איך צריכה להיראות אסטרטגיית התוכן בשנה הקרובה?
איריס ואן הרפן נמנית בין מעצבי האופנה הצעירים הבולטים של היום, ידועה בזכות עיצוביה יוצאי הדופן בהם היא משלבת אמנות מסורתית ועבודת יד דקדקנית עם טכניקות חדשניות כמו שימוש במדפסת תלת ממד. הדרך בה ניגשת ואן הרפן לעבודה נעוצה במשולש אסטרטגי: הנרטיב (הסיפור) – החומר – הטכנולוגיה.
גם בשיווק ניתן להסתכל על אסטרטגיית התוכן ב 3 ממדים או ב 3 קצוות המשולש: המסר (הסיפור) – הפלטפורמה – המכשיר.
- מה נכתוב, ואף מדויק מזה – למי אנחנו כותבים? לזהות את מאפייני אישיות הקורא.
- איך נגיש את התוכן? באיזו פלטפורמה נשתמש, תוכן כתוב, ווידאו, קול, שילוב ועוד.
- איפה נשים את התוכן? באיזה מכשיר הצרכנים שלנו צורכים את המידע? איך נתאים את התוכן לדרך הנוחה ביותר עבורם.
התוכן מהווה מרכיב חיוני בתקשורת השיווקית. במיוחד בימים בהם הדרכים האפקטיביות ביותר ליצירת קשר עם הלקוחות הפוטנציאלים, הם באמצעות כלים דיגיטליים שונים. הקונים העתידיים שלנו צורכים את המידע בטלפון וברשת האינטרנט, ולכן עלינו לספק להם תכנים מותאמים להרגלי הצריכה שלהם.
כיום כבר אי אפשר להסתפק בכתיבה לבלוג וסטטוסים במדיה החברתית. היום עלינו להתמקד ביצירת תוכן חכם ואטרקטיבי לקהל הקוראים שלנו, שהם הלקוחות הקיימים והלקוחות העתידיים. התוכן צריך לחבר את הקוראים לעסק שלנו, לספק מידע, ולהוות מקור השראה ושמחה, על מנת לחבר בין הלקוחות לבין המותג. אחת המטרות שלנו ביצירת הקשר עם הלקוחות באמצעות התוכן, היא להפכם לשגרירי המותג מרצון.
איך צריכה להיראות אסטרטגיית התוכן של העסק שלך?
עליך להבין מהי אישיות הקונה שלך
מי הם הקונים שלך? מה מאפיין את קהל המטרה שלך? להבין מי הם הקונים שלנו, במבנה אישיותם. מה מרגש אותם, מה מניע אותם, מה חסר להם, מה הם מצפים מאתנו ועוד. ההתייחסות שלנו אל הקונים כאל ‘אנשים עם אופי’ ולא רק כאל ‘לקוחות פוטנציאליים’, מהווה שינוי בתפיסת הלקוח שלנו.
התוכן שלנו צריך להיות בקו אחד עם האינטרסים של הקונים שלנו, להבין מה הבעיות היומיומיות שהם מתמודדים איתן, מתי מתאים להם להשתתף במבצע כזה או אחר, מה הם הרגלי הקנייה שלהם וכדאי לנסות ולהרחיק לכת עד כדי הכרת התחביבים שלהם.
תוכלו להיעזר ברשימה זו בעת הגדרת אישיות הקונים שלכם:
- מי הם?
- איפה הם עובדים? איפה הם גרים? מי החברים שלהם? האם הם משתייכים לקהילה מוגדרת?
- האם ניתן לזהות דפוסי התנהגות המאפיינים אותם ומבדלים אותם מאחרים?
- מה הם מחפשים? מה כבר לא מעניין אותם? במה הם רוצים שנתמקד?
ככל שנדע יותר על מאפייני אישיות הקונים שלנו, כך נוכל להתאים את התוכן לקהל האידיאלי. ככל שהקוראים ירגישו שאנחנו ומקדישים מחשבה ומשקיעים זמן בהתאמת התוכן על פי צורכיהם, הם יעריכו זאת יותר וכך גם יגדלו הסיכויים להמרת לקוח חדש למותג. זיהוי אישיות הקונה שלך יגרום לתוכן שלך שמותאם לקהל האידיאלי שלך – המוביל למניות תוכן נלהבות והמרות לקוח חדשות.
עליך להשתמש במגוון רחב של פלטפורמות תוכן
בתכנון התקשורת השיווקית שלנו, אנחנו צריכים לקחת בחשבון שאנשים שונים צורכים את התוכן בפלטפורמות תוכן שונות, ולכן, עלינו להיות מסוגלים להפיק תוכן במגוון רחב של מדיות ופלטפורמות.
