מערכת_איסוף_לידים

איך להקים מערך לאיסוף לידים איכותיים

הדרך להשגת לידים איכותיים היא ארוכה ולעיתים אף מייגעת.

הרצון להשיג לידים איכותיים ורצוי שיהיו גם בכמות משמעותית, הוא רצון נוכח לכל משווק.  לידים איכותיים קל להמיר ללקוחות משלמים.  מנוע משומן היטב שמכניס לידים איכותיים למערך השיווק של העסק, מייצר לקוחות פוטנציאליים אפקטיביים באופן כמעט אוטומטי.

אז איך זה שרק אחד מתוך 10 משווקים מצליח להכניס למערך השיווק שלו לידים איכותיים?

אלו הם המרכיבים הבסיסיים שיש לכלול בכל מערך לאיסוף לידים:

מערכת_איסוף_לידים

הצעה שיווקית – לייצר הצעה שיווקית שאי אפשר לעמוד בפניה.

סוד ההצלחה בהגדלת קהל הלקוחות החדשים שנכנסים לעסק, הוא בהתאמת ההצעה השיווקית לצורך האמיתי של הלקוח.  עלינו להקפיד על התאמה מלאה של ההצעה השיווקית שמכניסה לקוחות חדשים, לזו שנספק מאוחר יותר.  ככל שההצעה שלנו תהיה אטרקטיבית יותר, כזו שלא ניתן להישאר אדישים בפניה, כך נגדיל את הסיכוי שיבחרו בה.  אולם עלינו להבין שההצעה, אטרקטיבית ככל שתהיה, חייבת להישאר בהלימה מלאה לעיסוק הליבה שלנו.  אם ההצעה אטרקטיבית אך לא תואמת את עיסוק הליבה, לא יהיה קשר בין הלידים שייכנסו למערך השיווק, ללקוחות אמיתיים, וכך נמצא את עצמנו בסופו של דבר משקיעים זמן רב באיסוף לידים לא איכותיים.

הדרכים להגדלת אטרקטיביות ההצעה השיווקית, היא על ידי אספקת הצעה ייחודית שאין דומה לה בשוק, הצעה שנותנת מענה למחסור או למוצר / שירות שהביקוש אליו גבוה.  כשמדובר בהנגשה של דוח לקוראים, מתן תקופת התנסות חינם, חברות  במועדון הטבות, או ספר להורדה, אנו למעשה מקרבים את הלקוחות למוצרים הממשיים שלנו.  אנחנו מספקים להם טעימה מהיכולות שלנו, מהמוצר האמיתי, מספקים להם ביטחון במוצר הסופי.

הצעה שיווקית איכותית תייצר לידים איכותיים.   לקוח מעריך את הערך האמיתי במוצר, גם כשהוא מוגש לו בחינם.  מוצרים חינמיים, או כפי שאנו נוהגים לקרוא להם בשיווק – מוצרי המגנט, מוערכים על ידי הלקוחות, כאשר הם מרגישים שקיבלו מוצר איכותי.  מוצר חינמי טוב ינסוך ביטחון בלקוח שהמוצר שנמכור לו, יעמוד באותם סטנדרטים של איכות.  באמצעות ההצעות השיווקיות שאנו מפזרים על מנת להגדיל את קהל הלקוחות הפוטנציאלים שלנו, אנחנו למעשה מאפשרים ללקוחות העתידיים להכיר אותנו, עוד לפני שנפגשו אתנו הלכה למעשה.

 

הנעה לפעולה שמרעידה את האדמה

ההנעה לפעולה הם התבלין המשמעותי בהפיכת הצעה שיווקית טובה לאפקטיבית.  אם ההנעה לפעולה אינה ברורה או אטרקטיבית, גם ההצעה הטובה ביותר עשויה להתפספס.  הנעה לפעולה ניתן למקם במגוון רחב של מקומות ברחבי הרשת, בדפי המוצרים, בפרסום ממומן, באימיילים, במדיה החברתית וכמובן בדפי הנחיתה.

כדי שהנעה לפעולה תהיה אפקטיבית, עלינו לוודא שהלקוח הפוטנציאלי מבין מה אנחנו מצפים ממנו לעשות, באמצעות הנחיה קצרה וברורה.  פשטות זה שם המשחק, ככל שההנעה לפעולה תהיה קצרה, ממוקמת באזור הנכון מבחינת זרימת הקריאה של הגולש, בהירה ונהירה לו – מה עליו לעשות, כך נגדיל את הסיכוי שימצא את ההצעה השיווקית שלנו אטרקטיבית ויבחר בה על פני המתחרים.

דפי נחיתה ממירים

דפי נחיתה מהווים אמצעי משמעותי בהכנסת לידים לעסק.  דף נחיתה מטרתו להמיר את הגולש לפעולה ממוקדת – להורדת המדריך, להרשמה לתקופת ניסיון וכדומה.  דפי נחיתה מאפשרים לנו לנתב את הגולשים לעמוד ספציפי באתר (או מחוצה לו) ולמקד את תשומת ליבו למטרה אחת בלעדית.  למעשה, למקד אותו להצעה השיווקית האטרקטיבית שלנו.

