רכבת הפרסום בפייסבוק – עכשיו יותר מתמיד! ומי יודע עד מתי..

השיווק באינטרנט נמצא בנסיקה, כל עסק יכול להגדיל את המכירות, אם יבחר באינטרנט כאחד מאמצעי המכירה להמונים.  כיום כל אחד יכול להקים אתר, לשתף מידע במדיה החברתית, לפרסם בגוגל או בפייסבוק ולהגיע למאות ואף לאלפי אנשים, בהשקעה נמוכה יחסית.  אי אפשר להשוות פרסום בפייסבוק, חשיפה של מודעה לעשרות ומאות אלפי אנשים, עם חלוקת פליירים בתיבות הדואר של הלקוחות הפוטנציאליים.

ככל שהדברים פשוטים, כך הם נעשים קשים יותר…  אמנם יש סתירה פנימית במשפט הקודם, אולם, ככל שמערכת הפרסום של פייסבוק נהיית פשוטה יותר לשימוש, כך מתרבים מספר המפרסמים, הקרב על מיקום המודעה ועל החשיפה הולך וגדל, ומי מנצח?  שוב פעם המומחים, בעלי ההון והממון, אלה היודעים איך ללחוץ על הנקודות הנכונות ולהניע את אותנו, הצרכנים.

הכוח האמיתי בפרסום בפייסבוק הוא היכולת שלנו להופיע מול אדם, להציג בפניו מידע, שבאופן תמוה נתפס כרלבנטי בעיניו.  למה תמוה? כי הוא לא מצפה לפיסת המידע שזה עתה מוצגת בפניו.

בגוגל, כשאנחנו מחפשים דבר מה, אנחנו כלל לא מופתעים לראות את מודעות הפרסום בראש הדף ובצדו, אבל בפייסבוק, אנחנו כלל לא מחפשים.  כשאנחנו מחפשים בגוגל, אנחנו נמצאים ב State of mind מסוים, בו אנחנו בצורה אקטיבית מעוניינים בקבלת מידע ו/או הצעה.  אבל כשאנחנו משוטטים בפייסבוק, משוחחים עם חברים, אין בכוונתנו לקבל מידע שהוא לא רלבנטי עבורנו.

אבל, פייסבוק הבינו את העצמה שיש במצב הרוח שבו נמצא הגולש בעת שהייתו בפייסבוק, ולכן, מאפשרים לנו המפרסמים, לכוון את המודעות על פי תחומי העניין, שאתם, הגולשים מסמנים בפרופילים האישיים.  כך יוצא שהמפרסם יודע מה מעניין אותך, בלי שתחפש בפועל.  מבלי להיכנס לאלגוריתמים מורכבים וטכנולוגיה מסובכת, פשוט כדאי להפנים, שכשאנחנו יודעים מה מעניין את הלקוחות שלנו, כשאנחנו יודעים מהם המאפיינים של הלקוחות שלנו, החיבור בין שני הדברים יוצר את ההצלחה בפרסום.

בשיווק אנחנו מדברים רבות על פילוח קהל המטרה, הכוונה היא לכוון את המסרים שלנו לקהל מאוד ממוקד, כזה שיגיב בהתאם למסרים.  בעולם המדיה החברתית אנחנו ממקדים את הפילוח שלנו במצב הרוח, במאפייני ההתנהגות ובתחומי העניין.  למעשה, הלקוח מסמן לנו באופן ברור לגמרי מה מעניין אותו, ולכן כשאנחנו מציפים את התוכן האמיתי שהוא אפילו לא יודע שהוא מחפש, הוא מגיב בהתאם ולכן הכוח הגדול וההצלחה של הפרסום בפייסבוק.

כיום, בעלי עסקים קטנים יכולים להרשות לעצמם לפרסם בפייסבוק, כמו הגדולים.  ולמה הכוונה? כיום, המחירים לפרסום עדיין נמוכים, זה נובע מכך שלא כולם מפרסמים, שעדיין, גם אם אמרתי בתחילה שהפרסום נהיה צפוף, עדיין יש מקום למפרסמים רבים.  הסיכוי להצליח בפרסום עולה ככל שאנחנו יודעים לפלח את הקהל שלנו בצורה מדויקת יותר.  פרסום מדויק מביא לידים איכותיים, וזו לא עוד סיסמא, כי אם תוצאה אמיתית, שאני חווה פעם אחר פעם בעת שאני מנהלת מסעות פרסום ללקוחותיי.