אי אפשר להסתפק בכתיבת פוסט לבלוג ואחר מכן להפיץ את אותו הפוסט במדיה החברתית ולחשוב שבזה הסתיים שיווק התוכן שלנו. צריך להנגיש את התוכן שלנו בדרכים רבות, בהתאם להרגלי צריכת התוכן שהבנו ממאפייני הקונים שלנו.
- לאלו הרגילים לצרוך תוכן בווידאו – עלינו להכין סרטונים.
- לאלו האוהבים לקרוא מידע עומק – עלינו להכין חוברות הדרכה.
- לאלו האוהבים לשמוע אותנו בלייב (בזמן אמת) – עלינו לקיים הרצאות וסדנאות.
- לאלו שאוהבים לשמוע אותנו בלייב, אבל לא יכולים להגיע – עלינו לקיים הדרכות והרצאות באינטרנט.
- לאלו שאוהבים לרכז את כל המידע באימייל (ומשתמשים בו כמרכז העניינים שלהם…) – עלינו לשלוח אימיילים, לעיתים אימייל מפורט ולעיתים מידע קצר עם קישור, לקריאה במועד שנוח להם.
- לכל המבקרים באתר שלנו, בין אם הם הגיעו באופן יזום או שהבאנו אותם לשם – עלינו לכתוב מאמרים בבלוג.
והרשימה עוד ארוכה – שילוב של תוכן חזותי לצד תוכן כתוב, תוכן חווייתי כגון אנימציות, מצגות, שירים וכדומה. דפי מכירה מפורטים לצד דפי הזמנה קצרים וענייניים, בהתאם למוצר או שירות שאנחנו מקדמים. להתארח בבמות של מתחרים ולארח קולגות ואנשי מקצוע בבלוג שלנו.
תחשבו על התוכן כעל לוח אחד עם מבחר צבעים, כל מה שאתם צריכים כדי ליצור דיוקן מוצלח של העסק והמיתוג נמצא מתחת לידיים שלכם, כל שנותר הוא רק להשכיל ולגבש אסטרטגיית תוכן מגוונת. להשתמש במגוון רחב של כלים ליצירת והפצת התוכן שלכם.
עליך להתאים את התוכן למכשיר ולמקום
הקוראים שלנו נחשפים למידע במקום ובזמן שנוח להם, הם לא מתאימים את עצמם לשעות פתיחת העסק שלנו. לכן, התוכן שלנו חייב להיות מותאם וערוך לצפייה 24/7. הכוונה היא שעלינו לוודא שהתוכן מותאם לצפייה במכשירים שונים ובכל נקודת זמן.
התאמת תוכן למכשירים ניידים, אינה מתבטאת רק בעובדה שאפשר להגיע לתוכן במכשיר הנייד, אלא, שהטקסטים מסתדרים מעצמם לגודל שאפשר לקרוא. עלינו לספק חווית משתמש חיובית. כיום אנחנו יודעים בוודאות שאנשים נחשפים לתוכן במכשירים ניידים הרבה יותר מאשר במחשבים הנייחים. תוכן המוגש בצורה טובה ונכונה במכשיר נייד, מגדיל את הסיכוי שיצרו קשר עם המותג, בהתאם להנעה לפעולה.
מה עושים אחרת בתוכן המיועד לצפייה בניידים? כותבים תוכן קצר יותר, נותנים קישור ומאפשרים לשתף את התוכן באימייל או במדיה החברתית.
איך נתאים את התוכן למקום? באמצעות המיקום, ניתן לספק תוכן מותאם אישית, וכך להגביר את העניין של הצופה בתוכן. לדוגמא, אם נכנסתי למרכז קניות ואקבל קופון הנחה למימוש בשעתיים הקרובות, יש סיכוי סביר שאממש את הקופון, כלומר, התוכן יניע אותי לפעולה ממשית.
מרכיב נוסף שמקבל משקל משמעותי בתוכן בניידים, הוא תוכן חזותי. בטלפונים החכמים ובטאבלטים השונים, הצופים מצפים מאתנו לרגש אותם, תוכן כתוב ללא תמונות ויותר מזה, ללא סרטונים, הוא תוכן חסר. כדאי מאוד לשלב סרטונים ו/או תמונות להעברת המסרים.
לסיום, אסטרטגיית התוכן שלנו צריכה לכלול מרכיבי תוכן שונים, עלינו להופיע במקומות בהם הלקוחות שלנו מצפים שנהיה, לכן, עלינו לשלב מספר רב של טכניקות, לצד פריסה רחבה של התוכן עצמו.
השאירו תגובה
Want to join the discussion?Feel free to contribute!