תוכן עדכני, חדשותי, מעניין – איפה מוצאים את התכנים האלה?

6 דרכים אפקטיביות לאיתור מידע איכותי היכול לשמש כבסיס לתכנים שתספקו ללקוחותיכם!

בים המידע הבלתי נדלה, כולנו שוקדים על חיפוש מקורות מידע מהימנים, איכותיים וכמובן רלבנטיים לקוראינו.  אבל, איך מוצאים את המידע מבלי ללכת לאיבוד? איך מצליחים להגיע למקורות המידע החשובים, המתעדכנים תדיר, מבלי להיות מוצפים במידע לא רלבנטי ו/או גם לא אקטואלי?  בימים בהם הזמן הוא המשאב כמעט הכי נצרך, איך לא הולכים לאיבוד בחיפוש אחר מידע רלבנטי.

החשיבות בהגשת מידע רלבנטי לקוראים נעוצה בשני דברים עיקריים: אחד, להיות רלבנטי, שאכן יקראו את התוכן, יישארו במתחם שלנו וכמה שיותר זמן, והשני, באמצעות תוכן מעניין ועדכני, העונה על השאלות של הקוראים ומביא את העדכונים הכי חמים, אני למעשה מחזקים את המיתוג שלנו כמומחים בתחום.  לא רק שאנחנו מציעים מוצר / שירות כלשהו, אלא שאנחנו גם מבינים בתחום, הנה אנחנו מגישים לך, הקורא, מידע רלבנטי שמגיע ממקורות רחוקים, שאולי אין לך זמן להגיע אליהם.  אנחנו למעשה נותנים שירות נוסף, בעל ערך גבוה, לקוראים שלנו בתחום.

מרי סמיט, בוידאו קצר שהוצג ב Social Media Examiner הציגה 8 טכניקות להשגת מידע ממוקד, בלי ללכת לאיבוד בשפע המידע הזמין.  במאמר זה החלטתי להציג בפניכם שש מהן, היות וחלקן פחות רלבנטיות לקהל הישראלי, והן טכניקות הקשורות בשימוש בטוויטר אינו שגור בין המשתמשים בארצנו, אם כי אני מאמינה שזה שאלה של זמן עד שגם אנחנו נתמכר ל’ציוצים’.

המטרה היא למקד את החיפוש שלנו אחרי תוכן רלבנטי, כדי שנוכל למצוא תכנים איכותיים ביתר קלות, וכך יהיה לנו בסיס רחב ליצירת תכנים עבור הלקוחות שלנו, המצפים מאתנו לכתיבה איכותית, עדכנית ובעיקר רלבנטית עבורם.

#1 התראות גוגל: ניתן להשתמש בהתראות של גוגל לגבי מילות מפתח, בדרך זו אנו מקבלים התראה בכל פעם שנכתב פוסט / מאמר / ידיעה מעניינת הקשורה בתחום החיפוש.  היתרון בהתראות הוא שאנחנו למעשה לא צריכים לבצע חיפוש אקטיבי, אולם בכל פעם שישנו מופע חדש הקשור במילות המפתח (רצוי משפטים ולא מילים בודדות), אנו נקבל על כך התראה לאימייל שלנו ונוכל להגיע למידע בקליק אחד.

#2 Google Reader: רשימות הקריאה של גוגל מאפשרת לנו ליצור רשימת בלוגים / אתרים המעניינים אותנו, ובפרקי זמן המתאימים לנו, להסתכל איפה יש מידע חדש ועדכני, וכך במקום לחפש בגוגל באופן אקראי, אנחנו יכולים לחזור בכל פעם לרשימות הקריאה שהגדרנו.  התהליך הוא פשוט מאוד, בקישור הבאgoogle.com/reader, אנחנו בוחרים בהוספת אתר להרשמה “Add a subscription” מכניסים מילות חיפוש לפי התוכן הרלבנטי לנו ומקבלים רשימה ארוכה של בלוגים / אתרי חדשות / אתרי מאמרים העוסקים בתחום, כאשר ניתן להקליק על הקישור ולראות את הבלוג עצמו וכך להתרשם מאיכות התוכן, וכן ניתן לראות כמה מנויים כבר נרשמו למקור התוכן.  דבר זה מסייע לנו להבין כמה החומרים איכותיים, עדכניים וכמה באמת עוקבים אחרי הנכתב.

בזמן שהקצבנו לעצמנו מראש לאיתור מידע כתוב, פשוט נכנסים לרשימה הקיימת, אלו המופיעים בכתב מודגש בתוך הרשימה, הם אותם מקורות מידע שהתחדש בהם משהו מאז הפעם האחרונה שביקרנו בהם.  זו אינדיקציה טובה לעדכונים, כך שאפילו בתוך הרשימה אנחנו לא חייבים לפתוח את כולה בכל פעם.

#3 רשימות חברים בפייסבוק: כמו שבבית אנחנו מסדרים את החפצים לפי סיווג, ולא נשים את בגדי הערב בארון המטבח, כך גם כדאי לנו לסווג את החברים לפי קבוצות עניין שונים.  הדבר טוב מכמה היבטים, הראשון בהם הוא שכאשר אנחנו מתקשרים עם רשימה ספציפית מתוך מכלול החברים, אנחנו יכולים למקד את התוכן שאנחנו מספקים לפי תחומי העניין הרלבנטיים להם, ולא להציף את כל החברים שלנו בתכנים שלעיתים כלל אינם מעניינים אותם.  ההיבט הנוסף (שלשמו אנו מזכירים כעת את רשימות החברים) הוא התוכן שהם מייצרים.  דף החדשות בפייסבוק ניזון מתכנים רבים של חברים, ככל שאנחנו פופולריים יותר ויש לנו מאגר חברים גדול יותר, כך הסיכוי שלא נראה תוכן רלבנטי עבורנו, כי הוא פשוט הולך לאיבוד בים המידע ובמהירות גדולה יוצא מהמסך הראשי, ומעטים בינינו עוברים למסכים הבאים לאחר שסיימנו לגלול מטה.  היתרון בסיווג החברים לפי רשימות עניין הוא שניתן להסתכל על דף החדשות כשהוא מפולח לפי הרשימה, כך אנחנו ניזונים מתכנים מעניינים ויכולים לתרום ולהיתרם בעת ובעונה אחת.

#4 האתר HootSuite.com: החיבור בין תוכן טוב לפרופיל המשתמש שלך במדיות החברתיות השונות.  ניתן להכניס את הפרופיל שלך בפייסבוק / טוויטר / לינקדאין ועוד, וכאשר מוצאים תוכן מעניין, בקלות ובזריזות מעדכנים את כל הפרופילים, פוסטים נכנסים לכל המקומות שבחרנו.

#5 Paper.li: מסתבכים במעקב אחר פייסבוק וטוויטר? אין כמו paper.li כדי לקרוא את כל החדשות המעניינות אותנו, המוגשות לנו כמגזין.  כל אחד יכול ליצור לעצמו את המגזין, על פי התכנים המעניינים אותו.

#6 AllTop.com: אתר המרכז את הבלוגים המובילים ב Hot Topics ובנוסף, ניתן ליצור ב- MyAlltop  מראה אישי באתר, בו כל התוכן של הבלוגרים שאחריהם אנו עוקבים, מסודר באופן קל וקריא, וכל פעם שיש עדכון, הכל מופיע עבורנו במקום אחד, מבלי שנצטרך להיכנס לכל בלוג בנפרד.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.