מה בין שיווק לאמנות אחיזת העיניים

בתקופה האחרונה אנו עדים למבול של משווקים באינטרנט. ביום בהיר אחד, כולם הפכו מומחים.

יש בינינו החושבים שמספיק לדעת איך להקים אתר, או יתרה מזה, אפילו מספיק לדעת איך להקים בלוג, וכבר אנחנו יודעים הכל על עולם השיווק באינטרנט.

בראשית הדרך כולם מלמדים שיווק באינטרנט, פתאום מתחילים לגלות שכדאי לשלב בין השיווק ברשת לשיווק ה’מסורתי’ ומגדילים לעשות ולקרוא לזה “שיווק חדש”.

Too many chiefs and no Indians – מהלך דומה אנו רואים בחברה הישראלית, בה כולנו נוהרים לתפקידי ניהול ושוכחים שמישהו צריך לעשות את העבודה. כך גם בשיווק באינטרנט. מוכרים לנו אשליות, איך אפשר להרוויח עשרות ואף מאות אלפי שקלים בשבוע, בחודש. איך אפשר לייצר הכנסה שנתית בתקופה קצרה, איך נרוויח ממועדוני לקוחות, כסף שנכנס לקופת העסק, כל חודש בחודשו והכל… בקלי קלות.

אם קרה לך שמצאת את עצמך נופל בקסמי השווא האלה, אז כדאי מאוד להתעורר ויפה שעה אחת קודם.

ללקוחותיי אני נוהגת להגיד ששיווק זה מדע, כשפועלים נכון, על פי כל הכללים, הדברים על פי רוב יצליחו. אבל אני גם טורחת להדגיש בפניהם כי מדובר בנו, באנשים, וכל אחד מאתנו מביא את עצמו לתוך העסק ומה שאנחנו נעשה בתוך המשחק הזה ישפיע ביותר על תוצאותיו.

כל עסק צריך לשווק את עצמו, בדיוק כמו שכל בעל עסק צריך למלא את חשבון הבנק בהכנסות ולא רק בהוצאות, הרי לשם כך הקמנו את העסק. שיווק הינו מסע ארוך, פעילות שיווקית טובה שנעשה היום, נקצור את פירותיה בתקופה מאוחרת. מכירות זה כאן ועכשיו, אם הצלחתי לסגור עסקה, אם הצלחתי למכור מוצר, את התוצאות אנו רואים באופן מיידי ומוחשי. אולם בשיווק, במידה וננקוט בפעילות נכונה עבור העסק שלנו, נפנה לקהל היעד הממוקד שלנו ונציע בדיוק את מה שהוא צריך, או אז, נראה תוצאות. הן לא יהיו ב BOOM, גם לא משכורת שנתית בשבוע אחד, אבל פעילות שיווקית מתוכננת ומדויקת, בהחלט תגדיל את ההכנסה שלנו לאורך זמן.

עולם השיווק מתעדכן כל העת, האונליין והאופליין הם המדיה שבה אנו בוחרים להשתמש כדי להגיע לקהל המטרה שלנו. אין שיווק ישן או שיווק חדש, עלינו להבין איפה הקהל שלנו נמצא, איזה סוגי מדיה הוא צורך ולהיות שם, במקום בו הוא נוכח.

לאחרונה קיימתי הדרכה אינטרנטית המציגה בפני עסקים את הדרך להקמת נוכחות דיגיטלית עסקית, ניתן לצפות בהקלטה של הדרכה זו, לה היו הדים חיוביים מאוד.    לצפייה יש ללחוץ על הקישור הזה.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.