summer vacation in the hammock

מי באמת המתחרה שלך?

חום יולי-אוגוסט, לא רק שיר של שלמה ארצי, אלא מתחרה אמיתי של העסקים הקטנים והבינוניים.

בעלי עסקים רבים חווים האטה ואף ירידה משמעותית בהכנסות, באופן לחלוטין לא מפתיע.

יולי-אוגוסט, חודשי הקיץ החמים, מתאפיינים בהיותם חודשים עמוסי הוצאות.  חופשת הקיץ מהווה מעמסה רצינית על משק הבית הישראלי.

בפגישות ייעוץ עם בעלי עסקים, כשאני שואלת מי המתחרה שלך, מרבית העסקים יודעים לספק מידע רחב אודות המתחרים הישירים שלהם.  לדוגמא, לעסק של חברת הסעות ברור לחלוטין מי המתחרה ראש-בראש איתו, על פי רוב, מדובר בחברת הסעות באותו האזור.

לצד ההיכרות עם המתחרה הישיר, חשוב להבין מי הם המתחרים העקיפים, וזאת כדי להתכונן מבעוד מועד, גם לתקופות של האטה או ירידה בהכנסות.

מי הם המתחרים העקיפים?

מתחרה עקיף הינו מתחרה שאינו מספק את המוצר או השירות שהעסק שלך מספק.  מתחרה עקיף על פי רוב מתחרה בך על תשומת הלב והארנק של קהל היעד שלך.  שניכם פונים לאותו קהל מטרה, ולמרות שכל אחד מכם מציע מוצר שונה לחלוטין, העונה על צרכים שונים לגמרי, שניכם מצויים בתחרות.

לא מדובר בתחרות בין ללכת לסרט בסינמה סיטי או ללכת ללונה פארק – כאן זו תחרות ישירה.

מדובר בהחלטות שלכאורה אין כל קשר ביניהן, אך הקשר ביניהן הוא התחרות על הארנק.  לדוגמא, המתחרה העקיף של מגדל העגבניות, הוא לא החקלאי השכן, אלא היוגורט אקטימל, שניהם מתחרים על ארוחת הבוקר שלנו.

אנחנו חייבים להבין שהלקוחות שלנו נמצאים בתקופה של גידול משמעותי בהוצאות השוטפות שלהם, ולכן, יצמצמו בכל הוצאה שאינה הכרחית בתקופה זו.

איך נערכים לצמצום הנזק בעסק?

ראשית, נערכים מראש, מנסים להגדיל את ההכנסה בחודשים שקדמו לחודשי הקיץ ומתכננים גידול בהכנסות לתקופה שמיד לאחר החגים.

דבר נוסף הוא לספק מוצרים או שירותים ולאפשר ללקוחות הסדרי תשלום נוחים יותר.

כדאי לנסות ולייצר שיתופי פעולה עם עסקים שההכנסות שלהם בחודשי הקיץ דווקא גדלות.  כמובן ששיתופי פעולה מסוג זה חייבים להיות הדדיים, והתועלת שהלקוח יפיק מכך תהיה גדולה, כדי שיוכל להגדיל את ההוצאה.

הדבר החשוב הוא להבין שהתחרות מגיעה מכיוונים שונים.  את המתחרה הישיר, כל עסק מכיר.  חשוב לעצור לרגע ולחשוב מי הם המתחרים העקיפים ומה אפשר לעשות כדי להגדיל את ההכנסה, למרות התחרות הקשה?

יש לך מושג מי הם המתחרים העקיפים שלך? אשמח אם תשתף את הקוראים בבלוג בתובנות, איך ניתן להתגבר על התחרות העקיפה בתחום העיסוק שלך.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.