Handsome young man with tablet sitting in sofa

מהו inbound marketing או במילים אחרות – איך להכניס את השיווק פנימה לעסק?

רשת האינטרנט מאפשרת לנו להגיע לקהל רחב מאוד, בעלויות נמוכות יחסית.  אם יודעים איך להשתמש בתוכן בחוכמה, אפשר להגדיל את האפקטיביות של התוכן השיווקי ולהפוך אותו מתוכן שיווקי פרסומי, הנחשב במקרים רבים כספאם, לתוכן שיווקי בעל ערך ממשי ללקוחות.

ב inbound marketing אנחנו למעשה חותרים להפיכת הלקוחות שלנו ל”יחצ”נים” של העסק, באופן טבעי ויתרה מזו, באופן וולונטרי.

אנחנו מוצפים במידע פרסומי בכל מקום ובכל נקודת זמן.  גם פרסום ישיר מול הפנים וגם פרסום עקיף.  מנהלי המותגים עושים מאמצים רבים על מנת למשוך את תשומת הלב שלנו, הצרכנים, למותג שלהם.  משתמשים בטקטיקות ‘מנדנדות’ כגון remarketing  וכך חלקכם מופתעים כאשר אתם נתקלים במודעת פרסום של מוצר ספציפי, בכל עמוד אינטרנטי שבו אתם נמצאים (ולפעמים אין לכם מושג איך המודעה ‘רודפת’ אחריכם…).

ככל שאנחנו מוצפים ביותר מידע פרסומי, כך ההקשבה שלנו כצרכנים, יורדת. אז איך בכל זאת, אפשר באמצעות הצפת תוכן שיווקי, לגרום ללקוחות פוטנציאלים להפוך ללקוחות פעילים ויתרה מזו, אף להתחבר לעסק באופן רגשי, כזה שיגרום להם לספר עלינו לעולם הרחב? 

פה בדיוק נכנס ה inbound marketing:

הדרך היא להפוך את התוכן מתוכן שיווקי-פרסומי, לתוכן מניע, תוכן בעל ערך ממשי ללקוח.  כשיושבים לכתוב פיסת תוכן כלשהי, בין אם מדובר בסטטוס ברשת חברתית או פוסט בבלוג, חשוב לשים לנגד עינינו את הקורא ולהבין מה יצא לו מזה שיקרא את התוכן הבא.  האם תצמח לו תועלת כלשהי?  האם התוכן ירגש אותו, יגרום לו להזדהות עם הכתוב, יגרום לו לחשוב על הכתוב.  חשוב להבין היטב בשביל מי אנחנו כותבים.

כשהפוקוס שלנו הוא inbound  אנחנו לא כותבים על העסק, המוצר, המותג.  אנחנו בוחרים בעולם תוכן הקשור באופן ישיר לפעילות שלנו, ונותנים ערך ממשי לקורא.  הלקוח חייב להיות במרכז תשומת הלב שלנו, כמשווקים.  כשעושים את זה נכון, הלקוחות מגיעים אלינו, בעקבות התוכן הכתוב.

כשהלקוחות הפוטנציאלים פונים אליך אחרי שצרכו את התוכן והבינו את רמת המקצועיות שלך, ולעיתים קרובות, באמצעות הכתיבה, אף נחשפו לאישיות שלך, קל הרבה יותר להפוך אותם ללקוחות פעילים.

חשבו על הכתיבה השיווקית שלכם כנקודת מפגש עם הלקוח.  ככל שתקפידו על תוכן איכותי ורלבנטי, תקפידו על העלאתו במקום הנכון  ובזמן הנכון, כך תגדילו את הסיכוי שהלקוחות ישתפו את התוכן שלכם בעצמם.  אם הם ימצאו בתוכן ערך ממשי, סביר להניח שהם יחשבו על עוד אנשים שהתוכן שלכם עשוי להועיל להם גם כן.  זו המהות של inbound marketing – להפוך את הלקוחות שלנו ליחצנים של העסק.

הטקטיקה החזקה ביותר בשיווק מאז ומעולם היא שיווק מפה לאוזן, השיווק הנכנס חותר למטרה זו בדיוק.  להביא לקוחות לעסק באמצאות תוכן שיווקי נכון ומוקפד, ולגרום להם להעביר את המידע הלאה.

 איך עושים את זה?

מקפידים לכתוב לעיתים קרובות, משלבים בין הפלטפורמות השונות הקיימות ברשת – אתר, בלוג, רשתות חברתיות ואימיילים. מקפידים לספק תוכן במגוון רחב של פורמטים – תוכן כתוב, מצולם, ווידאו, אודיו, אינפוגרפיקה, מצגות, ספרים, הרצאות ועוד.  לא שוכחים שהלקוח הוא במרכז תשומת הלב, ואנחנו כותבים עבורו, מספקים לו מידע רלבנטי, במקום הנכון ובזמן הנכון.

גם אם לעיתים נדמה לכם שהעיסוק בכתיבה שיווקית בעסק לוקח זמן רב ודורש משאבים גדולים, תשוו את ההשקעה שלכם בזמן ובכסף לשיווק קונבנציונאלי ותגלו לבד מה מועיל יותר לעסק שלכם, גם בטווח המיידי ובעיקר בטווח הארוך.  לקוחות מרוצים שמספרים על העסק שלכם, שווים לכם הרבה מאוד, ואת 

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.