טרום הקמת / שדרוג דף האוהדים – מהי האסטרטגיה לשיווק במדיה החברתית

לפני שמתחילים לבנות דף אוהדים בפייסבוק, חשוב להבין לאן אנחנו רוצים להגיע, מיהם הלקוחות שאליהם אנחנו מדברים ומה המסרים שאנחנו רוצים להעביר להם?

ולמה זה חשוב? ככל שאנחנו מבינים טוב יותר מה אנחנו רוצים להגיד, הסיכוי שהלקוחות שלנו יבינו מה אנחנו אומרים להם.  כשאנחנו לא מגובשים, המסרים שלנו מבולבלים ומבלבלים.

המסרים הם בשני רבדים – גם ברובד העיצובי וגם ברובד של התוכן, המילים בהן אנחנו מחליטים להשתמש.

עיצוב –הכוונה היא למרכיבי המיתוג של העסק, הצבעים, הגופנים והתמונות שבהן נשתמש בדף האוהדים, באופן עקבי.  אנחנו משתמשים באותם אלמנטים שחוזרים על עצמם כי אנחנו רוצים לצרוב בתודעה של הלקוחות שלנו זהות ייחודית. הזהות שלנו מורכבת מהלוגו של העסק, מהצבעים והגופנים המרכיבים את הלוגו ומהסמלים שאנחנו משייכים למותג.

ככל שאנחנו שומרים על עקביות בשימוש במרכיבי המותג, ללקוחות שלנו קל לזהות אותנו.  קל לו יותר להבין לאן הוא הגיע ועם מי הוא מדבר.  אחרי הכל, אל לנו לשכוח שהמדיה החברתית מהותה הוא פטפטת / דברת.

לכן, בשלב מוקדם מאוד של העבודה, עלינו לתכנן את מרכיבי העיצוב, בין אם נעבוד עם מעצב גרפי או נעצב בכוחות עצמנו את דף האוהדים.

לפני שמקימים את דף האוהדים או טורחים לשדרג את הנראות של הדף, חשוב להבין איך נוכל לקדם את העסק בפייסבוק, מחוץ למרחב העסקי שלנו, כלומר, במרחבים בהם הלקוחות שלנו נמצאים.  ולכן, עלינו להתעכב ולהגדיר את קהלי המטרה של העסק, במדיה החברתית

מי קהל היעד ומי הלקוחות – אנחנו רוצים להעביר מסר מסוים ללקוח מסוים, אנחנו לא מדברים אל כלל המשתמשים בפייסבוק, 3.5 מיליון רשומים בקירוב, אנחנו מכוונים את הפעילות לקהל לקוחות ממוקד, המתעניין במוצרים או בשירותים של העסק שלנו.

חשוב להבין כאשר אני יודעת מי הלקוח שלי בצד השני, אני יודעת באילו כלים להשתמש כדי להגיע אליו.  חשוב להבין איפה הלקוח שלי נמצא בתוך הפייסבוק.  באיזה קבוצות הלקוחות שלי נמצאים ובאיזה קבוצות הקולגות שלי נמצאים.  משני סיבות:

הקבוצות בהן הלקוחות שלי נמצאים –שם אוכל לשמוע מה מעניין אותם ואוכל לענות ולשוחח איתם באזור הנוחות שלהם.

הקבוצות בהן הקולגות והמתחרים שלי נמצאים – שם מתקיימים דיונים מקצועיים, לדבר במתחם זה מקדם את מיתוג המומחה שלי. ככל שאספק תוכן מקצועי ואיכותי במרחב זה, כך אני מגדילה את הסיכוי שהלקוחות שלי ימצאו אותי כתורמת תוכן איכותי בתחום.

חשוב להבין שבפייסבוק אנחנו נמצאים כדי לקיים מערכת יחסים ארוכת טווח, הן עם הלקוחות והן עם הקולגות.  השימוש במדיה החברתית מסייע לנו בקידום המותג של העסק, בקידום מיתוג המומחה שלנו ובחיזוק מערכת היחסים עם הלקוחות.  לקוחות שאנחנו מגיבים להם בתדירות גבוהה ובמהירות, יגדלו הסיכויים שיבצעו רכישה מהעסק שלנו, לכשנציע כזו.

לסיכום, חלק בלתי נפרד מהפעילות שלנו בפייסבוק, היא למעשה מחוץ לדף האוהדים שלנו.  אנחנו מובילים את הלקוחות לדף שלנו ממקומות אחרים, מהמרחבים בהם הם נמצאים.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.