social media content marketing strategy

7 דרכים לשיפור אסטרטגיית התוכן השיווקי בהתאם לשינויים הצפויים בטיימליין החדש של פייסבוק

social media content marketing strategyבתקופה הקרובה צפויים שינויים נוספים בטיימליין של דפי האוהדים ודרך הצגת המידע בקיר החדשות.  החלק המשמעותי הוא אופן הצגת התמונות, תמונות גדולות יותר ודומיננטיות יותר לעומת מה שאנו מורגלים עד כה, חלוקה שונה של העמודות (ימין ושמאל), חשיפת מידע בקירות של חברים, רק כשאוהדים מגיבים באופן אקטיבי ועוד מספר שינויים.

חשוב להכיר את השינויים הצפויים, חשוב לא פחות להתאים את אסטרטגיית התוכן השיווקי לשינויים אלו.  לפניך 7 דרכים שייסיעו לך לבלוט מעל ההמון, לשמור על קשר רציף עם האוהדים בדף העסקי ולשפר את אסטרטגיית התוכן בפייסבוק:

1 – להציג תוכן יותר ויזואלי

כבר בעבר ראינו עלייה בתגובות ושיתופים של תמונות לעומת תוכן כתוב, עם השינוי הצפוי, כשהתמונות גדולות יותר והצד הוויזואלי לוקח נתח משמעותי מקיר החדשות של דפי האוהדים, גם כשיש לנו מסר כתוב, כדאי לחשוב לעיתים להפוך אותו לתמונה. גם בבואנו לערוך מודעות פרסום ממומן בפייסבוק, כדאי עכשיו, יותר מתמיד להקדיש תשומת לב מרבית לתמונות ולוודא שהמסר נתמך כראוי בתמונות, כי באופן טבעי הגולשים מפנים את תשומת ליבם יותר לוויזואלי ופחות לתוכן הכתוב.

2 – תוכן קצר וענייני

אם עד עכשיו פתחנו סטטוס חדש בתוכן ואליו הוספנו תמונה, מעתה נצטרך לשנות את דפוסי הכתיבה שלנו.  התמונה הופכת להיות מעבירת המסר העיקרית, הכיתוב צריך להיות הסבר קצר לתמונה או להנעה לפעולה, למה שאנחנו רוצים שהגולש בדף האוהדים יעשה.  משפט קצר ותמציתי, שהגולש יוכל להבין בקלות ובמהירות מה אנחנו רוצים שיעשה הלאה.

3 – מיקוד התוכן לאוהדים ולקוחות

אם עד עכשיו התוכן בדף האוהדים היה פתוח לקהל הרחב, השינוי הצפוי הוא שהתוכן יוצג רק בפני האוהדים של הדף, וחברים של אוהדים יראו את התוכן, רק אם האוהדים יגיבו, ישתפו, יפעלו באופן אקטיבי בדף האוהדים העסקי.  המשמעות היא חיזוק הקשר עם האוהדים, באופן שבו יהיו מעתה שגרירים של העסק שלך.  חלק גדול מהמשווקים באינטרנט מעודדים כמות, עכשיו באופן ברור האיכות תנצח.  בדפים שהאוהדים שסימנו LIKE  הם אוהדים אמיתיים של העסק נראה פעילות חזקה לעומת דפים שגייסו אוהדים במניפולציות שיווקיות כאלו ואחרות.  הקפידו לגייס אוהדים שמתעניינים בעסק באופן אמיתי, שהתכנים שאתם מספקים להם גם במדיה החברתית אכן רלבנטיים עבורם.  מצאו את הדרך להפוך אותם לשגרירים, שיספרו וישתפו את החברים שלכם בדברים שקורים אצלכם בעסק.

