3 מגמות שיווק תוכן לשנת 2014

עסקים משווקים לעסקים – מהן 3 המגמות בשיווק תוכן לשנת 2014

3 מגמות שיווק תוכן לשנת 20142014 ממש מעבר לפינה, רבים מאתנו משתמשים בתוכן לקידום הפעילות השיווקית והעסקית, חלקנו עושים זאת באופן אינטואיטיבי, חלק כחלק מתכנית עבודה סדורה.  עכשיו זה הזמן להבין מהן ארבע מגמות שיווק תוכן החזויות לשנה הקרובה.

אנחנו נמצאים בעידן בו השימוש במדיה החברתית בפרט וברשת האינטרנט בכלל, כבר אינו ערוץ שיווק מותרות, אלא ערוץ שיווק קיים ונוכח בכל עסק וארגון.   בשנת 2014 לא נחזה עליה גדולה בשימוש במדיה החברתית בהשוואה ל 2013, פשוט בגלל שכבר כמעט כולם שם.

על פי סקר השוק שבוצע על ידי MarketingProfs’ השינוי שיחול בשנה הקרובה הוא באופן שבו גם ארגונים וחברות הפונות לקהל העסקי, כלומר עסקים לעסקים (B2B) יחלו להשתמש במדיה חברתית כערוץ שיווק אינטגרלי במערך השיווק העסקי.

עסקים יתמקדו בהתייעלות ביצירת התוכן

שיווק תוכן אינו דבר חדש, גם לא בקרב עסקים המשווקים לעסקים, כיום למעלה מ 93% מהעסקים משווקים באמצעות תוכן, רבים עושים זאת בעזרת מגזין דיגיטלי המגיע לכל הלקוחות (אשר גם הם עסקים).    ניהול מערך תוכן מתחדש ועדכני, תוכן מעניין ורלבנטי לקהל הלקוחות, להבדיל מתוכן מכירתי, הינו פרויקט כלל לא פשוט.  ישנן חברות השוקדות על טכניקות ל’כריית’ תוכן, אולם מרבית מנהלי התוכן בארגונים כלל אינם מודעים לתכנות אלו, מה גם שעל פי רוב, אינן נותנות מענה בשפה העברית.  ב 2014 המגמה בארגונים תצעד בכיוון של התייעלות באיסוף המידע, ביצירת התוכן המקורי, בשימוש בכותבים בתוך הארגון בשילוב עם כותבים / עורכי תוכן מקצועיים מבחוץ.  כמו כן, אנו צפויים לראות גידול בשימוש בעזרים גרפיים, כגון eBook בתצוגה של קריאה ודפדוף, באינפוגרפיקס, תצוגה גרפית של מידע, אשר לקורא קל יותר לעכל (אנשים אוהבים יותר לקרוא בתמונות לעומת מילים…).  ההתייעלות תבוא גם מהכיוון של התמקדות בתכנים קצרים ואיכותיים, לעומת כתיבת מדריכים ארוכים, דוחות ומחקרים.

שימוש בפלטפורמות שונות לתכנים שונים

אין זה מספיק לייצר תוכן לאינטרנט, יש להתאימו לפלטפורמות התוכן השונות.  הסטטוסים הקצרים המועלים לדף העסקי בפייסבוק, אינם זהים לפוסט בבלוג או לדיון בקבוצת עניין בלינקדאין.  בשנה זו נראה חיזוק של פעילות בקבוצות בלינקדאין, הנתפסת יותר כמרחב עסקי-חברתי, בו אמנם אין מרדף אחרי הלייקים, אולם יש אחוזי המרה גבוהים יותר, בעיקר כאשר הדיונים מהווים שיתוף אמיתי ואיכותי במידע וידע.  אחת המגמות הצפויות בשנה הקרובה הוא שימוש בתכנים שונים לכל מרחב חברתי.  החברות והארגונים יקבלו החלטה באיזו פלטפורמה להשקיע את מירב תשומת הלב, יחד עם זאת, אלו שיבחרו לפעול במספר רשתות חברתיות, ישתפו תוכן שונה בכל רשת חברתית.  הסוף ל’העתק-הדבק’ של פיסת תוכן זהה בכל המקומות.

גוגל+ יהפוך לחלק אינטגרלי ממערך השיווק האינטרנטי של העסקים

כ 70% מהמותגים נהנים מנוכחות בגוגל+, כמות התנועה העוברת מדי יום בגוגל גדולה מכדי שנוכל להבין אותה.  מה זה עושה לנו, כמשווקים? האם אנחנו מסוגלים להתמודד עם התנועה העצומה ולנתב אותה לתועלתנו העסקית? מרבית העסקים עדיין לא שם.  אולם, אנחנו בהחלט רואים מגמה של גוגל להניע אותנו להשתמש ביותר כלים של גוגל, אם מדובר בג’ימייל לאימיילים ואנשי קשר, בהנגאאוט לפגישות וירטואליות ובמנוע החיפוש לקידום האתר והפעילות שלנו באינטרנט.  לכן, התחזית היא שבשנת 2014 יותר ארגונים וחברות יקדישו זמן ללמוד את מהות גוגל+, גם אם מתוך התובנה שאי אפשר להתעלם מגוגל.

המאמר נכתב בהשראת הדוח B2B Content Marketing 2014  שנכתב על ידי MarketingProfs

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.