איך צבעים משפיעים על חיזוק המותג?

זהות מותגית היא הדרך בה אנחנו מצליחים לצרוב את המרכיבים השונים של המותג שלנו, במוחו של הצרכן.  מרכיבי המותג הנראים לעין הם שם העסק, לוגו וסלוגן.

ישנו מרכיב נוסף חשוב מאוד, שמרבית המותגים שוכחים או לא ממש משקיעים בו מחשבה, ושיכול לסייע רבות ביצירת זהות מותגית, והוא הזהות הנקבעת למותג באמצעות צבעי המותג.

כאשר אנחנו מעצבים לוגו ייחודי לעסק שלנו (על פי רוב בעזרת מעצב גרפי), הלוגו מורכב מצבעים, החשיבות היא בהגדרה מדויקת של אותם הצבעים.  הכוונה היא להגדרת מספר הצבע.  ולמה זה חשוב?  לדוגמא, אם צבעי המותג שלי הם אפור וצהוב חלמון, ישנם גוונים רבים לכל אחד מהצבעים האלו.  בכל פעם שאני מייצרת תוכן שיווקי, מלווה את התוכן בצבעים של המותג, אם לא אקפיד על קוד הצבע המדויק, אצור בלגן בראשו של הצרכן.  לעומת זאת, אם אקפיד להשתמש בשני הצבעים באופן מדויק, בשלבים מתקדמים של המיתוג, אוכל להשתמש באחד מהצבעים ומיד הלקוחות שלי יזהו את העסק, מיתוג מוצלח הוא כאשר הלקוחות מזהים את המותג, גם בהיעדרו של הלוגו.

איך יודעים מה הצבע המדויק של המותג?

אם הלוגו מעוצב על ידי מעצב גרפי – בקשו ממנו את המספר המדויק, גם בערכי RGB  (R=red, G=green, B=blue), וגם במספר המותאם ל HTML, עם תחילית #.

כאשר אתם מייצרים תוכן כלשהו, בין אם זה בעיצוב הניוזלטר התקופתי שאתם שולחים ללקוחות, או עיצוב דף הפייסבוק או בכל אימייל פרסומי כזה או אחר, הקפידו להשתמש תמיד באותם הצבעים בצורה מדויקת.

 אפשרות 1: הגדרת הצבעים באמצעות בחירת RGB  בכלי בחירת הצבעים של וורד.

 אפשרות 2: הגדרת הצבעים באמצעות פוטושופ או תוכנות גרפיות אחרות, הקלקה על הצבע עם סמן הצבעים, ואיתור המספר המופיע בתחתית הגדרת הצבע.  זה המספר שנשתמש בו לצרכי הגדרת צבעים באתר האינטרנט ובדפי ה HTML  בעריכת מוצרי תוכן באינטרנט.

טיפ קטן: ישנה תוכנה (חינמית) חביבה לשימוש בגרפיקה בסיסית – Gimp.com ובעזרתה ניתן לבדוק מהם הצבעים המוגדרים של הלוגו.

הקפידו להשתמש בצבעים המדויקים, בכל פעם שאתם מפיצים תוכן חדש ללקוחותיכם, גם באימייל, גם באתר וכמובן שבדפוס.  לעיתים זה עשוי להיראות לכם משעמם, אבל תיקחו בחשבון שאתם חשופים לתכנים שלכם, יותר מכולם!  הלקוחות שלכם, ובוודאי שהלקוחות הפוטנציאלים, פוגשים בכם מדי פעם, אם יפגשו אתכם בכל פעם בנראות שונה, יהיה להם קשה לזהות אתכם.  אם יפגשו אתכם בכל פעם מחדש, בזהות ברורה, יתחזק הקשר ביניכם.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.