coffee on table in the night city

לחשוב מחוץ לארנק

דרך מעניינת לשיתוף פעולה עם ה… מתחרים הישירים!

ב Thunderbird Café שבאוסטין, חושבים מחוץ לארנק.  במקום להילחם במתחרים במחיר, החליטו לשלוח את הלקוחות לבדוק מה קורה אצל המתחרים.

הציניקנים שבינינו יגידו, טוב, זה כדי לשמוע מהלקוחות שהם בית הקפה הטוב ביותר, אחרים יחשבו שזה כדי ‘לשלוח מרגלים’ לבתי הקפה המתחרים, אבל האמת מאחורי הקמפיין החכם הזה, היא: ככל שיותר אנשים ישתו בבתי הקפה באוסטין, כולם יהיו מרוצים.

אנשים יתרגלו לקפה איכותי ולחוויה טובה, כל חמשת בתי הקפה ייהנו מתנועה גדולה יותר של קונים מרוצים ,כולם מרוויחים.

ב Thunderbird Café שלחו את הלקוחות עם כרטיס ‘לא חבר’ לבקר בארבעה בתי קפה מתחרים.  כמובן שבחרו ארבעה בתי קפה טובים, שאיכות השירות ואיכות הקפה לא נופלת מבית הקפה שלהם.

ביקשו מהלקוחות שיחזרו עם הוכחת קניה, ולאחר שירכשו קפה בארבעת בתי הקפה, יהנו מקפה אספרסו או הפוך בחינם (לפי בחירת הלקוח).

בהודעתו לעיתונות, ריאן מקלרוי, בעלי Thunderbird מסביר את המחשבה מאחורי הקמפיין הגאוני: “בשמונה השנים האחרונות, אוסטין פיתחה זירת קפה ברמה עולמית, באמצעות קבוצה של עסקים המהווים השראה אחד לשני וביחד הרימו את הרף גבוה למדי.  המטרה שלנו היא להדגיש שהעמיתים שלנו ביחד איתנו, נמצאים בשיפור מתמיד של איכות הקפה”.  לטענתו, קמפיין מסוג זה יעמיק את הקשר עם הלקוחות האוהבים קפה איכותי ויתרום לעיר כולה.

[לקריאת הפוסט המקורי באנגלית]

באוקטובר 2013 קופיקס החדירה שינוי בשוק הקפה הישראלי – קפה ב 5 שקלים.  המטרה שלהם הייתה להנגיש את בתי הקפה לכולם!

אין ויכוח על חשיבותה של התחרות לטובת הצרכן, אבל בהחלט צריך לחשוב מחוץ לארנק, כי לעיתים כדאי לשתף פעולה עם המתחרים ולהגדיל את הכוח של כלל הענף.  חשיבה יצירתית בשיווק הכרחית בעידן בו הכל זמין.   אם יש לכם סיפור מעניין על שיתוף פעולה עם מתחרים או קולגות, אשמח לקרוא על כך בתגובה לפוסט זה.

 

אם אתם רוצים להיות חלק מקבוצה שחושבת אחרת, חושבת מחוץ לארנק ומחוץ למסגרת, אתם מוזמנים להצטרף ל WiseGroup – קבוצת עבודה שתיפתח בחודש הקרוב.  כל הפרטים כאן

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.