5 סיבות שבגללן הבלוג העסקי שלך לא ממריא
על איכות התוכן אנחנו כבר לא מתווכחים, ברור לנו שאם התוכן בבלוג, אינו מעניין, לא רלבנטי לקוראים ולא עדכני, אף אחד לא יקרא.
גם על העובדה שישנם בלוגים שמניבים תשואה יפה לעסקים, גם על זה אנחנו לא מתווכחים, ישנם בלוגים מוצלחים ביותר, שבקלות יחסית ניתן להמיר את הקוראים ללקוחות פעילים.
אז מה קורה בבלוג שלך? למה אצלך זה מרגיש ‘תקוע’, מה לא עובד נכון?
יש לך בלוג, וגם הקפדת להעלות תכנים בתדירות גבוהה, תכנים איכותיים, שלדעתך הם מאוד מעניינים, אז למה בכל זאת זה לא מצליח?
לפניך חמש סיבות שבגללן מרבית העסקים לא נהנים מתשואה להשקעה שלהם בבלוג
- לבלוג שלך אין מטרה ברורה – כשמבקרים בבלוג שלך, מוצאים בו שלל פוסטים מעניינים, אבל קשה לפעמים להבין את ההקשר ביניהן. יש ערבוב בין עסקי לפרטי, יש מגוון כל כך רחב של נושאים, שלא תמיד מבינים מה באמת רצית להגיד…
חשוב להגדיר לעצמנו מטרה, מה אנחנו רוצים להשיג באמצעות הכתיבה.
המטרה יכולה להיות – להעשיר את הקוראים בתחום המקצועי שלי. יכולה להיות לחלוק בידע, ויכולה להיות להדריך את הקוראים ולספק להם פתרון בעיות. לא משנה באיזו מטרה אבחר, חשוב לבחור במטרה שיושבת בהלימה עם המטרות העסקיות. אחרת, נשקיע זמן יקר שלא יישא פרי. - לבלוג שלך אין אסטרטגיה – הבלוג בפני עצמו לא מביא לקוחות, הבלוג צריך להיות אחד מכלי התקשורת השיווקית, המשתלב באסטרטגיה השיווקית של העסק. לא מספיק להגדיר איזה סוג של תוכן ייכלל בתקשורת השיווקית, חשוב להגדיר מראש גם איך מפיצים את התוכן הלאה. אסטרטגיית תוכן טובה, מגדירה מראש איפה הקהל נמצא ואיך מגיעים אליו.
- הבלוג שלך לא ממוקד לקהל המטרה – נשמע טריוויאלי, אולם עסקים רבים שוגים וכותבים ל’כולם’, מתוך החשש או הרצון שלא לאבד לקוחות פוטנציאליים. זו הדרך הבדוקה ביותר לאבד את הלקוחות הרלבנטיים… חשוב מאוד להגדיר מי קהל הקוראים האופטימלי בבלוג ולכוון את התכנים ואת הפצת התכנים במדויק, למקומות בהם הקהל נמצא ומצפה לפגוש אתכם.
- הבלוג שלך הפך להיות איש המכירות – אם מנסים למכור בכל פוסט בבלוג, זה המסלול המהיר לסגירת הבלוג. הקוראים רוצים לקבל ערך ממשי. הם מגיעים לבלוג שלך כדי למצוא בו עניין ותועלת עבורם, לא כדי לקנות ממך. ישנם מרחבים לגיטימיים למכירה, כמו עמודי מכירה וחנות באתר. גולש שמגיע לקרוא פוסט בבלוג, מצפה שניתן לו תוכן איכותי ולא שננסה למכור לו. אפשר מדי פעם לקדם מכירות בפוסט זה או אחר, אבל בלוגים המכילים מכירות בכל פוסט, מהר מאוד נשארים לבד.
- התוכן לא מניע את הקוראים לפעולה – תוכן טוב, יש לו התחלה, אמצע וסוף. פוסט טוב, גורם לגולש לרצות לקרוא מעבר לכותבת ולפסקת הפתיחה. פוסט מצוין גורם לקורא לעשות משהו לאחר שסיים לקרוא. חשבו היטב איך אתם מכניסים הנעה לפעולה בסוף כל פוסט. שימו לב, לא מדובר במכירה, אלא בהנעת הקורא לעשות דבר מה נוסף. אפשר להפנות אותו לקרוא תכנים נוספים הקשורים בפוסט הנוכחים, אפשר לבקש ממנו לחזור לשולחן העבודה שלו ולבצע משימה, ולאחר ההצלחה לספר לכם עליה, בתגובה. אפשרויות ההנעה לפעולה מגוונות מאוד, חשוב לנסות ולהניע את הקוראים לפעולה, שוב, לא בכל פוסט, אבל בחלק ניכר מהפוסטים בבלוג.
לסיכום, התחרות נעשית קשה מיום ליום, גם המתחרים שלכם קוראים את הפוסט הזה ברגעים אלו, סביר להניח שהבינו דבר או שניים מהנאמר לעיל. ההצעה שלי עבורכם, היא לנהל את הבלוג. לקבוע אסטרטגית תוכן שהבלוג הוא חלק ממנה, להגדיר מטרות ברורות לבלוג, להגדיר את קהל המטרה, להנמיך מכירות בבלוג ולהניע לפעולה.
יש לך בלוג שיכול לעניין עסקים נוספים כאן, מוזמן להעלות את כתובתו כאן בתגובות.
פרסמתם את המאמר הזה בכל חור אפשרי בפייסבוק. כולם כבר ראו אותו.
ואף אחד לא הגיב לכם….
הנה השאלה: למה הבלוג שלכם לא ממריא?
שמוליק שלום,
המאמר פורסם במגזין דיגיטלי שנשלח למנויים ובדף העסקי שלי בפייסבוק, אם אתה מרגיש שהוא מפורסם בכל מקום, מעניין שאתה רואה את התכנים מכל מקום 🙂
והתגובה שלך, מהירה כל כך, זמן קצר אחרי הפרסום מדברת בעד עצמה, על אף שהיא לא ממש מפרגנת.
מאחלת לך ימים קסומים ובלוגים ממריאים.
יום טוב,
טל