4 – תוכן משכנע ומניע שיתוף

בעתיד פייסבוק יציגו למעלה את הפוסטים עם השיתופים הרבים, בדומה לנעשה היום בלינקדאין.  מכאן שעכשיו, יותר מתמיד, יהיה עלינו להעלות תוכן משכנע, כזה שיגרום לאוהדים לשתף.  האתגר יהיה לכתוב תוכן מעניין אך גם סוחף, כזה שיגרום לאוהדים לרצות לשתף. מן הסתם נראה גאות של תחרויות ומניפולציות כאלו ואחרות, שיעודדו אנשים לשתף בתוכן, אבל המנצחים האמיתיים לאורך זמן יהיו דפי האוהדים שישכילו לשלב את הקוראים כחלק אינטגרלי ממערך הכותבים שלהם בדף.  כאשר השיתוף ייעשה של תוכן של אוהדים, אז תראו את תוצאות השכנוע.  כי אין כמו שיווק מפה לאוזן, שמגיע מתוך הלקוחות והאוהדים בדף.

5 – שילוב בין רשתות חברתיות

תכנים שישותפו מאפליקציות תוכן חיצוניות ייהנו, כפי הנראה, מוויזואליות גבוהה יותר בקיר החדשות.  המטרה היא להגדיל את הנחיצות של העסקים בשיתוף מידע בפייסבוק.  איך אנחנו כעסקים יכולים ליהנות מכך, מבלי להכפיל תכנים ברשתות החברתיות השונות? כשמפרסמים תמונה מעניינת בפינטרסט, משתפים אותה בדף האוהדים, כנ”ל לגבי מאמר מעניין שהעליתם ללינקדאין או לרשתות חברתיות אחרות.  הדבר נכון גם לפוסטים בבלוג באתרים, בעזרת תוסף פייסבוק בוורדפרס, בהחלט ניתן להגדיל את התנועה לאתר בעזרת שיתוף הפוסט בדף האוהדים.  פייסבוק מרוצים כי אנחנו מיישמים את החזון שלהם – להיות הבית של האינטרנט, אנחנו מרוצים כי בעזרתם יותר גולשים יגיעו לאתר.

6 – Check-In בעסק

בשנה זו אנחנו רואים את ההתמקדות הרבה בשיווק מבוסס מיקום, גם בפייסבוק יש לכך ביטוי, כדאי לעודד את הלקוחות הממשיים בעסק לעשות check-in כשהם נכנסים לחנות / לעסק, כך הם מספרים לחברים איפה הם נמצאים ומה הם עושים (קצת האח הגדול, אבל מה לעשות…).  למה זה טוב? פייסבוק עתיד למקד את תוצאות החיפוש מבוססות מיקום, כך שיותר גולשים הקרובים גיאוגרפית לעסק שלך ייחשפו לתוכן רלבנטי עבורם.  ככל שיותר לקוחות יספרו בזמן אמת שהם נמצאים אצלנו בעסק, אנחנו מגדילים את החשיפה בכך שהידיעה תוצג בקירות החדשות של החברים שלהם ותגרום להם עניין, הם ירצו לדעת מה הלקוחות שלכם עושים אצלכם, מה מעניין אותם ואולי גם להם כדאי.

7 – המרוץ אחרי האוהדים לא ייפסק

כמו שבעסק אנחנו עסוקים כל העת בהגדלת קהל הלקוחות, כך גם בדפי האוהדים, אנחנו שוקדים כל העת בהגדלת קהל האוהדים, שגם הם יהפכו עם הזמן להיות לקוחות.  מוקדם יותר כתבתי על איכות לעומת כמות, בתצוגה החדשה בפייסבוק, תוכלו ליהנות מיתרון נוסף של אוהדים רלבנטיים.  ברגע שלוחצים ‘אהבתי’ על דף אוהדים, יוצג בקיר החדשות סטטוס חדש שמעיד איזה דף הוא אוהד, כולל תמונת הנושא ותמונת הפרופיל של דף האוהדים.  סטטוס כזה בהחלט יכול להגדיל את מעגלי האוהדים שיגיעו כתוצאה מחשיפה של המידע בקירות החדשות של החברים.

2 תגובות
  1. בלה רזניק
    בלה רזניק says:

    כיף לקרוא את הפוסטים שלך למרות שאינני עומדת בקצב.:)
    התוכן מצוין במינון הנכון ונותן לי ערך מוסף.
    מאחלת לך המון הצלחה וחג שמח

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.