הקשר בין נשים, מדיה חברתית והצלחה בעסקים

אין זה חדש לנו, כי אתרי המדיה החברתית תרמו באופן דרמטי לשינוי אופן השימוש באינטרנט, ואף יש לו השפעה לא מבוטלת על שינויים באורחות חיים. באופן מפתיע (או שלא…), נשים יוצרות אינטראקציות רבות באתרים חברתיים, יש הגורסים כי יותר מעמיתיהן הגברים. נשים מהוות את קבוצת הבלוגריות הגדולה, משתפות יותר בתמונות בפרופיל אישי ולא חוששות להביע, לשתף, לחלוק במידע עם חבריהן ובני משפחותיהן במדיה החברתית.

אז מה לזה ולהצלחה עסקית?

אולי זה נעוץ בעובדה שנשים וגברים תופסים את המושג “עוצמה וכוח” באופן שונה.

התפיסה הגברית, נוטה להיות ממוקדת בטיפוס במעלה הסולם, הצלחה משולה לכיבוש פסגת ההר, פסגת השאיפות. ואילו נשים, הן מסתכלות על עוצמה וכוח בהיבט של השפעה, היכולת האישית להשפיע על קהל הסובבים אותן, היכולת להגדלת מעגלי ההשפעה באמצעות שיתוף בניסיון החיים העשיר שלהן ואימון להצלחה.

אולי מכך, אנו ערים לעובדה שבלוגים ודפי עסקים המנוהלים על ידי אנשים, נוטים להכיל יותר דיונים פוריים. אחד הדברים הבולטים הוא חוסר החשש לשאול שאלות. לנשים קל יותר להראות ברבים את חוסר הידע, מתוך הרצון ללמוד ולהשכיל. משהגיעו להישג, הן השותפות הטובות ביותר, כי באמצעות שיתוף המידע, חלוקת הידע למעגלים רחבים, גדלה השפעתן על המרחב הקרוב, על החברה ואף מעבר לים.

אתמול זכיתי לצפות בכתבה על קארן טל, מנהלת קמפוס ביאליק-רוגוזין לילדי מהגרים ועובדים זרים. אחד הדברים שהיא אמרה, הקסימו אותי באופן אישי ואני מאוד מתחברת אליו: “כדי להצליח בגדול צריך להתחיל בקטן”. זה אולי נשמע טריוויאלי, אולם בכל פעם שמטפסים שוכחים את האמת הפשוטה הזו. בכתבה עצמה, ראינו בי”ס שיכול לשמש כמודל לחיקוי לבתי ספר רבים אחרים. אולם ההצלחה שלה, החלה באמת בקטן, בעבודה מאומצת על הדברים החשובים, בתשומת לב לפרטים הקטנים והיומיומיים. משם המשיכה ובגדול ל

פרויקטים גדולים ומפוארים, שהלוואי וכל ילדי ביה”ס יזכו ליהנות מהם גם בשנים הבאות.

אם אני לוקחת את דבריה לחיינו העסקיים –הצלחתנו תגיע, אם נתחיל מבראשית, בצעד קטן, נלמד היטב לבנות תשתיות נכונות ומתאימות לעסק, נשקיע בקטן ונכוון גבוה, בלמידה ובמשאבים ונתקדם צעד צעד לקראת ההצלחה הגדולה. שהרי אם נתבונן היטב, נגלה שהדרך להצלחה רצופה הצלחות קטנות…

 

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.