עסקים רבים מתלבטים בשאלה אם להשקיע זמן ומאמץ בכתיבת בלוג. לא כל אחד יכול לכתוב, לא כל אחד מרגיש נוח עם הכתיבה. קשה למצוא נושאים מעניינים עליהם אפשר לכתוב. ועוד אי אילו סיבות (תירוצים) למה לא לכתוב… אני ממליצה לנקות את ה’רעשים’ האלו ולהבין מה היתרונות בניהול בלוג עסקי. כזה המתעדכן באופן קבוע ולאורך זמן.
הנה כמה סיבות שבגללן כדאי להשקיע את הזמן בכתיבת פוסטים לבלוג:
התפתחות אישית
כתיבה רחבה בתחום העיסוק שלך, מחייבת אותך להיות בקיא היטב בתחום.
ניהול בלוג וכתיבת תוכן מקורי, תסייע לך להיות אוטוריטה בתחומך. גם אם בתחילה קצת קשה, אל דאגה, עם כל פוסט שכותבים, הכל נהיה פשוט יותר (השוו זאת לאימון בספורט, כמו שריר שמחזקים).
כותבים ומשתדרגים
ככל שכותבים יותר, כך הקוראים יכולים להכיר אותך טוב יותר, את הלך הרוח שלך, את דרכי ההתקשרות איתך.
בלוגים מהווים מיומנות חשובה בתקשורת העכשווית.
הנעה לקנייה וירטואלית
הכתיבה בבלוג מאפשרת טפטוף של מידע אודות המוצרים והשירותים, שמהווים תזכורת ללקוחות, כמה המוצר / שירות שלך טוב עבורם.
תקשורת לאורך זמן מחזקת את תחושת הביטחון שלהם במותג שלך.
ספריית תוכן
עם הזמן וההתמדה, תמצאו את עצמכם יוצרים מאגר מידע עצום, שמהווה ספריית ידע ומידע.
את התוכן במאגר המידע אפשר למנף ולשדרג בדרכים שונות, כגון ‘שאלות ותשובות’, קורסים אינטרנטים, תוכן להרצאות ומצגות ואף בסיס לכתיבת ספר.
בהירות
כתיבה עקבית ולאורך זמן תסייע לקוראים שלך להבין טוב יותר מהי עמדתך, להכיר אותך קצת יותר מקרוב. האינטרנט הוא מדיה קרה וכדאי למצוא דרכים לחמם את התקשורת שמתנהלת בה.
מחקר מקדים לפיתוח מוצר
הבלוג יכול להיות מקור טוב למחקר לפני הוצאת מוצר חדש לשוק. איך? בעזרת קהילת הקוראים. אפשר לבקש מהם להגיב לסקרים הקשורים בפתרון בעיות, לשאול על מאפיינים במוצר שכדאי לשדרג ואף ניתן לקבל מהם רעיונות לפיתוח מוצרים חדשים. פשוט צריך לשאול.
מנועי החיפוש אוהבים את הבלוג שלך
מנועי החיפוש ימשיכו להעלות את הפוסטים שלך בתוצאות החיפוש, הרבה זמן אחרי הפרסום. בכל פעם שהתוכן בבלוג רלבנטי ועונה על שאלות החיפוש של הגולשים, מנועי החיפוש יקדמו אותו פעם אחר פעם. הבלוג למעשה ממשיך לעבוד בשבילנו כל הזמן. מה גם שמנועי החיפוש מעוניינים להציג לגולשים אתרים בהם ישנו תוכן עדכני ודינמי, והססטיטיקה מראה שאתרים עם בלוגים זוכים ל 55% יותר מבקרים לעומת אתרים ללא בלוג.
כמות קוראים או איכות התוכן – מה באמת חשוב?
השאיפה שלנו היא שיהיו לנו כמה שיותר קוראים בבלוג, יחד עם זאת, חשוב לא פחות שקהל הקוראים שלנו יהיה ממוקד, כדי שנוכל להשפיע ולהניע באמצעות הכתיבה. זכרו, הבלוג הוא כלי שיווקי, הוא לא מהות העסק, אלא כלי שמסייע לנו למנף את הפעילות העסקית.
אם עד היום לא העזת לכתוב בלוג, זה הזמן להתחיל.
אם התחלת ולא התמדת, שווה לבדוק מה גרם לך להפסיק.
אם בחרת לנהל בלוג ואין לך מושג איך מתחילים, מזמינה אותך ליצור קשר ואנסה לסייע לך.
בהצלחה! טל