הכוח של דפי הנחיתה הוא במיקוד.  דף נחיתה יכלול הצעה שיווקית אחת ממוקדת והנעה לפעולה אחת ברורה.  הגולשים מגיעים לדף הנחיתה במטרה אחת ברורה – להמיר אותם ללידים איכותיים.

ככל שההצעה השיווקית בדף הנחיתה תהיה ברורה ותואמת את הצרכים שלהם, כך יירשמו בדף הנחיתה רק אותם לקוחות פוטנציאלים שבעתיד נוכל להפוך ללקוחות ממשיים.  לכן, חשוב להקפיד על בהירות ההצעה, על מיקוד, רלבנטיות והתאמת ההצעה לצרכים של הלקוחות.

טופס אופטימלי

בכל דף נחיתה מוצלח ישנו טופס שמכניס את הלקוחות הפוטנציאליים לרשימה.  ללא הטופס, לא נוכל לדעת מי הם הלקוחות שקיבלו את ההצעה השיווקית שלנו.  לכן, הכנסת טופס קצר וממוקד חשוב ביותר בתהליך איסוף הלידים.  הטופס צריך להיות קצר, עם המידע המינימלי שאנחנו צריכים מהלקוח.  (במידה וישנו מידע נוסף שחשוב לנו לקבל, נשמור זאת לשלב מאוחר יותר במערכת היחסים שלנו איתו).  יש למקם את הטופס בדף הנחיתה בהתאם לזרימת הקריאה, אם מדובר בדף ארוך, רצוי למקם כפתורי הנעה לפעולה לאורך הדף, שיובילו את הגולש בחזרה למילוי הטופס.  וכמובן שטופס טוב מכיל כפתור הנעה לפעולה ברור.

ועכשיו לעבודה – אחרי שהכנו את ארבעת המרכיבים לאיסוף לידים, עלינו לבחור את ערוצי המדיה בהם נמקם את ההצעה השיווקית ונתחיל להזרים לקוחות חדשים לעסק.  אתר הבית שלנו הוא מקום נפלא, אבל אל לנו להתייחס אליו כמקור בלעדי ללקוחות חדשים.  אנחנו צריכים לחשוב על כל אותם המקומות בהם הלקוחות שלנו נמצאים ולהציג בפניהם את ההצעה השיווקית האטרקטיבית שלנו.  ניתן למקם את ‘לוכדי הלידים’ שלנו כמעט בכל מקום, באופן חזותי מחוץ לרשת האינטרנט בשימוש בברקוד (QR Code) על גבי כרזות פרסום ו/או מוצרים שונים, וכמובן ברחבי הרשת, במדיה החברתית, בפרסום ממומן, באימיילים ובהודעות טקסט.  מגוון האפשרויות והערוצים הוא רחב מאוד.  כל עסק צריך להבין איפה הלקוחות שלו נוהגים לצרוך תוכן ולהופיע מולם בערוצים אלו.

כדי שהמערכת לאיסוף לידים תהיה אפקטיבית עלינו ראשית להקים אותה ולאחר מכן למדוד אותה בזמן אמת ולאורך זמן.  כל העת לשפר, להוסיף הצעות שיווקיות אטרקטיביות ללקוחות חדשים ולהישאר ערניים למה שקורה מסביב.  לבחון כל העת מה קורה בענף שלנו ולהיות יצירתיים ומקוריים בהצעות שלנו ללקוחות חדשים וקיימים.  איסוף לידים והפיכתם ללקוחות בעסק הוא רק הצעד הראשון בהגדלת מעגל הלקוחות, הדבר המשמעותי והחשוב ביותר הוא לבנות מערכת יחסים ארוכה וטובה עם הלקוחות, לשמר אותם לאורך זמן, כי קל יותר להגדיל מכירות ללקוחות מרוצים מאשר למכור ללקוחות חדשים.

2 תגובות
  1. שירי הירש write4u
    שירי הירש write4u says:

    טל, כל מילה שכתבת בסלע.
    כמי שכותבת תכנים לעסקים בעלי מערך לידים פעיל, אחד הדברים המוכיחים את יעילותם בהנעת גולשים כל פעם מחדש הוא ebook או מדריך מקצועי מתנה לגולשים.
    2 טיפים מניסיוני העשיר בכתיבת מדריכי מתנה ללקוחות :
    1. יש לכם אוצר במחשב. מחפשים רעיונות לכתיבה ? קבלו רעיונות מתכנים עליהם חשבתם בעבר ולא יישמתם.
    2. אפשר לכתוב על כל נושא : שחיה, ציור, ביטוח, בניה. רק זכרו – לכתוב בגובה העיניים, לתת מידע רלוונטי ועדכני ולשחרר. בהמשך תמיד תוכלו לשנות ולהפיץ גרסה מעודכנת לגולשים.
    3. כשהאינטרנט עמוס במידע חשוב לבלוט על פני המתחרים. אם אתם מתקשים בכתיבה, אל תהססו לתת לגורם מקצועי לכתוב עבורכם. ההשקעה בשיווק ובחשיפה נכונה תמיד משתלמת.

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.