פייסבוק למבוגרים, לא רק לבני הנעורים
מהפיכת הפייסבוק בתקשורת ההמונים, מציבה בפנינו אתגרים חדשים. חלקנו מבינים את הצורך בהכרת הכלי התקשורתי, חלקנו עדיין מעט חוששים ממנו. האם היינו מעלים על דעתנו לפני עשורים בודדים, שלא לצפות בטלוויזיה, ויתרה מזו, שלא להכיר את המדיה הזו? בדיוק באותו האופן עלינו להכיר את המדיה החברתית, להבין את מהלכיה, ואף לשאוף להיות חלק ממנה. השימוש במדיה החברתית הינו חלק משינוי תפיסת התקשורת בין האנשים, בין אדם לרעהו, בין עסק ללקוחותיו ובין קהילה לנבחריה. כמעט בכל ממד אנו יכולים ליהנות משימוש במדיה זו.
שימוש מושכל במדיה החברתית יכול לסייע לנו לקדם רעיונות ופעילויות ואף להגיע להישגים. אולם, שימוש לא מושכל במדיה זו, עשוי לחולל אסונות. כאנשים הלוקחים אחריות על הנעשה סביבנו, חשוב מאוד שנכיר את המדיה, אם לשימוש אישי, אם להבין איך הנוער מתקשר בינו לבין עצמו ואם כדי לקדם עסקים ו/או רעיונות אחרים.
תקשורת ההמונים בעידן המדיה החברתית הינה תקשורת רב-ערוצית, בה כולם משדרים, כולם צופים וכולם מגיבים. התקשורת במדיה החברתית, מבוססת על דיאלוג ושיח מתמשך בקצב מסחרר העולה על כל דמיון באינטנסיביות שלו. בקלות רבה מאוד אנחנו מעלים חדשות ועדכונים. כל אחד המחזיק טלפון עם מצלמה הופך לעיתונאי, להוגה דעות ולמעצב דעת קהל.
מהן הדרכים, בהן נוכל ליהנות ממרחב הפעילות של פייסבוק בקהילה ולהוביל את חברי הקהילה לחינוך לערכים ולקידום המטרות שלנו?
בפייסבוק ישנן 2 קבוצות משתמשים עיקריות: קבוצת הנהנים ואלו שבאים לעבוד. חשוב מאוד להבין, מהי המטרה שלשמה אנו נמצאים בפייסבוק ולפעול בהתאם. כשאנו פעילים בפייסבוק ומייצגים מוסד או עסק, הכרחי להבין באיזה כובע אנחנו משדרים, על מנת שתהיה הפרדה ברורה בין הקול של הממסד אותו אנו מייצגים לבין הישות הפרטית שלנו בחיינו הפרטיים….וכמובן שרבים וטובים מבלבלים בין השניים..
התקשורת בפייסבוק, מהותה תקשורת חברתית, הקהל שלנו נכנס לפייסבוק כדי לשתף במידע, כדי לדבר עם חברים, להחליף דעות וליהנות. אנחנו נמצאים בפייסבוק כדי לקדם מטרות עסקיות, חברתיות. חשוב מאוד לתת לאנשים סיבה טובה לדבר עלינו, תוך שאנו מאפשרים לשיחה להתקיים באופן קל ופשוט.
חשוב מאוד, שנכיר היטב את השותפים בקהילה הקרובה לנו, שנהיה נוכחים במקומות שחברי הקהילה שלנו נמצאים, שנדע ליצור מרחבי פעילות שחברי הקהילה ירצו להיות שותפים פעילים. המשמעות של כל זה, היא להניע את גלגל התנופה של השיווק מפה לאוזן, פעם אחר פעם.
בפייסבוק כלי שיווק ופרסום מגוונים, המאפשרים לנו לשתף במידע ולקבל תגובות בזמן אמת. כלי השיתוף והפרסום הם פשוטים מאוד ללמידה, כל אחד יכול להשתמש בהם ללא הגבלה.
נשתמש בפרופיל אישי כישות פרטית ובדף אוהדים כישות עסקית, נקים קבוצה לקבוצת אנשים בעלי עניין משותף ונזמין לאירועים את הקהל הרחב. אילו הם רק חלק קטן מכלי השיווק בפייסבוק. ברגע שנכיר את הכלים להשתמש בהם, נוכל לרכב על גלי הוויראליות של הפייסבוק ולקדם את הפעילות הקהילתית שלנו, בעלויות נמוכות, במהירות גבוהה ובאפקטיביות שלא ידענו כמותה.
המלחמה על תשומת הלב של הצופה הופכת להיות מורכבת ומאתגרת מיום ליום, האינטרנט הופך להיות ערוץ השידור המרכזי, היום ניתן לצפות בכל (או בכמעט כל) הערוצים באמצעות מחשב ואינטרנט.
פייסבוק היא מדיה אינטרנטית המשתנה בקצב מהיר. חשוב להכיר אותה, להבין איך ניתן להשתמש בה לתועלת הקהילה, איך ניתן לקדם באמצעותה נושאים חשובים, איך ניתן בעזרתה לעצב דעת קהל. יחד עם זאת, יש להבין שמה שאנחנו מכירים היום, בהכרח ישתנה עד מחר וחשוב שנהיה שם ונכיר את השינויים בזמן.
רוצים לדעת עוד קצת על פייסבוק? מוזמנים להצטרף למעגל ההורים בגדרה והסביבה, לקורס קצר “התמצאות ברחבי הפייסבוק“
השאירו תגובה
Want to join the discussion?Feel free to contribute!