מה בין אוטוריטה, מקצוענות ו…שרלטנות – או, איך לא ליפול למלכודת האינסטנט

  • כולם מלמדים שיווק – גם אלו שהתנסו  בשיווק לראשונה, רק בעת האחרונה.
  • כולם מומחים – גם אם רק אתמול החליטו לפתוח את העסק.
  • אז איך נדע מי באמת המומחה ומי רוצה שנחשוב שהוא כזה?

 כשכואב לי הראש, אקח כדור להקלת הכאבים וארגיש טוב יותר… האם זה הופך אותי לרופאה?

מה קורה לכל אותם המומחים, שהתנסו פעם אולי פעמיים, הצליחו (כל הכבוד להם!) והחליטו שהם ילמדו אותנו איך עושים זאת?  מה הם יודעים שאנחנו לא?

  • חלקם יודעים איך למכור
  • חלקם יודעים להרשים אותנו
  • חלקם מכירים היטב את רזי האינטרנט
  • חלקם הרוויחו זאת ביושר, השקיעו שעות, ימים ואף חודשים רבים בלמידה, בהשתתפות בסמינרים, בהתמקצעות והחליטו שאת הידע שלהם הם רוצים לשתף.

איך נדע להבחין, מי באמת מומחה, מי הוא אוטוריטה בתחומו,  כי הוא צבר קילומטרז’ רציני של ידע, התנסות והצלחה ומי רק מנסה למכור לנו שהוא כזה.

אין נוסחת קסם, רק common sense, תפעילו את החושים שלכם.  תקשיבו טוב למה שאומרים לכם וגם למה שלא אומרים, לדברים שנאמרים בין המילים (וסליחה אם אני מבלבלת אתכם קצת).  כשמורה דרך זה או אחר אומר לכם שאתם יכולים להיות מומחים בתחום העיסוק שלכם, הוא צודק!  אבל כדי להיות מומחים, צריך לעבוד קשה, ללמוד הרבה, להתנסות, להצליח, להיכשל, ושוב חוזר חלילה, ללמוד מהטעויות של עצמך, לתעד את ההצלחות ולשכפל אותן.  אבל כשמורה הדרך אומר לך – אל תתאמץ יותר מדי, אל תחכה עד שתדע הכל, פשוט תקפוץ למים הקרים ותתחיל לשחות… עם האמירה הזו יש לי קושי, כאן בדיוק אנחנו הולכים על החבל הדק בין מומחיות לשרלטנות.   

אם הקמת עסק ליום אחד, לזבנג וגמרנו – אולי הגישה הזו של הבינוניות תתאים לך.  אבל אם הקמת עסק כדי להיות פה גם בשנים הקרובות, כדי שהלקוחות שלך יהיו מרוצים ויחזרו שוב ושוב, כדי שהם ידברו עליך טובות ויזרימו לקוחות נוספים לעסק, כדאי שתחשוב טוב לפני שתפנה לפתרונות קסם ולטכניקות של כסף מהיר.  כי אם תנקוט בשיטת ה’זבנג וגמרנו’ מהר מאוד הזבנג יחזור בחזרה…    ככל שתשקיע יותר בעצמך, תהיה מקצועי יותר ותיתן שירות טוב יותר ללקוחותיך, כך הסיכויים שתהיה רווחי יותר ותישאר לאורך זמן.

תחשבו היטב מה המהות העסקית שלכם, תהיו מקצוענים, אל תלמדו דברים שאינכם בקיאים בהם.  זה בסדר גמור להגיד ללקוח ‘זה לא תחום המומחיות שלי’ ולהפנות אותו למומחה.  עוד יותר טוב לעשות שיתופי פעולה בין מומחים בתחומים משיקים, כאשר פונים לקהל לקוחות דומה.  אבל בשום אופן, אל תתפתו לשיווק אינסטנט.  אינסטנט יש בפודינג, לא בחיים האמיתיים.

זכרו, מוניטין טוב לוקח זמן רב לבנות, טפח על טפח, פעילות אחת אחרי השנייה, לקוח מרוצה שמספר ללקוח הבא.  מוניטין טוב הוא נכס משמעותי מאוד בעסק.  מוניטין טוב אפשר להרוס ברגע אחד, קשה מאוד לשקם אותו, לעיתים ייקח שנים לשקם מוניטין או לבנות אותו מחדש.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.