השפעתה של תעשיית האינטרנט בישראל על הכלכלה הישראלית
רשת האינטרנט הפכה לגורם כלכלי מהותי במשק הישראלי. מחקר חדש של מקינזי וגוגל מראה כי תעשיית האינטרנט בישראל תופסת כ 6.5% מהתוצר הלאומי ומגלגל כ 50 מיליארד שקל בשנה.
בשנים האחרונות, קובע המחקר, עסקים קטנים שנעזרים באינטרנט ככלי שיווקי, גדלים מהר יותר מעסקים שאינם נמצאים בעולם הווירטואלי, גם עסקים שאינם טכנולוגיים במהותם, רושמים הישגים. קצב הצמיחה של תעשיית האינטרנט בישראל הנו כפול מקצב הצמיחה של המשק הישראלי.
הצרכן הישראלי עדיין רוכש פחות באינטרנט לעומת עמיתו האירופאי, ההבדלים בהרגלי הצריכה נובעים משתי סיבות עיקריות: הצרכן הישראלי משתמש באינטרנט בעיקר לצורך סקר שוק, עדיין לא מוותר על חוויית הקנייה בחנות. ניתן להבין זאת לאור העובדה שמזג האוויר הנוח כמעט כל ימות השנה, אינו מונע את יציאתנו מהבית, לעומת צרכנים במקומות אחרים בעולם.
סיבה שנייה נעוצה בפערי מחירים, כאשר בישראל הצרכן עורך סקר שוק ובסופו של דבר מגיע לחנות הפיסית ורוכש את המוצר באותו המחיר כפי שהוצג באינטרנט, דבר שלא סביר שיקרה בחו”ל. בבריטניה למשל, מחירי המוצרים ברשת אטרקטיביים מאוד ולא ניתן לרכוש את המוצרים בחנויות הפיסיות באותם המחירים.
ולסיכום – מי שעדיין לא נוכח באינטרנט, הגיע הזמן להקים אתר, לפתוח דף בפייסבוק ולהשתתף במתחמים חברתיים נוספים. לאלו מכם שכבר יש אתר, הצעה ידידותית – שדרגו את הפעילות השיווקית ברשת לכדי דיאלוג מתמשך עם הלקוחות הקיימים ולגיוס לקוחות חדשים. זוהי פלטפורמה נהדרת, לא יקרה בהשוואה לפרסום בעולם המוחשי, קל מאוד למדוד הצלחות ובעיקר אפשר להגיע לקהלים רחבים בקלות וביעילות.
השאירו תגובה
Want to join the discussion?Feel free to contribute!