7 דרכים לשלב בין שיווק חברתי, מקומי ונייד
השיווק הדיגיטלי של היום משלב בין ערוצי התוכן השונים ומאפשר ללקוח לקבל את התוכן המתאים לו בפלטפורמה הנוחה והנגישה לו. לכן, כדי להישאר בתודעה של הלקוחות שלנו, עלינו להסתכל על השיווק הדיגיטלי באופן הוליסטי, באופן בו נמקם את המסר המתאים לצריכה במכשיר המתאים.
כיום אנחנו עדים לכך שכ 40% מהחיפושים בגוגל מתבצעים באמצעות מכשירים ניידים, וכי השימוש במכשירים ניידים בכלל ובטלפונים חכמים וטאבלטים בפרט הולך ותופס תאוצה משמעותית.
7 אסטרטגיות בהן ניתן לשלב את השיווק בכל אחת מהפלטפורמות ולמעשה לייצר מערך שיווק רחב.
- מסע פרסום מקומי – ככל שנמקד את הפרסום שלנו לקהל מדויק יותר, כן ניהנה מתוצאות טובות יותר והשגת המטרות. איך עושים זאת: יותר מסרים מקומיים, הכוונה אפילו ברמת אירועים שקורים בשכונה, בקבוצת הספורט, בחדשות המקומיות וכדומה. הרעיון הוא שככל שנהיה מחוברים לדברים שקורים ללקוחות שלנו בחיי היום-יום שלהם, ככל שנהיה מעורבים באופן מעשי, כך נוכל להעביר מסרים כחלק מהפעילות עצמה.
- להבין מה הופך מותג למוצלח – כשאנו מעלים מודעת פרסום, אנחנו מדגישים את חוזקו של המותג ואת עליונותו על פני המתחרים, בהתאם לצרכים של הלקוחות שלנו. בשיווק החדש תבקשו מהלקוחות שלכם שיספרו משהו טוב על המותג, תעודדו אותם לשתף בחוויות וברגשות החיוביים מהשימוש במוצרים שלכם ו/או בקבלת השירותים שלכם. תבקשו מהלקוחות שיציינו איך השימוש במוצר השפיע על חייהם. למעשה, תיהנו מהטקטיקה החזקה בשיווק, הלא היא השיווק מפה לאוזן, רק שלעיתים צריך לעודד את הלקוחות לדבר.
- התאימו את התוכן לקוראים – כל אחד מלקוחותיכם יצרוך את המידע ממכשיר אחר, בזמן ובמקום אחר, השכילו להבין שהתוכן שנצפה מטלפון חכם, או מטאבלט או ממחשב שולחני לא יכול להיות אותו התוכן. המסרים בטלפונים החכמים צריכים להיות קצרים ומידיים, המסרים במחשב השולחני או הנייד, יכולים להיות עם יותר עומק. הפונטים, הכפתורים, גם להם צריך להתייחס. חישבו על הלקוחות שלכם ובאיזו סיטואציה הם צורכים את התוכן והתאימו את סוג התוכן למכשירים.
- עודדו אותם לשתף – עודדו את הלקוחות שלכם, את האוהדים ברשת החברתית, את המנויים במגזין הדיגיטלי שלכם לשתף את המידע, לשתף את החברים שלהם אודות אירוע שאתם מקיימים. איך מעודדים? תתנו תמריץ בעל ערך לאלו שמשתפים ואשר בעזרתם אתם מגדילים את מעגל הלקוחות. שיתוף הוא הדרך המהירה והקלה ביותר להרחיב את המעגלים ולמקסם את החשיפה, כמעט וללא עלות.
- תהיו אטרקטיביים כדי שיחפשו אתכם – עסק צריך שיחפשו אותו כדי שימצאו אותו, הקפידו לעבוד לפי הכללים של מנועי החיפוש בעזרת אופטימיזציה של התוכן. עדכנו את האתר / בלוג שלכם לעתים קרובות, כתבו תוכן רלבנטי לקוראים, הקפידו להיות מעניינים ושלבו בין לבין גם מילים חזקות, כאלו שהלקוחות שלכם משתמשים בהם הרבה כשהם מחפשים את המוצר או השירות שלכם.
- תהיו יצירתיים גם בווידאו – סרטי ווידאו יכולים לסייע ביצירת באזז עבור העסק, מחקרים מראים שסרטוני ווידאו בדפי נחיתה מגדילים את שיעור ההמרה באופן משמעותי. הסיבה לכך ודאי נעוצה בעובדה שכשרואים אותנו, מרגישים קצת יותר קרובים. אם אתם ‘עוברים מסך’ טוב, השתמשו בווידאו ככלי להעברת מסרים.
- שמרו גם את האופליין בשיווק – קמפיין שיווק מוצלח חייב לשלב ערוצי מדיה רבים, גם מקוונים וגם בעולם הפיסי. קחו בחשבון שלא כל הלקוחות שלכם מקוונים בכל העת וחלקם עדיין צורכים את המידע בדרכים ה’ישנות’. אל תזנחו את השיווק מחוץ לרשת רק כי הוא יותר יקר, בדקו איך תוכלו לשלב שיווק מוחשי בעלויות הגיוניות ובעיקר מתי ואיך תגדילו את האפקטיביות בשילוב בין השיווק ברשת ומחוצה לה.
בסופו של יום, הכירו את הלקוחות שלכם, את אלו שהם כבר לקוחות אקטיביים וגם את אלו שעתידים להיות, כתבו להם תכנים שמעניינים אותם, ספקו להם מידע עדכני ורלבנטי ותוכלו ליהנות מהתנופה השיווקית. לקוחות שמרגישים אהובים ואהודים, ייהנו לפרגן בחזרה לעסק שלכם.
תרגום מאמר מ Marketingpfors.com קישור למאמר המקורי
השאירו תגובה
Want to join the discussion?Feel free to contribute!