לדוגמא, השבוע פרסמתי מנטור מעולם האימון, קהל המטרה היא קהילת המאמנים בישראל, החשיפה לקהל הממוקד הייתה אפקטיבית ביותר, והתוצאה לא אחרה לבוא.  כבר בימים הראשונים לפרסום נרשמו מאמנים רבים והתעניינו בפעילות.  אני לא רוצה להשלות אתכם ולהגיד שהפרסום בפייסבוק מוכר, אבל הפרסום בהחלט מסייע במכירה. ישנם מקרים שהפרסום מניע למכירה, ולעיתים מניע להתעניינות, הכל מתקשר למטרה שלשמה אנו מקימים את מסע הפרסום.  אבל דבר מעניין שקורה בעקבות הופעתן של מודעות פרסום בנושא מסוים, הוא שהן מעוררות את תשומת הלב וכתוצאה מכך, התגובות לסטטוסים באותו הנושא גם מקבלות תאוצה.  הפרסום בהחלט מחולל תנועה, גם תנועה ישירה לדף הנחיתה ואו לדף האוהדים שאליו אנו מכוונים, וגם תנועה במובן של התעוררות ואנשים מתחילים לדבר על הנושא. מה שניתן להבין שכאשר אנחנו עולים במסע פרסום ממוקד, החשיפה הגדולה מחזקת גם את הפעילות הלא ממומנת שלנו בפייסבוק.

יחד עם זאת, חשוב להבין שהזמן לפרסם בפייסבוק הוא עכשיו, בתקופה בה המחירים עדיין נמוכים והתחרות עדיין לא אגרסיבית, זה הזמן הנכון ביותר עבורנו לקדם את הפעילות שלנו ולהביא תנועה באמצעות פרסום בפייסבוק.  אבל, לא מספיק להבין שצריך לפרסם, כדאי גם לדעת איך לפרסם, כי כשמפרסמים כמו המומחים, מצליחים להפוך את הגולשים לקונים.

3 תגובות
  1. משה שפרן
    משה שפרן says:

    הכיתוב נפלא המילים מפוצצות אבל מה תכלס ? פרסמת מודעה איפה “לדוגמא, השבוע פרסמתי מנטור מעולם האימון, קהל המטרה היא קהילת המאמנים בישראל” איפה פרסמת
    אני מתעייף . יש משהו קונקרטי או הכול דיבורים.
    ראיתי ווב….ושוב רק דיבורים מה באמת אתם מוכרים? שירות איזה? מותנה בתוצאות=תגובות מה?
    אשמח לדעת בכגי לקבל החלטה האם אתם הגוף שמתאים לעסק שלי.
    תודה
    0509554856

  2. טל פרנק בן-משה
    טל פרנק בן-משה says:

    משה שלום, ראשית סליחה אם הדברים לא היו ברורים.
    הכוונה היא פרסום בפייסבוק. התוצאות הן הרבה מעבר להקלקות על המודעה, מדובר בתוצאות עסקיות ממשיות – כמובן שכל מסע פרסום נמדד לפי המטרות שאנו מציבים בתחילה.
    במקרה שעליו כתבתי, מדובר בסדנא של מנטור מעולם האימון, התוצאות היו הרשמה משמעותית של לקוחות לסדנא. מקווה שהדברים מעט יותר ברורים כעת.
    יום טוב, טל

  3. טל פרנק בן-משה
    טל פרנק בן-משה says:

    משה שלום,
    הכוח האמיתי של הפרסום בפייסבוק הינו היכולת שלנו למקד את המודעה לקהל יעד רלבנטי.
    המודעות מתפרסמות בטור השמאלי (למשתמשים בעברית) בפייסבוק, הן תחת הכותרת “חסות” או “סיפורים ממומנים” בשני המקרים מדובר במודעות פרסום ממומן.
    לגבי תוצאות, כשאני בונה מסע פרסום, אני מתחילה בהגדרת המטרה, כמובן שבסופו של התהליך ישנו מבחן התוצאה. יחד עם זאת, לרב, קמפיין מוצלח אינו מורכב רק ממודעה מוצלחת, אלא, ובעיקר, מהניתוב המוצלח של המודעה, כלומר, המקליק על המודעה מגיע לדף נחיתה או לעמוד באתר, אם המשך הדרך של הגולש באמת עונה על צורך אמיתי, אז הסיכוי להמרה גדל.
    פרסום, קריאטיבי ככל שיהיה, לא יניב תשואה אם המקום אליו נוביל את הגולש לא יהיה בנוי נכון.
    מקווה שעניתי לשאלתך.
    בברכה,
    טל

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.