5 שאלות שכדאי לשאול לפני שמתכננים את אסטרטגיית השיווק במדיה החברתית ל 2013

question markאיך נדע אם הפעילות שלנו במדיה החברתית מועילה לעסק או מאטה את ההתקדמות שלנו?

ראשית שנה זה זמן טוב ללמוד מהצלחותינו בשנה שחלפה ולבחון פעם נוספת את תכנית העבודה שלנו לשנה הנוכחית.  בפוסט הקודם סקרתי את מגמות שיווק תוכן ל 2013, עכשיו מתקדמים לבחינת תכניותינו במדיה החברתית לשנה זו.

הלקוחות שלנו מצפים לפגוש אותנו במקומות בהם הם נמצאים

האם הפעילות שלנו במדיה החברתית תואמת את המקומות בהם הלקוחות שלנו מבלים?  עלינו לבחון באיזה רשתות חברתיות הלקוחות שלנו מבלים, איפה הם משמיעים את קולם, האם הם בפייסבוק, בפינטרסט, בלינקדאין, באינסטגרם או אולי בכלל ב WhatUp?

חשוב מאוד להבין איפה הלקוחות נמצאים, כדי שלא נמצא את עצמנו משקיעים זמן ומאמץ בכתיבת תכנים, בשיתוף מידע במקום בו אין מי שיקשיב לנו.

האם התוכן ממוקד ומעניין את הלקוחות שלכם?

התשובות נמצאות שם, צריך רק לדעת לקרוא אותן בנתונים.  בכל ערוצי המדיה החברתית ישנם נתונים סטטיסטיים המאפשרים לנו להבין בדיוק מה הייתה התגובה (או לא הייתה) לכל פיסת תוכן שהעלינו.  האם התוכן מעניין את הקוראים, האם הגיבו עליו, שיתפו הלאה וכדומה.  ללמוד מהתובנות המוגשות לנו על מגש, לקרוא את הנתונים גם את אלו שבין השורות.  להבין מה מניע את הקוראים שלנו לפעולה, לשנות ולשפר בהתאם.

האם הוגדרו יעדים ומטרות לנוכחות שלך במדיה החברתית?

אם לא, זה בהחלט הזמן לעשות זאת.  כדי שלא למצוא את עצמנו משוטטים ברשתות החברתיות, מגיבים לדברים ‘מגניבים’ ובעיקר מאבדים זמן יקר, כדאי לעצור לרגע ולהגדיר מה אנחנו רוצים להשיג מעצם הנוכחות שלנו במדיה החברתית.  האם אנחנו רוצים שלקוחות חדשים יגלו את העסק שלנו? האם אנחנו רוצים להעמיק את הקשר עם הלקוחות הקיימים? האם המטרה שלנו היא לבסס את מעמדנו כמומחים? לאחר הגדרה ברורה של המטרה שלשמה אנחנו נוכחים במדיה החברתית, עלינו לבחון האם אנחנו עושים פעולות שמקדמות אותנו לקראת השגת המטרה.

האם הפעילות שלנו במדיה החברתית מחזירה את ההשקעה?

חברות רבות משקיעות זמן רב ולעיתים אף משאבים נוספים בנוכחות ממשית במדיה החברתית, עלינו לשאול את עצמנו האם אנחנו רואים החזר להשקעה זו? אם לא, כדאי לבחון אחד משניים: או לשנות את אופן הפעילות שלנו במדיה, ייתכן ובחרנו בערוצי מדיה חברתית שאינם תואמים את העסק ו/או הלקוחות, או שעלינו לשפר את התקשורת שלנו במדיה.

מהו ה”קול” שלך במדיה החברתית, את מי שומעים, את המותג או את מנהל המדיה?

האם זהו קולו של ‘מנהל המדיה’ (כותב התכנים, לעיתים אדם מחוץ לארגון) או האם ה’קול’ הוא קולו של המותג, משדר את ערכי המותג, תואם את אסטרטגיית המותג של הארגון.  עסקים רבים בוחרים להוציא החוצה את תחום המדיה החברתית, או אז אנחנו עשויים להיתקל בבעיה, בה ה’קול’ הנשמע אינו הקול של המותג שלנו, אלא קולו של הדובר.  לכן, חשוב מאוד שגם בעת שבוחרים להעסיק אדם בארגון או להוציא את הניהול של התוכן במדיה החברתית, לשמור על הקול המתאים לקול של הארגון.  כדי שהלקוחות שלכם יפגשו אתכם ולא את מנהל המדיה.

 עכשיו, לאחר שענית על השאלות האלה, ממליצה להסתכל היטב על התשובות, להבין מתוכם מה כדאי לשמר, מה עליך לשנות ומה אפשר לשפר.

המדיה החברתית משמשת כערוץ תקשורת של הארגון עם הלקוחות, ישנן רשתות חברתיות רבות, כל אחת מתאפיינת בקהלים שונים ובסוגי תכנים שונים.  החוט המקשר בין כל ערוצי המדיה החברתית הוא אחד – לא מדובר בטכנולוגיה, מדובר באנשים. 

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.