5 מגמות במדיה חברתית לשנת 2012

המדיה החברתית תמשיך בצמיחתה גם בשנת 2012.  בעולם בו החיבורים בין האנשים והקשרים מתעצמים משעה לשעה, בחר דוד ארמנו להציג בפנינו את 5 המגמות העתידות לשנות את התנהלותנו במדיה זו, לשנת 2012:

 החיבור בין המדיה החברתית ברשת לבין החיים האמיתיים – דוגמא להמחשה הוא קמפיין הפרסום של דומינוס פיצה בניו-יורק, בו הם עשו שימוש בשילוט חוצות בטיימס סקוור לשיתוף במסרים מידיים ברשת החברתית, מסרים שלא עברו סינון.  כלומר, תגובות הלקוחות המרוצים (או לא…), הוצגו בזמן אמת ובתוכן לא מצונזר, על גבי מסך ענק שהוצג בכיכר טיימס.  העוצמה היא בחיבור בין התגובות של האנשים ברשת לבין האנשים הצופים במסך ברחוב, ומעניין לדעת מה הייתה ההשפעה על המכירות.  המגמה הצפויה היא שילוב בין פעילות במדיה החברתית ברשת בזמן אמת, לבין פעילות בעולם הממשי, מחוץ לעולם הווירטואלי.

 פולחן המשפיענים – באופן דומה לזה שגוגל הגדירה מערכת תגמולים לאתרים המייצרים תוכן איכותי לגולשים, כך עושה רושם שהמרוץ הבא יהיה על פיתוח מערכת שתעניק תגמול לגולשים המשפיענים ברשת החברתית.  (כיום, לכל משתמש יש השפעה כלשהי ברשת, לא רק לסלבריטאים, לאנשי אקדמיה, למובילי דעת קהל וכדומה), בשנה הקרובה נראה שפולחן המשפיענים יתמקד פחות בצרכנים ויותר בכלים וטכנולוגיות מקצועיות, שניתן יהיה למדוד את מידת ההשפעה ותוצאותיה.

 שיתוף חברתי – שיתוף רעיונות, דעות, חוויות ועדכוני סטטוס, כולם חלק אינטגרלי ממה שהופך את המדיה החברתית לבעלת כוח והשפעה.  העצמה של השיתוף באה לידי ביטוי ביכולת שלנו להגדיל את משך הזמן וכמות הדפים שהגולש נמצא בהם באתר, באמצעות שיתוף.  השלב הבא של שיתוף חברתי יהיה מזוהה יותר עם המסחר האלקטרוני ברשת.  חברות יאפשרו לשתף במידע על רכישות בזמן אמת (ולעיתים גם בזמן התלבטות), הזמנת חופשה, מוצר, שירות כלשהו ברשת, ליד הזמנתך יופיע כפתור “שתף את חבריך”, וכך החשיפה של המוצר גדלה.  חישבו על זה כהמלצה של חבר לרכוש דבר מה, כמה המלצה של חבר או מכר מגדילה את סיכויי הקנייה.

טלוויזיה חברתית –  לרבים מאתנו צפייה בטלוויזיה כבר מהווה חוויה חברתית, בין אם זה באמצעות צפייה משותפת, או על ידי שיתוף ב SMS.  אולם הצפי הוא שהטלוויזיה תתחבר למדיה החברתית בדרך רחבה יותר.  בשנה זו אנו צפויים לראות יותר ויותר עידוד של קהל הצופים להגיב בזמן אמת ברשת החברתית, להתמודד בתחרויות טלוויזיוניות בזמן אמת, נוכחנו לכך בשנה זו במשחק הטלוויזיה “אל תפיל את המיליון” כשיכולנו לראות את הפנים של הצופים שמחוברים למשחק בזמן אמת באמצעות פרופיל הפייסבוק, ובסוף המשחק יכלו להעלות סטטוס המציג את הישגיהם במשחק עצמו.

מיקרו כלכלה – גיוס כספים לפעילות נקודתית, ולא בהכרח רק לעמותות ולתחומים הקשורים בצדקה, עשויים לקבל תאוצה במהלך 2012.  אחת הדוגמאות היפות הוא אתר ה Kickstarter, בו ניתן לגייס כספים לפרויקטים, לאפשר לגולשים לבחור בסכום אותו הם משקיעים בפרויקט ולכל סכום ישנה תמורה מתאימה.  מגייס הכסף לפרויקט יחל בפרויקט רק לאחר שהסכום גויס במלואו, גביית הכספים מהגולשים שהחליטו להשקיע בפרויקט נעשית רק לאחר שהסכום המלא הושג.  דוגמא נוספת היא של חברת Air BnB ההופכת בתים פרטיים למלונות ומטיילים לאורחים, מעניקה לשני הצדדים הזדמנות להרוויח כסף מחד ולחסוך בהוצאות מאידך.  דוגמאות אלו ממחישות מציאות חדשה, בה ערכי הכלכלה מנותבים למשא ומתן ישיר בין הקונה למוכר, קשר ישיר בין האנשים.

פוסט מתורגם ממגזין  ,Harvard Business Review  מאת: David Armano

למאמר המקורי: http://blogs.hbr.org/cs/2011/12/six_social_media_trends_for_20.html

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.