ציר הזמן לדפי אוהדים ולמותגים – האם חוקי המשחק משתנים?

לפני זמן לא רב תצוגת הפרופיל האישי בפייסבוק שונתה לתצוגת ציר הזמן, חלקנו מתלהבים ונהנים מהדרכים היצירתיות שניתן בהן להעביר מסרים שונים, יש בינינו כאלו שממש לא אוהבים את העובדה שפריטים מהעבר מוצגים בצורה כה נגישה לרבים.  אבל, הבשורה המעניינת היא שבקרוב מאוד, גם דפי המותגים יופיעו בפורמט דומה לציר הזמן.  האם זה אומר שחוקי המשחק השיווקיים משתנים, שכל מה שלמדנו ויישמנו עד כה, בקידום הדפים בפייסבוק, מקבל תפנית? בסוף חודש זה אנו צפויים לראות את דפי האוהדים בתצוגת ציר הזמן.

עדיין לא ברור לגמרי איך ישולבו הלשוניות והאפליקציות השונות שהוכנסו לדפי האוהדים, בתוך תצוגת ציר הזמן, אך בפייסבוק ודאי שוקדים על פתרון יצירתי.

אחד היתרונות של צפייה במותג על פני ציר הזמן, היא בהיבט שגם בתוחלת חייו של מותג יש עליות ומורדות, מנהלי המותגים יוכלו ללמוד מתוצאות העבר, על העשוי לקרות למותגים בעתיד.  היכולת ללמוד מפעילויות על ציר הזמן עשויה בהחלט להועיל למנהלי הדפים, שישכילו ללמוד מכך ולשפר את היכולות של המותג קדימה.

בנוסף לכך, יש להבין את הפוטנציאל העצום ביכולת המשחק עם התמונות, בתמונה המרכזית של ציר הזמן, שהיא גדולה ותופסת מרחב גדול בהרבה, מזו של תמונת הפרופיל הנוכחית.  אמנם 5 התמונות במעלה הקיר כבר לא יהיו נחלת המותג, אך באמצעות התמונה המרכזית ניתן להעביר מסרים בדומה מאוד לדפי נחיתה, בזמן שהגולש מגיע לדף האוהדים, מבלי שיצטרך לשוטט בין לשוניות שונות.

עדיין לא ברור לחלוטין איזה מאפיינים מתוך דפי האוהדים הנוכחיים יישמר, איך נוכל להבדיל בין פרופיל אישי לפרופיל מותג, האם נמשיך לקרוא להם דפי אוהדים או שבכלל כל המבנה העסקי בפייסבוק ישתנה בקרוב.  אולם, כמו בכל פעם, בפייסבוק אוהבים להפתיע אותנו בשינויים.

אם מסתכלים על המגמה הנוכחית בפייסבוק בשנה האחרונה, ובעיקר בחודשים האחרונים, אנחנו יכולים להבין ששטחי הפרסום בפייסבוק יגדלו, בעיקר שטחי הפרסום הממומן, ויתכן והמעבר של המותגים לציר הזמן הוא חלק ממהלך עסקי זה.

תבנית לעיצוב תמונה לציר הזמן:

timeline for brands- timeline layout

4 צעדים קצרים לעיצוב תמונת ציר הזמן:

פורמט התמונה המרכזית: רוחב התמונה 850 פיקסלים, גובה התמונה 315 פיקסלים.  תמונת הפרופיל בצידה הימני של התמונה הגדולה, תמוקם כ 22פיקסלים מימין ו – 92 פיקסלים מלמטה למעלה.   עם המידע הזה ניתן עכשיו להשתעשע ולעצב תמונות פרופיל מעניינות.

  1. מצאו תמונה מעניינת (או עצבו כזו) לתמונה המרכזית.  אם אתם מייבאים תמונה מהמחשב, כדאי מאוד שתהיה גדולה יותר מהגודל הנחוץ, כדי שתוכלו לבחור את המיקום המדויק שלה בתוך תמונת הציר.
  2. ריבוע התמונה הקטנה, תמונת הפרופיל שלכם, יופיע בגודל 125X125 פיקסלים, אולם עלינו לבחור תמונה בגודל 180X180 פיקסלים, תמקמו אותה במרחק של 22 פיקסלים מהקצה הימני של התמונה הגדולה ו 92 פיקסלים מלמטה.  זה המיקום שבו תופיע התמונה שהכנסתם כתמונת פרופיל.  הסיבה שנכניס אותה בזמן עיצוב התמונה הגדולה, הוא כדי ליצרו פרופורציה נכונה ואולי אפילו משחק בין התמונה הקטנה לגדולה.
  3. הורידו את התמונה הקטנה מתוך העיצוב והשאירו במקומה אזור ריק.
  4. שמרו את 2 התמונות בנפרד והעלו אותן לפרופיל האישי, את התמונה הגדולה כתמונה מרכזית ואת הקטנה כתמונת פרופיל.

עכשיו תיהנו מהתוצאות!

2 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.