אם יש לי דף אוהדים, בשביל מה צריך אתר?

 

בעלי עסקים רבים, השוקדים מדי יום ומקדמים את הפעילות השיווקית שלהם בפייסבוק, אם באמצעות דף אוהדים ואם בשילוב השתתפות אקטיבית בקבוצות, שואלים לא פעם, למה בכלל הם צריכים גם להחזיק אתר אינטרנט.  האם לא מספיקה הנוכחות שלנו בפייסבוק?

ההמלצה שלי היא די חד משמעית – לא להזניח את אתר הבית של העסק.  וזה מכמה סיבות, ראשית, פייסבוק זה לא אתר של אף אחד מאתנו, זה האתר של מארק צוקרברג ועלינו לזכור זאת.  אנחנו יכולים להתעורר בוקר אחד ולמצוא שאין יותר אתר באוויר.  אני יודעת שזה נשמע קצת הזוי, אבל הכוונה היא לחדד את העובדה שהאתר לא בבעלותנו, אנחנו אורחים בו, נהנים מהפלטפורמה השיווקית הפנטסטית, כרגע.  והסיבה השנייה היא שבפייסבוק אנשים נמצאים מתוך רצון לקיים אינטראקציה חברתית, אם בין אתרים הם עוברים מהר כשמשהו לא ממש מעניין אותם, בפייסבוק המהירות גבוהה פי כמה והרעשים הסביבתיים מפריעים מאוד להתרכז ולהתמקד בנושא מסוים, ולכן, כשיש לנו מידע שאנחנו רוצים לחלוק עם הקהל שלנו, והוא קצת יותר מ 2 משפטים, כדאי להוציא אותם לאתר של העסק, שם נוכל לעדכן אותם במידע עמוק יותר.

פייסבוק הוא מקום נהדר בשביל להביא תנועה ממוקדת לאתר שלנו.  הנה כמה כלים טובים להגדלת התנועה מפייסבוק לאתר:

  1. נגישות – פזרו את כתובת האתר שלכם בכל מקום שניתן לראותו.  בתמונת הפרופיל, בדף הנחיתה, בתמונות שאתם מעלים לאלבום הוסיפו קישור מתאים, באותו הקונטקסט של התמונה לדף המתאים לכך באתר.  ככל שתגדילו את הנגישות מדף האוהדים לאתר, כך יהיה קל יותר לגולשים למצוא את הדרך.
  2. מידע אודות העסק – בפתיחת העמוד (או בעריכה) יש לחשוב היטב על המידע שאנחנו מכניסים בלשונית ה”מידע”.  לשונית זו היא הנכס המשמעותי עבור העסק.  אפשר בלשונית זו, בנוסף למידע הכללי על העסק להוסיף גם טיזרים מניעים שיגרמו מספיק סקרנות לגולשים, כדי שילחצו על הקליק ויגיעו לדף המתאים באתר.  למשל, אם אנחנו מקדמים פעילות או מוצר, אפשר לתת מידע מניע גם בלשונית המידע, עם קישור ישיר לדף הנחיתה או לעמוד המוצר באתר.
  3. תוכן, תוכן ושוב תוכן – התוכן הוא המפתח להבאת התנועה לאתר.  כשמעלים תוכן בעל ערך לקורא, כדאי מאוד לכוון אותו מתוך הפייסבוק לדף הספציפי באתר.  תוכן שקל לשתף ומסייע להזרים תנועה מהרשת החברתית לתוך האתר, הוא תוכן של בלוגים.  כל אחד בתחום שלו, כדאי שיהיה מקצועי, אמין ומעניין.  גולש שהגיע לאתר בעקבות פוסט קצר המהווה טריגר לקריאת הפוסט המלא, ומוצא פעם אחר פעם שהתכנים באתר מעניינים אותו ומוסיפים לו ידע ו/או תועלת, במוקדם או במאוחר יתחיל לשתף את החברים שלו בתוכן זה.
  4. ולמי שאין בלוג, תתחילו לענות על שאלות – לכל עסק באשר הוא יש ‘מלאי’ של שאלות ותשובות, גם אם קשה בשליפה להעלות שאלות, תשבו רגע אחד בשקט ותעברו על 5 השאלות החשובות שנשאלתם במהלך היום על ידי לקוחותיכם, תבררו מתוכן את 2 השאלות החשובות ביותר, שיכולות לעניין גם לקוחות נוספים.  השקיעו מעט זמן והעלו לאתר עמוד ובו ‘שאלות ותשובות’ ללקוחותיכם.  העלו את השאלה בדף האוהדים, בפוסט קצר והוסיפו הפניה (קישור) ישירות לאתר שלכם, לעמוד עם התשובה המתאימה.

אין קוסמות בשיווק באינטרנט, כמו שאין קוסמות בעסקים.  אבל הדרכים להגדלת התנועה לאתר הן רבות, חשוב להיות יצירתיים, להבין שהמרחב החברתי מאפשר לנו להגיע לקהל רחב מאוד, אבל את הקהל המדויק שלנו אנחנו צריכים לסנן.  לכן, כמה שחשוב לנו להביא כמה שיותר גולשים לאתר, חשוב לא פחות להביא רק את הגולשים שעשויים ביום מן הימים להפוך ולהיות לקוחות שלנו או שותפים לדרך.  איך עושים זאת? באמצעות תוכן רלבנטי ומעניין, כזה שהלקוחות שלכם באמת רוצים לקרוא אצלכם.


1 תגובה
  1. רותי
    רותי says:

    שלום טל, אני ממש מסכימה איתך. כבר ראינו אתרים כמו myspace שלפני שלוש שנים כולם דיברו עליהם והיום שכחו אותם. כדאי לנצל היום את פייסבוק כדי לקדם את העסק אבל: לא רק את פייסבוק.

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.