מגמות בשיווק תוכן 2013

הדרך אל התוכן – מגמות שיווק תוכן ב 2013

מגמות בשיווק תוכן 2013

הדרך אל התוכן- מגמות בשיווק תוכן 2013

יצירת תוכן מקורי

במהלך שנת 2012 שיווק תוכן קיבל תאוצה, באמצעות בלוגים, העלאה ושיתוף תכנים במדיה החברתית ומסרים ישירים באימיילים.  אלו שמקפידים על אי-הכפלת התוכן, על מידת הרלבנטיות של התוכן לקוראים, ימשיכו ליהנות מתנועה איכותית וממוקדת לאתר שלהם ולעסק.

הצפה בתוכן לא רלבנטי, שימוש בטכניקות שיווק ומכירה מבלי לקשור אותה לאסטרטגיה שיווקית מתאימה לעסק, עשויה לעיתים אף להזיק.

שימוש נבון בתוכן, תוך הקפדה על הקשבה לקורא, תשומת לב לפרטים הקטנים, מה מעניין את הקורא, על מה מגיבים, מה נדרש להסבר פעם נוספת וכדומה, הקשבה פעילה מובילה להגדלת מעגל הלקוחות הפעיל בעסק.

טיפ לשיווק תוכן – הקפידו להעלות לכל הפחות פוסט מקורי אחד בכל חודש, תוכן מקורי מרענן את האתר ומשדר ללקוחות שזהו עסק פעיל, עדכני ודינמי, מקום בו כדאי להיות.

קידום תוכן עסקי בווידאו

בשנה הקודמת ראינו את השימוש הנרחב מאוד בשיווק בווידאו, הן כשיווק ויראלי והן כמערכי הדרכה מסודרים, להעשרת הידע של הלקוחות.  מגמה זו תימשך גם ב 2013, צפייה בסרטון ווידאו קצר על העסק, הכולל דיבור ב LIVE של בעלי העסק, מחזק את הקשר עם הגולש, מגדיל את הביטחון של הלקוח הפוטנציאלי.  מומלץ מאוד להוסיף סרטוני וידאו לאתר, כמובן לשתף ברשתות החברתיות.  ערוץ יוטיוב של המותג העסקי, כולל פרטי התקשרות וחיבור מהיר לאתר החברה, עשוי להגדיל את תנועת המבקרים הרלבנטיים לאתר. אלו שכבר צפו בסרטון ומעוניינים בקבלת מידע נוסף.

ניתן לעשות שימוש בסרטוני הדרכה ארוכים יותר, המשמשים את הלקוחות הפעילים, כך הם מרגישים שאנחנו משקיעים בהם, גם לאחר הקנייה.   עולם שיווק התוכן באמצעות ווידאו נגיש מאוד לכל עסק, אין צורך להתעכב ולשחרר רק סרטונים הנעשים על ידי אנשי מקצוע, כיום כל אחד יכול לצלם סרטון קצר בטלפון החכם ולהעלות ליוטיוב.  אך, עלייה וקוץ בה, שימו לב להקפיד על ‘איך אתם נראים’, על מסרים ברורים ועל צילום לא פוגעני.  כי את המותג שלכם אתם משדרים בכל המדיות, המסרים עוברים בווידאו לא רק במילים, גם בשפת הגוף ואפילו ב’תפאורה’ (בלוקיישן שבחרתם להצטלם בו).  תזכרו, אנשים רואים את הפרטים הקטנים.

שיווק תוכן במכשירים ניידים

צריכת תוכן במכשירים ניידים כבר אינם נחלתם של בני הנוער והצעירים.  עם חדירתם של הטלפונים החכמים והאימוץ המהיר של הצרכן הישראלי למכשירים אלו, אנחנו רואים עלייה ממשית בצרכני התוכן במכשירים ניידים.  עלינו להבין שהלקוחות שלנו קוראים אימיילים, מחפשים מידע ומצ’וטטים עם חברים, והכל בנייד.

