פייסבוק F-COMERCE כוחן של החנויות המקוונות במדיה החברתית

כוחן של החנויות המקוונות בפייסבוק עולה – במיוחד לעסקים קטנים

מגמות בשיווק עסקים קטנים במדיה החברתית – מתוך מאמר שפורסם ב emarketer.com

כ 40% מהעסקים הקטנים שמוכרים מוצרים ושירותים בפייסבוק, מעידים שזהו ערוץ המכירה הבלעדי שלהם.  על אף התחרות הרבה מצד המותגים הגדולים, עסקים פרטיים מעדיפים את פייסבוק כערוץ מכירה.

היתרונות בקיום מסחר בפייסבוק נובע בעיקר מהיכולת של העסק שמוכר את מוצריו, להשתמש בפלטפורמה של חנות מקוונת בפייסבוק, מבלי לבנות אתר מסחרי.  יתרון זה מקבל משמעות נוספת, בהיבט שבו הלקוחות המגיעים לחנות בפייסבוק, לא צריכים לצאת מפייסבוק כדי לרכוש את המוצרים.  מרבית בעלי החנויות המקוונות בפייסבוק מעידים על קלות השימוש, שמהווה הצדקה נוספת לפעילות מסחרית במדיה החברתית.

פייסבוק F-COMERCE כוחן של החנויות המקוונות במדיה החברתית

על אף הקלות שברכישה בפייסבוק, גולשים רבים מעידים על חוסר ביטחון הנובע מ”האח הגדול” חוסר הפרטיות בפעילות בפייסבוק.   כמו כן עולה גם השאלה של רמת הביטחון ברכישות מקוונות במדיה החברתית.

ולמרות כל זאת, עסקים קטנים מוצאים את ערוץ המכירה הזה כיעיל ורווחי לעומת ערוצי מכירה אחרים.  אחת מהסיבות הן מהעובדה הפשוטה שיקר יותר להניע תנועת קונים לאתר הבית של העסק, מאשר לחנות מקוונת בתוך הפייסבוק.

האם בשנת 2012 נראה תנועה הולכת וגדלה של חנויות מקוונות?

האם השינויים החדשים שפייסבוק הכילו, דפי האוהדים בפורמט ציר הזמן, הם הסנונית הראשונה בהפיכת פייסבוק לאתר הבית של עסקים?  נכונה לנו שנה מעניינת, בה אנו עדים לשינויים וחידושים רבים.  חשוב לעקוב אחר ההתפתחויות, ולמצוא את אלו שמתאימות לעסק שלנו. 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.