למה חשוב להבין למי כותבים את התוכן השיווקי?
תוכן שיווקי ממוקד מסייע לנו להעביר מידע משמעותי לקהל היעד שלנו. כשאנחנו פועלים על פי תכנית ידועה מראש, אנחנו חוסכים את המשאב החסר ביותר שלנו – משאב הזמן. תכנית תוכן סדורה, מסייעת לנו להבין למי נכתוב, על מה נכתוב, מהם סוגי התכנים שנכתוב עליהם, באיזה פורמט נכין את התכנים השונים ואיפה נקדם אותם.
כל זה חשוב, כדי שהתוכן שלנו יפגוש את הלקוחות שלנו, במקום ובזמן שנוח להם.
אם נשקוד על יצירת סדרת סרטוני ווידאו והקהל שלנו כלל לא צופה בסרטונים, אזי, ההשקעה שלנו, בזמן ובכסף הייתה לחינם.
שלב ראשון בתכנון תוכן עתידי הוא לענות על 2 השאלות:
- למי כותבים – מי קהל היעד לתוכן השיווקי שלי?
- על מה כותבים?
למי כותבים?
מי הם הקוראים שלי?
איפה הם נמצאים – גיאוגרפית (שפה), מגדרית (אם רק נשים, אולי לכתוב בלשון מתאימה, אם קהל מעורב, להקפיד על יוניסקס בכתיבה), מקצועית (האם יש מונחים מקצועיים שחשוב להקפיד עליהם).
מתי הם קוראים את התוכן? האם צורכים את התוכן בזמן העבודה, בבית, בזמן הפנוי, בתנועה? מי נמצא לידם בזמן צריכת התוכן? כמה זמן יש להם להקדיש לקריאת התוכן. אם הם בתנועה, חשוב שבתוכן ישולבו ‘eyes catchers’ למשיכת תשומת הלב.
באיזה מכשיר צורכים את התוכן שלי – האם במחשב שולחני, מחשב נייד, טאבלט, טלפון נייד? לשאלה זו השפעה גדולה על אופן הכנת התכנים, תוכן קצר או ארוך, תוכן מפורט או בנקודות, תוכן כתוב או מוסרט ועוד.
הזמן והמקום בו צורכים את התוכן משפיע על הפורמט שנבחר להגיש את התוכן לקוראים. פוסט קצר או סרטון וידאו של 30 שניות, לעומת מאמר ארוך ומפורט ו/או סרטון הדרכה של 20 דקות.
על מה כותבים?
האם ידוע לנו מה מעניין את הקוראים שלנו, מה מרגש אותם, מה עשוי להרגיז אותם, מה מעורר שיח בתחום? אלו הן שאלות חשובות מאוד בבואנו לבחור את הנושא הבא עליו נכתוב, וחשוב עוד יותר בתכנון תכנית התוכן ארוכת הטווח. עלינו לוודא שנספק לקוראים שלנו תוכן מעניין, מרגש, מעשיר, מלמד, שלא נעצבן (אולי רק קצת…), שנצליח לעורר שיח, שנספק מידע רלבנטי שבסופו של דבר, ידברו על התוכן שלנו הלאה.
ולא לשכוח גם את התקשורת – אם אנחנו רוצים להגדיל את מעגלי העניין בתחום העיסוק שלנו, כדאי לחשוב גם מה מעניין את העיתונאים והכתבים השונים.
אחרי שנדע את התשובות על 2 שאלות אלו, נוכל להמשיך בתכנון התוכן ולהתייחס ל 4 שאלות נוספות, והן:
- מהם סוגי התכנים שאייצר בתכנית התוכן?
- מתי ובאיזו תדירות עלי להופיע בפני קהל היעד שלי?
- באיזה פורמט עלי להכין את התכנים השונים?
- איפה מקדמים את התוכן – איך קהל היעד ידע שכתבתי משהו…
ועל זה אשתדל לכתוב בפוסט הבא.
השאירו תגובה
Want to join the discussion?Feel free to contribute!