרטי הקשר שלך, כדי שלקוחותיך יוכלו לסרוק אותו באמצעות הטלפונים החכמים ולהגיע בקליק אחד או שניים לאתר שלך, לטלפון או לאימייל.  (כאן אפשר ליצור קודים בעברית ובחינם!  http://qrcoder.co.il)
  3. אתר או בלוג – במותגים אישיים רצוי מאוד להחזיק בדומיין פרטי הנושא את שם המותג yourname.co.il.  האתר צריך להכיל פרטים אודותיך, אודות העיסוק שלך, ההצעה השיווקית ותכנים מחזקים את תחום העיסוק.  הגולש שמגיע לאתר צריך להרגיש שהגיע למקום האולטימטיבי שייתן לו מענה לצרכיו, בהתאם להבטחת המותג שהגדרת בראשית הדרך.
  4. פרופיל ברשתות חברתיות – מומלץ לבחור את הרשת החברתית המתאימה לך ביותר, בהיבט האישיותי שלך, בה תוכל להביא לידי ביטוי את היכולות האישיות שלך, ולהתחבר לקהל לקוחותיך.  חשוב לסרוק את הרשתות החברתיות השונות ולבחור את זו שהלקוחות שלך נמצאים בה ומצפים לראותך נוכח בה.  אין כל טעם בנוכחות במספר רב של רשתות חברתיות, אלא אם יש לך זמן להיות נוכח באופן אקטיבי בכולן.
  5. מערכת דיוור ממותגת – לשמירה על קשר רציף עם הלקוחות, למשלוח אימיילים בהתאם לחוק הספאם, לעצב מגזין דיגיטלי ולשלוח אותו בתדירות קבועה וידועה מראש, מעין הסכם ג’נטלמני עם לקוחותיך באשר לאספקת מידע רלבנטי ועדכני, אודותיך ופעילותך לאורך זמן.  שימוש במערכת אימיילים מסודרת תאפשר ללקוחותיך ליצור איתך קשר ישיר ולהגיב באופן אישי, דבר המחזק את הקשר בין המותג ללקוח.
  6. ערוץ וידאו – אם מתאים לך להיות על במה, ודאי יהיה נכון עבורך לפתוח ערוץ ביוטיוב או במרחב ווידאו אחר, בו תוכל להעביר את המסרים השיווקיים שלך ישירות ללקוחותיך, כמעט באופן בלתי אמצעי.  באמצעות ווידאו הלקוחות יכולים  לשמוע ולראות, ולמעשה הם מרגישים שמכירים אותך טוב יותר.
  7. אירועי נטוורקינג – זה לא מספיק להכין את כל החומרים היטב ברשת ובדפוס, עכשיו צריך להופיע בפני קהל, והשתתפות באירועי נטוורקינג, בהן בעל העסק נדרש להצגה עצמית, אין כמוהו כחזרה גנרלית להצגת המותג האישי שלך.  וכמובן, ישנו ערך מוסף משמעותי ביותר באירועים אלו – הלא הוא ההפניות שניתן לקבל באמצעות קשרים חברתיים עם קולגות ועם בעלי עניין אחרים.

כשכל העבודה הוכנה, כשהנוכחות שלך במרחב הדיגיטלי הושלמה (וגם בדרך לשלם), חשוב להבין שכדי שהלקוחות שלך ימצאו אותך, צריך להודיע להם שאתה קיים.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.