איך נפיק מכך תועלת – נדאג להעביר את המסרים שלנו באופן שיהיה קל לקרוא אותם במכשירים ניידים.  תוכן קצר וממוקד, הנעה מיידית לפעולה, התאמת האתר העסקי למדיה הסלולרית ושימוש מושכל בתכנות הניווט השונות, כדי להכניס את הלקוחות לעסק באופן אקטיבי.   ניתן לשלב אפליקציות ייעודיות לעסק כחלק מתמהיל השיווק והפרסום, חשוב להבין האם קהל הלקוחות שלי צורך את המידע בסלולר, ואם כן, להתאים את המסרים שיעבדו טוב במדיה זו.

רשתות חברתיות – לאן התוכן נעלם

עם שילוב האלגוריתמים בפייסבוק, סביר שיותר ויותר מותגים יהיו מתוסכלים מהעובדה שהאוהדים שלהם לא רואים את התוכן.  כבר עכשיו אנחנו חווים ירידה משמעותית בצפיות בסטטוסים של דפי עסקים.  המגמה בפייסבוק די ברורה – יותר הוצאה כספית על קידום ממומן ופחות קידום אורגני.  אך, אל לנו, העסקים להזניח את כוחה האמיתי של הרשת החברתית – יכולת ההקשבה.

הרשת החברתית יכולה להוות פלטפורמה נהדרת לשירות לקוחות מהיר ומיידי, כשדברים טובים קורים, בדרך כלל לא מדברים עליהם, כדאי להשקיע במדיה זו בהצפת סיפורי הצלחה של לקוחות.  אפשר לבקש מלקוחות מרוצים שיעלו סטטוס, שיעשו שיתוף ולפרגן להם מעל דפי הפייסבוק.

רשת חברתית נוספת בתאוצה ממשית היא הפינטרסט, המתאימה לקהל לקוחות הלייף-סטייל, אשר מותגים משתמשים בה כדי להביא תנועה לאתר המסחרי.  גם ב 2013 נראה שימוש הולך וגובר של לוחות מודעות המשרתות את המותגים הגדולים, אם כי בעקיפין, בהנעת הלקוחות החדשים לעסקים.

אבל, מעל הכל, כדי להצליח בשיווק ברשתות החברתיות, חייבים לגבש אסטרטגיה שיווקית איתנה, המשלבת את פעילות הרשתות החברתיות בתוך הפעילות השיווקית הכוללת של הארגון.

חברות שישכילו להקשיב ללקוחותיהן מבעד למדיה החברתית, לא רק בדפי האוהדים, אלא, במרחב החברתי כולו, ייהנו ממידע זמין ומיידי, מבלי להוציא הון על סקרים ומחקרי שוק.  המידע נמצא שם, צריך רק לדעת למצוא אותו ולהקשיב.

התוכן הוא המלך (או המלכה…), הקפידו על כתיבה טובה, על מידת הרלבנטיות לקוראים, היו ענייניים אבל גם מעניינים, כבדו את הקוראים שלכם ותראו שזה משתלם.

1 תגובה
  1. עידית נעמן
    עידית נעמן says:

    מאמר מצוין. מעבר לעניין עצמו, של ניתוח הפלטפורמות העולות בנישת השיווק האינטרנטית, לא יכולתי שלא לשים לב להתחבטות לגבי תרגום המונח: Content Marketing. האם נקרא לו שיווק באמצעות תוכן, שיווק מבוסס תוכן, תוכן שיווקי או שיווק תוכן – שזו הבחירה הכי מתנגנת, אבל תחבירית, היא לא מדויקת בלשון המעטה, כי התוכן עושה את השיווק ולא השיווק את התוכן. בהחלט עברית שפה קשה… כל הכבוד על ההתמודדות ועל הצגת הדברים הרהוטה והמעניינת.

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.