אופטימיזציה של דפי אוהדים למנועי החיפוש
מה המידע שגוגל מחפשת בדפי האוהדים שלנו בפייסבוק? האם אנחנו בונים מערכות יחסים רלבנטיות עם הקוראים שלנו, כאלה שגם גוגל מאתר אותן כבעלות ערך לגולשים בו?
לפניך מספר טכניקות לקידום דף האוהדים שלך בפייסבוק, גם במנועי החיפוש, למה זה חשוב, כי גוגל מאנדקסת, מציינת רייטינג לתגובות, לתוכן ולעמודים בפייסבוק, שמילות המפתח שלהן חשובות בתחום העיסוק של כל אחד מאתנו.
אם אנחנו משקיעים זמן ומאמץ בנוכחות נכונה ברשת החברתית, כדאי להרוויח ממנה פעמיים, כדאי להשקיע עוד קצת תשומת לב ולוודא שהפעילות שלנו מופיעה גם בגוגל.
איך עושים זאת? ראשית חשוב לשמור על 5 מטרות בסיס, שבגינן אנו פועלים במדיה החברתית:
- ניהול המותג
- נראות
- השפעה
- קשרי לקוחות
- מוניטין
מהם הדברים שמעניינים את גוגל, מתוך הפעילות שלנו בפייסבוק – גוגל למעשה בוחנת את איכות התוכן שלנו, בדומה מאוד למה שקורה באתר. ככל שגוגל מסיקה שהתוכן שלנו רלבנטי לקוראים, כך הציון שנקבל יהיה גבוה יותר.
אז מה עושים?
ניהול המותג – איך תנהלו טוב יותר את המותג, בדפי האוהדים
- שמרו על שם המותג – בעת בחירת שם הדף, כדאי מאוד לבחור אחד משניים – או שם העסק, קרי שם המותג הנוכחי, או שם המכיל מילות מפתח בתחום העיסוק שלכם. (לאלו מכם שכבר יש דף אוהדים והשם אינו מתאים, ניתן לשנותו, כל עוד לא הגעתם ל 200 אוהדים, או באמצעות פנייה ישירה לפייסבוק, לפעמים זה מצליח).
- תמונת הנושא – נצלו שטח זה לקידום הפעילות השיווקית של העסק, הימנעו מקידום מכירות, אולם בהחלט ניתן להציג את החזון העסקי. השתמשו במוטיבים ויזואליים להעברת המסר.
- תמונת הפרופיל – כאן תוכלו לנצל את החשיפה הגבוהה, היות ותמונה זו מופיעה בכל אחד מהסטטוסים שתכניסו לפייסבוק, מומלץ להכניס תמונה של בעל העסק, אם העסק ממוקד בבעליו, או תמונת לוגו במקרים אחרים.
- אודות – הקדישו מעט זמן ומחשבה לעריכת תוכן ה”אודות”. כתבו משהו קצר, ברור וממוקד, שיקל על המבקרים להבין באופן מיידי במה אתם עוסקים.
- אבני דרך – הוסיפו ציוני דרך הקשורים בעסק, למשל, היווסדו של העסק, אירועים חשובים וכיוב. כך תוכלו לחזק את הקשר עם הקוראים, גם בתקופות שקדמו לימי פייסבוק.
נראות – קשרו בין האתר לפייסבוק
אל תסתפקו באמירה “חפשו אותנו בפייסבוק”, הקדישו מעט מאמץ והכניסו את ה Like Box לאתר, אפשרו לגולשים הנמצאים באתר שלכם, להגיע לדף האוהדים בלחיצת כפתור.
השפעה – תכללו את פייסבוק כחלק מאסטרטגיית התוכן שלכם
יש האומרים כי תכנון הוא אבי ההצלחה, את התוכן יש לתכנן ויפה שעה אחת קודם… חשוב מאוד לתכנן את התוכן שמכניסים לפייסבוק, לא להיכנס לפייסבוק ולהרהר… “על מה אכתוב עכשיו”… כשאנחנו כותבים מתוך אימפולסיביות, או מתוך ספונטניות, לעיתים זה יצליח, לרוב, הקוראים ירגישו בחוסר התכנון שלנו ובעיקר ירגישו בחוסר תשומת הלב. כשאנחנו שוקדים, מתכננים, מכינים תכנים מראש, כך גם התגובות של הקוראים. הם מרגישים את ההשקעה ומגיבים בהתאם.
קשרי לקוחות – הניעו את הקוראים להקליק LIKE ובעיקר לשתף
הקלקות על LIKE ושיתוף בפייסבוק מהווים עבור גוגל מעין ‘איתותים חברתיים’. כך עובדת הלוגיקה בגוגל:
סימוני אהבתי ושיתוף = איתות חברתי
איתות חברתי = חיבור עם הלקוחות
חיבור עם הלקוחות = רלבנטיות
רלבנטיות = רייטינג!
עכשיו כשאנחנו מבינים איך גוגל תופס אותנו כרלבנטיים, נשאר להעלות תוכן איכותי, תוכן מסקרן מצד אחד אך מניע מצד שני, כזה שיגרום לקוראים שלנו רצון להגיב, בעיקר בשיתוף אחרים או בתגובות טקסטואליות ולא רק להסתפק בהקלקה על ‘אהבתי’.
אל תסתפקו רק בתגובות בפייסבוק עצמו, הטמיעו את כפתור ה LIKE גם באתר הבית של העסק. זכרו, כל אחד שילחץ על כפתור ה’אהבתי’ במאמר / פוסט אצלכם באתר, המידע יופיע אצלו בפרופיל ובקירות החדשות של חבריו, כך אתם מגדילים את החשיפה של האתר בפני קוראים פוטנציאלים נוספים.
מוניטין – חשיבותן של התגובות בפייסבוק
קשה מאוד לבנות מוניטין טוב ובעל ערך, אפשר במחי יד להרוס אותו. המדיה החברתית מהווה מנוע צמיחה בשיווק מפה לאוזן, כל עוד אנו נמצאים על הגל של תגובות אוהדות, מה קורה לנו כשמתחילים להשמיץ ולכתוב עלינו תגובות לא אוהדות? יחד עם זאת, אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שגם בתגובות לא טובות נדע לטפל (ועל זה במאמר אחר…). כדאי מאוד להגדיל את החשיפה של התגובות, גם בתוך האתר, באמצעות הוספת תוסף התגובות של פייסבוק, בתחתית פוסטים ו/או דפי נחיתה, המעודדים דעת קהל. ככל שנהיה פתוחים לשמוע את האוהדים שלנו, הלקוחות הקיימים והעתידיים, כך נגדיל את מידת הרלבנטיות הנתפסת בעיני גוגל, וכך נסייע לקידום המוניטין שלנו במנועי החיפוש.
ולסיכום, נכון שמדובר בתחזוקה שוטפת של התוכן, אך ברגע שהחלטנו להוסיף את פייסבוק לאסטרטגיית השיווק שלנו באינטרנט, אי אפשר להסתפק בהקמת אתר ודף אוהדים, יש צורך תמידי לתחזק את המערכות, וככל שנשכיל לעשות זאת נכון, נקבל ציונים גבוהים בפייסבוק ובגוגל, נופיע לעיתים קרובות בפני הגולשים המחפשים אותנו ונגדיל את החשיפה של העסק שלנו. הרי לשם כך אנו בוחרים להשתמש במדיה החברתית.
השאירו תגובה
Want to join the discussion?Feel free to contribute!