פירמידת התוכן
שיווק באינטרנט הוא למעשה שיווק באמצעות תוכן, כדי שנוכל לעשות זאת בחוכמה, עלינו להבין איך ניתן לקחת פיסת מידע אחת ולהשתמש בה באופנים שונים במספר רב של ערוצי מדיה.
מסטטוס קצר בפייסבוק ועד לספר מודפס, השימוש בתוכן שיווקי בפורמטים שונים, מאפשר לנו, מנהלי המותגים ובעלי העסקים להנגיש את המידע ללקוחותינו, באופן שבו קל להם לצרוך אותו.
התוכן השיווקי צריך להיות מותאם לערוצי המדיה השונים, לא רק כמות המילים משתנה בין מדיה אחת לשנייה, אלא גם הדרך בה אנו מציגים את התוכן משתנה. ישנם ערוצים בהם נציג תמונה ומשפט קצר, ישנם ערוצים בהם נציג פסקה קצרה ונקשר את הפסקה למאמר מלא, ולעיתים נגיש ספרים של ממש (אפילו אם הם לכאורה ווירטואליים…) לקוראים שלנו.
חשוב מאוד להבין מתי ואיך להשתמש בכל אחד מערוצי המדיה השונים. יחד עם זאת, חשוב מאוד להשתמש במספר ערוצים במקביל. לדוגמא, שימוש בסטטוס בפייסבוק, המכיל טיזר לפוסט שהעלינו בבלוג, יגדיל את התנועה לאתר. באותה המידה נוכל להשתמש גם בתמונה באינסטגרם או בפינטרסר, המלווה במשפט קצר וקישור לפוסט רלבנטי.
פירמידת התוכן באה להמחיש בפנינו את מרכיבי התוכן השונים הניתנים לשימוש בשיווק באינטרנט, כאשר עלינו להרכיב בסיס יציב, מאסה מסוימת של תכנים, שאנו כותבים יחסית בקלות, וככל שעולים במעלה הפירמידה, יצירת התכנים נעשית מורכבת יותר, גוזלת יותר זמן ובאופן טבעי נעשית בתדירות נמוכה יותר.
מבט על פירמידת התוכן, מאפשר לנו לתכנן את כתיבת התכנים העתידית בקלות. כאשר אנחנו יודעים לאיזה נושא עלינו להתייחס בתקופה הקרובה, לשם חיזוק הפעילות העסקית, נוכל לחלק את כתיבת התכנים לפי כללי המדיה השונים. לדוגמא – סטטוס קצר בפייסבוק, תמונה ממחישה בפינטרסט, סרטון קצר ביוטיוב, פוסט 300 מילה בבלוג, תגובה קצרה בקבוצה רלבנטית בפייסבוק ועוד.
בסיס פירמידת התוכן מתאפיין בתכנים שקל לייצר, ניתן להעלות תכנים שונים בתדירות יחסית גבוהה. ככל שאנחנו מטפסים במעלה הפירמידה, יצירת התוכן דורשת יותר משאבים, משאבי ידע וזמן ולעיתים אפילו משאבים כספיים.
חשוב מאוד שתכנית התוכן שלנו תכלול את מירב הכלים העומדים לרשותנו באינטרנט. היתרון בתכנית תוכן מוכנה מראש, הוא היכולת שלנו לקחת פיסת תוכן אחת ולייצר אותה בפורמטים שונים, ובכך לנצל טוב יותר את משאב הכתיבה שלנו.
קצר ולעיניין.תמציתי שממצה את כל הפירמידה