Fotolia_51375804_XS הקלדה על מחשב נייד

איך בוחרים על מה לכתוב את הפוסט הבא בבלוג?

החלטתם להתחיל לכתוב לבלוג, החלטה חשובה! מה עושים עכשיו? איך ניגשים לכתיבת פוסטים לבלוג? מה חשוב לדעת לפני שכותבים?

דגשים בגיבוש תכנית תוכן:

לפני שמתיישבים לכתוב פוסט לבלוג, ההחלטה הראשונה והקריטית היא: מה המסר שאני רוצה להעביר?

מסר ממוקד ומדויק, ישאיר בידי הקורא מידע רלבנטי ומשמעותי עבורו.

כדי למקד את המסר, עלינו לשאול סט קצר של שאלות:

  1. מה אני רוצה להגיד?
  2. למה זה חשוב – מה יקרה אם לא?…
  3. למי זה חשוב? האם חשוב לי? האם חשוב ללקוחות שלי?

כשנסיים לענות על 3 השאלות לעיל, עלינו לתמצת את המסר למשפט קצר אחד.  עדיין לא מדובר בכותרת הפוסט, אלא במיקוד אישי שלנו בהחלטה ‘על מה אנחנו כותבים’.

עכשיו, רגע לפני שנתיישב לכתוב, נבדוק האם המסר ברור.  איך? פשוט לקרוא את המשפט בקול רם, להקשיב לעצמנו ולברר האם לנו ברור על מה אנחנו הולכים לכתוב עכשיו?  אם שמענו משפט ארוך ומסורבל, חוזרים לעבודה, מנסחים שוב.

חוזרים על התהליך עד שמזקקים את המסר האחד והיחיד שבו נעסוק בכתיבה שלנו.  אפשר גם להשמיע את המשפט לאנשים בסביבה הקרובה אלינו ולשאול אם ברור להם על מה אנחנו הולכים לכתוב.  משוב מאנשים קרובים הוא מצוין, כי יש סיכוי גדול שתקבלו משוב כנה.

ועכשיו לעבודה!

אחרי שזיקקנו את המשפט האחד והיחיד, עכשיו כשברור לנו לגמרי על מה אנחנו הולכים לכתוב.  זה הזמן לכתוב את הפוסט.  כתבו פתיחה, אמצע וסיום.  הקפידו לסיים את הכתיבה בהנעה לפעולה.  לא מדובר במכירה, הנעה לפעולה יכולה להיות גם הפניית הקורא לתרגול כלשהו, לחיפוש מידע נוסף וכדומה.

ומתי כותבים כותרת?

אחרי שתסיימו את הכתיבה, זה הזמן לכתוב את הכותרת של הפוסט, שבאופן מפתיע תהיה דומה מאוד למשפט המזוקק, רק בפורמט מעט שונה, הפעם בפורמט של כותרת.  כותרת מניעה, מסקרנת, כזו שתגרום לקוראים שלך, להמשיך ולקרוא את הפוסט במלואו.

ולסיום, מזמינה אותך לתרגל את זיקוק המסר.  מה דעתך לקחת פיסת נייר, לענות על שלוש השאלות:

  1. מה אני רוצה להגיד?
  2. למה זה חשוב – מה יקרה אם לא?…
  3. למי זה חשוב? האם חשוב לי? האם חשוב ללקוחות שלי?

ועכשיו לכתוב במשפט קצר אחד את המסר שלך.

רוצה לדעת אם המסר שלך ברור? למה שלא תעלה אותו כאן בתגובה לפוסט, ננסה לעזור לך לזקק את המסר שלך.

2 תגובות
  1. זוהר עמיהוד
    זוהר עמיהוד says:

    שלום טל, נהנתי מהפוסט, אבל לדעתי חסרה עוד חולייה כאשר חושבים על מה לכתוב בפוסט וזאת תנועה. הרי כל מי כותב בלוג, כך אני מניח, רוצה שיקראו את מה שכתב. באתרים של הלקוחות שלי אני רואה שנתח התנועה מגוגל, לדוגמה, הוא לפחות 50% (תלוי במוצר / שירות / נישה ועוד כמה דברים). לפיכך, אם רוצים שתגיע תנועה צריך לתכנן איך גוגל יביא תנועה.
    מסר זה חשוב, אבל גוגל לא פועל לפי מסרים, הוא פועל לפי ביטויי מפתח ויש לו עוד כמה דרישות, חלקן טכנולוגיות וחלקן התנהגותיות.
    הכתיבה צריכה להעשות עבור הלקוחות וצריך לקחת בחשבון עוד לקוח אחד וקוראים לו גוגל, כי אם גוגל “יאהב” את הפוסט שלך הוא יביא הרבה תנועה.
    לכתוב כותרת מסקרנת, מעניינת ומרגשת ולצפות שבאזז ברשתות החברתיות יעשה את כל השאר, אני חושב שזה לא מספיק.

  2. טל פרנק בן-משה
    טל פרנק בן-משה says:

    הי זוהר, אתה בהחלט צודק, רק שאני כל הזמן נוטה להתייחס לגוגל כאל אחד מלקוחות התוכן שלי.
    מאמינה שאם התוכן רלבנטי לקוראים שלי, סביר להניח שאני באופן טבעי משתמשת במילים שגוגל ‘מצפה’ למצוא בתוכן.
    לכן, אני לא נותנת התייחסות מיוחדת לגוגל. יחד עם זאת, בהחלט צריך לקחת בחשבון ביטויי מפתח השגורים בפי התחרות בתחום בו אנו כותבים.

    תודה
    טל

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.