נגמרו לכם הרעיונות לכתיבה? יש פתרון פשוט ליצירת בנק רעיונות מתחדש
נגמרו לכם הרעיונות לכתיבה?
לפניכם ארבע דרכים פשוטות לייצר מאגר רעיונות מתחדש, לתכנים לבלוג ולאימיילים.
השימוש באימיילים ככלי שיווקי הוכח פעמים רבות ככלי אפקטיבי מאוד. אחד האתגרים בשימוש בכלי זה, בדומה לבלוג, הוא התוכן, או באופן מדויק יותר – מאיפה מביאים רעיונות לתוכן’?
ארגונים רבים ניגשים לשיווק באימייל בתנופה גדולה, ולאחר תקופה לא ארוכה מאבדים גובה. דבר זה קורה אחרי שתכנית תוכן אחת התרוקנה, וקשה למצוא איך למלא אותה ברעיונות חדשים.
הפעם החלטתי להציג בפניכם מספר דרכים פשוטות ליצירת מאגר רעיונות לתכנים חדשים, שלא את כולם עליכם לייצר בעצמכם, לעיתים קרובות, אפשר להיעזר בתכנים מוכנים מראש.
אבל, רגע לפני שאציג בפניכם מספר טכניקות לייצור תוכן, חשוב להדגיש שהרעיונות החדשים, צריכים להיות בהלימה מלאה עם היעדים שהצבתם בשיווק באימיילים או בבלוג. ויתרה מזו, הם צריכים להיות מתוזמנים בהתאם לתכנית השיווק שלכם.
איפה מתחבאים הרעיונות? זהו, שהם ממש לא מתחבאים, הרעיונות הטובים נמצאים לנו ממש מול הפנים, רק צריך להסתכל.
- מה שואלים בפורומים ובקבוצות ברשתות החברתיות
אם אתם מנהלים פורום או קבוצה ברשת חברתית, תעברו על התוכן בפורום או בקבוצה, תראו מה שואלים, מה מעניין את החברים בקבוצה והנה לכם מאגר חדש של נושאים אפשריים לכתיבה.
הסתכלו על השאלות, רשמו אותן לפניכם ותנסו לענות. אם תוך כדי המענה, אתם מגלים שיש לכם מה להוסיף, מצאתם פיסת תוכן חדשה.
אם אתם רואים שיש שאלה שחוזרת על עצמה בוורסיות שונות, פעם אחר פעם, זו אינדיקציה טובה לכך שהנושא הוא חשוב ומעניין את הקהל שלכם.
- אירועים קרובים בתעשייה או בענף בו אתם פועלים
מעבר לצורך לקדם אירועים של הארגון שלכם, אפשר להשתמש באירועים עתידיים בתעשייה כמקור לרעיונות לתוכן. היתרון הוא שאם תסתכלו מספיק רחוק, תראו במה התעשייה שלכם תעסוק בעתיד, הכינו מראש את התכנים. עכשיו נותרה בפניכם השאלה – האם לחכות למועד ההתרחשות ואז לשלוח את האימייל או להעלות את הפוסט, או להקדים את התעשייה? התשובה נמצאת באסטרטגיה השיווקית שלכם. אם מדובר בטרנד בתחום שלכם, להקדים יכול להיות רעיון מוצלח.
כמובן שלא כדאי להזניח את האירועים של הארגון שלכם, אולם אני יוצאת מנקודת הנחה שיש לכם רעיונות נפלאים מה לכתוב באימיילים ובבלוג לקידומם.
- מה חדש בחדשות
לדבר על מה שקורה בחדשות. לא מדובר במחזור חומרים, אלא בשימוש בתבונה באירועים חדשותיים. בדיוק לפני כשנה כתבתי פוסט על הדרך בה ערוצי החדשות מרימים לנו תוכן להנחתה NewsJacking הינה פרקטיקה של ניצול הפופולריות של חדשה כלשהי, על מנת להגביר את המודעות לעסק / לארגון שלך. שימוש נבון ברעיונות הנובעים מתוך החדשות, עשויים לייצר כיסוי תקשורתי נרחב לעסק או לארגון שלך, באופן עקיף אך אפקטיבי.
לא צריך לחכות שבנק הרעיונות יתרוקן, חשוב כל הזמן להיות קשובים לחדשות ולאירועים שקורים סביבנו, גם בארץ וגם בעולם, ולייצר תכנים הקשורים למה שקורה כאן ועכשיו. זה מגביר את התחושה של הקוראים שאנחנו בעניינים, ומחזק את הקשר בין האקטואליה לנעשה בארגון שלנו.
אבל, בחדשות, כמו בחדשות, צריך להיות זריזים, אחרת אלו הן חדשות של אתמול.
- על מה דיברתם לאחרונה עם הלקוחות שלכם?
אנחנו משקיעים זמן רב ולא מעט משאבים ביצירת תוכן אינטרנטי. אימיילים, בלוג, רשתות חברתיות, קבוצות במובייל ועוד. אבל, מתי בפעם האחרונה קיימנו שיחת טלפון עם הלקוחות?
הלקוחות שלנו הם מאגר רעיונות בלתי נדלה, צריך רק להקשיב להם מדי פעם. בשיחת הטלפון הבאה, וכדאי שהיא תהיה ביוזמתכם, שאלו את הלקוחות מה מעניין אותם לקרוא. מה מתוך התכנים שכתבתם הכי מרתק בעיניהם, מה חסר להם והיו רוצים למצוא בבלוג שלכם או לקבל מענה באימיילים?
תופתעו לגלות כמה הלקוחות שלכם ישמחו לענות ולספק לכם מידע. הם לא מספרים לכם, פשוט כי אתם לא שואלים אותם.
אם בראשית הפוסט הרגשתם שאין לכם מושג מאיפה לדלות עוד רעיונות לתוכן, עכשיו הדברים ודאי נראים לכם פשוטים. כל שנותר הוא להפעיל אחת מהדרכים שהוצגו לעיל ולרענן את בנק הרעיונות לתוכן. אם קיבלתם השראה מקריאת המאמר, אשמח לשמוע על כך.
השאירו תגובה
Want to join the discussion?Feel free to contribute!