איך מחזירים את ההשקעה על יצירת תוכן איכותי בבלוג
כל מהלך שיווקי חייבים למדוד את האפקטיביות שלו, על מנת לדעת איך להמשיך, מה עובד נכון ומה צריך לתקן.
כך גם לגבי התוכן בבלוג. כשאנחנו באים לבחון כמה עולה לנו לייצר תוכן איכותי בבלוג, אין הכוונה כמה עלה לנו להקים את האתר, כי כאן השונות היא גדולה.
כיום, בעזרת וורדפרס, כל אחד יכול להקים אתר בעצמו, ניתן לעשות שימוש בתבניות וורדפרס חינמיות, או אז, העלות היא רק ה’זמן’ שנשקיע בהקמת הבלוג, וניתן לרכוש אתר מוכן ממפתחי אתרים שונים.
לכן, בחרתי שלא להתייחס לעלות הראשונית של הקמת הבלוג באתר, אלא לעלות יצירת תוכן איכותי בבלוג.
כשאנחנו מתלבטים איך לחלק את תקציב השיווק, חשוב לקחת בחשבון גם את ההוצאות הכרוכות בתוכן השיווקי. בין אם מדובר בכתיבה שיווקית מקצועית, או עריכת התוכן במגזין דיגיטלי או העלאת התוכן במדיות השונות וכדומה. מרבית הארגונים והעסקים נוהגים לתרגם את עלויות התוכן השיווקי להוצאות המוכרות להם כגון הוצאה על יחסי ציבור או תרגום תוכן וכדומה. לעיתים מתרגמים את עלות התוכן למאמץ ולערך הזמן שהושקע ביצירתו. ביצירת תוכן ישנם שלבים רבים שכדאי לקחת בחשבון, בחישוב עלויות. אבל לפני הכל חשוב להבין מה המטרה שאנחנו רוצים להשיג בעזרת תוכן שיווקי. אם המטרה שלנו היא ליצור תוכן באיכות גבוהה, תוכן שיהווה ‘מורה דרך’ בתחום המקצועי שלנו, לא כדאי לנו לפנות לפתרונות זולים ו/או להשתמש בטקטיקות כגון שכתוב מחדש של תכנים של מתחרים וכדומה. על אף שהמחיר ביצירת תוכן מסוג זה יהיה נמוך בהרבה מלהעסיק יוצר תוכן בבית העסק, ההשפעה שלו לטווח הארוך תהיה נמוכה מאוד ואף עשויה להזיק לאיכות המותג.
יצירת תוכן איכותי כוללת בתוכה את הקול הייחודי של המותג שלך. העסקת כותבים מחוץ לארגון, מחייבת את הכותבים להכיר את תחום העיסוק מקרוב, להכיר היטב את המותג העסקי שלך, להבין מה מעניין את הקוראים, להכיר היטב את העסק ולהבין לעומק את המטרות העסקיות. חשוב מאוד להקפיד על תוכן מקורי, מעניין, חשוב ומשכנע. כל זה לוקח הרבה זמן ועולה הרבה כסף, כשמדובר בכותבים חיצוניים.
בעל העסק או צוות השיווק בארגון, מכירים היטב את תחום העיסוק, את העסק ומטרותיו ויהוו תורמי התוכן הטובים ביותר למותג. הכשרה שלהם ככותבים תעלה באופן משמעותי פחות מאשר העסקת כותבים איכותיים מחוץ לארגון. חשוב לאתר את תורמי התוכן המתאימים בארגון, לא לתת משימה של כתיבה לאדם שהכתיבה זרה לו לחלוטין, אפשר בהחלט ליצור צוות תורמי תוכן, מתחומים שונים בארגון, לפי התמחות מקצועית ויכולות כתיבה. ניתן בהחלט להיעזר באנשי מקצוע בהדרכת צוות הכתיבה, בהקניית כלים לכתיבה ועריכת תוכן ובהעלאת התוכן לבלוג. ככל שהכותבים יהיו יותר עצמאיים, כך התוכן יהיה מעניין יותר, רלבנטי ועדכני, עם יכולת העלאת תוכן בזמן אמת. דבר זה יסייע לעסק ולארגון להשמיע את הקול, לתת מענה ללקוחות, בדיוק בנקודות הזמן החשובות להם.
הסתכלו ימינה ושמאלה בארגון, אתרו את אנשי המפתח המסוגלים לכתוב ואוהבים לכתוב, הכשירו אותם בכתיבה שיווקית מניעה, חברו אותם למהות המטרות העסקיות לטווח הקצר, הבינוני והארוך, רתמו אותם להיות הקול של המותג שלכם.
השאירו תגובה
Want to join the discussion?Feel free to contribute!