Smiling People

איך יודעים באיזו רשת חברתית כדאי לפעול?

יש כל כך הרבה רשתות חברתיות, איך יודעים באיזו רשת חברתית כדאי לפעול?  אין תשובה אחת שתתאים לכל העסקים.

כל רשת חברתית מתנהגת מעט אחרת.  בפייסבוק נדבר ונשתף בחוויות, ביוטיוב נעלה סרטונים, באינסטגרם נעלה תמונות ומיני-סרטונים (15 שניות), בפינטרסט נעלה תמונות ומעט מאוד מילים, בלינקדאין נשמור על פאסון של רצינות ועוד…

התשובה באיזו רשת חברתית לבחור, אינה נעוצה רק בהתנהגות הרשת החברתית, אלא בעיקר בהתנהגות ובציפיות של הלקוחות מאתנו באותה הרשת.

כל עסק / ארגון / מותג חייב להבין איפה הלקוחות שלו נמצאים ואיפה נוח להם לפגוש אותו.

אם הלקוחות הם בני נוער – אין מה להתעייף ולהתאמץ בפייסבוק, הם כבר לא שם.  נכון לרגעים אלו (כי בעוד כמה חודשים זה ודאי ישתנה שוב), הם נמצאים באינסטגרם ובוואטסאפ.

אם הלקוחות של העסק הן נשים שמתעניינות ביצירה, בעיצוב בלייף סטייל, הרשת החברתית המתאימה להיות נוכחים בה היא לא אחרת מאשר פינטרסט.

אחת ממגמות השיווק המדוברות לשנת 2016 היא הגדלת הקניות בהקלקה מרשתות חברתיות, כלומר, הקלקה על פוסט / סטטוס מעניין ברשת חברתית זו או אחרת, מובילה את הגולש לעמוד המוצר ומשם הקנייה יחסית מהירה.

אם כך, מה שנשאר הוא באמת להבין איפה הלקוחות שלנו נמצאים, איפה הם מחפשים את המידע, איך הם מתנהגים ברשת החברתית, מה הם משתפים, מה מעניין אותם ופשוט להיות שם ביחד איתם.

לא לשכוח להקשיב.  כי הרי מדובר ברשת חברתית ולא בעוד לוח מודעות פרסום, הגולשים הנמצאים ברשת החברתית מנהלים שיח, רוצים ושמחים לשמוע מה שיש לכם להגיד, אבל גם רוצים להשמיע, בשביל זה הם שם.

אחת השגיאות הנפוצות של עסקים ברשתות חברתיות הוא פרסום יתר, אם כל מה שאתם עושים ברשת הוא להעלות מודעות פרסום על שירות או מוצר, מהר מאוד לא יקשיבו לכם.  אבל אם תהיו נוכחים ברשת הנכונה עבור הקהל שלכם, ותתנו פתרונות, תשתתפו בשיח, ההקשבה תגדל ועם זה גם תשומת הלב לשירותים והמוצרים שלכם.

ולסיכום, חשוב להבין איפה נכון לפעול ויחד עם זאת, סביר להניח שנכון לנו לפעול ביותר מאשר רשת חברתית אחת.  המלצה שלי – בחרו את הרשת החברתית בה הלקוחות שלכם נמצאים ונוח לכם לפעול בה.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.