מה הופך אתר להיות אתר עסקי-מקצועי שהלקוחות רוצים לחזור אליו?
הפוסט שלפניך לא יעסוק בשאלה – מה יגרום לאתר שלך להופיע בעמוד הראשון של גוגל, גם לא בשאלה, איך להביא תנועה גדולה לאתר.
הפוסט יעסוק בשאלה – איך האתר יכול לשרת את הלקוחות שלך ולהגדיל את הפעילות העסקית שלך? או במילים פשוטות, איך אפשר להשתמש באתר ככלי ממשי לקידום העסק?
היום, בתקופה בה כולם מחפשים מידע בגוגל, רצוי שגוגל ימצא אותנו. אבל, יתרה מזו, חשוב לנו שהלקוחות שלנו והלקוחות הפוטנציאלים ימצאו אותנו.
ואחרי שמצאו אותנו, חשוב שימצאו את המידע שחיפשו, את המוצר שרוצים לרכוש, שיקבלו את כל התשובות לשאלות שלהם – אצלנו.
אתר עסקי טוב הוא אתר המספק את מקסימום המידע הרלבנטי ללקוחותיו.
למה הכוונה? אם העסק שלי הוא צימרים לתיירות, מעבר לתמונות יפות של הצימר, מעבר להצגת המחיר ופרטי ההתקשרות, כדאי שהלקוח שלי יוכל לקבל מידע מיידי על זמינות הצימר. עד כאן לא חידשתי דבר…
מה עוד כדאי שיהיה באתר של הזמנת צימר? אדם המתכנן חופשה, בדרך כלל יתכנן אותה על פי המכלול של האטרקציות הקיימות באזור. שוב, לא חידשתי דבר, כל אתרי הצימרים מציעים קופונים ומבצעים לכל האטרקציות באזור, אז מה כן? אם באתר של הצימר ניתן יהיה לרכוש חבילה של מוצרים נלווים, באותו מעמד קנייה. אם באתר של הצימר, לאחר שראיתי שהצימר פנוי בימים שאני רוצה, אוכל לבצע את הקניה, וביחד עם ההזמנה של הצימר, אוכל להזמין פעילויות נופש נוספות באותו האזור, במחיר אטרקטיבי לעומת קנייה של אותן פעילויות בנפרד. אז, זו דוגמא לכך שהאתר משרת את העסק.
נכון, שבו זמנית אני מקדמת עסקים נוספים, אבל למעשה ההסתכלות צריכה להיות על הלקוח. איך אני יכולה לתת ללקוח את מקסימום המוצרים שהוא צריך, ושירכוש אותם אצלי. כך אני מגדילה את הסיכוי שירכוש את מוצר הדגל שלי – הצימר, במקרה הזה.
תחשבו על המוצר שלכם כמו על פיצה. כשאני רוצה להזמין פיצה, ישנה הפיצה הבסיסית (מרגריטה) ומיד יש לה תוספות, תוספת זיתים, בצל, פלפל וכדומה, ויש בקבוק שתיה ורוטב שום. מי מכם הזמן פיצה ללא כל תוספת? כולנו אוהבים לקבל את העסקה כולה, פיצה עם תוספות ושתייה טעימה הרבה יותר מפיצה בלי כלום.
זו ההמחשה לכל הצעה שיווקית טובה. תחשבו תמיד על הלקוח, מה אתם יכולים לתת לו ביד רחבה, איך אתם יכולים להציע לו את מוצר הדגל + תוספות.
תאפשרו ללקוח את הבחירה.
עדיין יהיו לקוחות שיבחרו רק בפיצה הבסיסית, בלי התוספות, כלומר, בלינה בצימר, ללא פעילויות וללא ארוחת בוקר. יהיו כאלו שייכנסו למספרה רק כדי לחפוף ראש וכדומה. אבל מרבית הלקוחות רוצים יותר. הם רוצים שנאפשר להם לבחור.
יש להם 2 בחירות עיקריות: הבחירה הראשונה – אצל מי לקנות.
הבחירה השנייה – מה לקנות.
מרגע שבחרו לקנות מכם, עכשיו תאפשרו להם לבחור מה לקנות וכך תוכלו להגדיל את הקניה.
איך כל זה קשור לאתר העסקי שלכם?
תדאגו שבאתר יהיה תוכן עשיר, תספקו מידע על המוצרים והשירותים שלכם, אבל תרחיבו גם על מוצרים / שירותים נלווים, שלא את כולם בהכרח רק אתם מספקים.
תרחיבו במידע אודות השוק והענף בו אתם פועלים, הביאו מידע חדשותי שיעשיר את הידע והיכולות של הלקוחות שלהם.
והכי חשוב – תדאגו שבאתר שלכם יהיה מענה מלא לכל הצרכים של הלקוחות שלכם.
השאירו תגובה
Want to join the discussion?Feel free to contribute!