בחירת צבעים

האם נכתוב יותר מילים ב 2017?

בסקר שנערך על ידי Content Marketing Institute UK ב 2016, 89% מהנשאלים ענו כי לחברה שלהם יש אסטרטגיית תוכן מוגדרת, ו 66% מהמשווקים אף טענו שהם מצפים להגדלת תקציב התוכן בשנה הקרובה.

נצפה גידול בכל הטקטיקות של שיווק באמצעות תוכן במהלך השנה האחרונה, כאשר הגידול המשמעותי הוא בתמונות ואיורים, שעלו מ 63% ל 75%.  שימוש בווידאו ובאינפוגרפיקה עלה ב 10%.  ובהתאמה, בין הרשתות החברתיות, יוטיוב עלתה מ 68% ל 81% שימוש בתוכן שיווקי.  ובאופן לא מפתיע, תוכן בתשלום גם הוא בעלייה, כאשר התשלום עבור קידום פוסטים עלה מ 34% ל 64%.

נתונים אלו מראים ללא ספק, שהתוכן מהווה כלי משמעותי בקידום המותג והעסק.  וככל שמקפידים על תוכן איכותי ומעניין, כך התוכן רב עוצמה ומניעה את הקוראים לפעולה.

 

כמה מילים במאמר? 

מה נכון, מאמר שלא יעלה על 500 מילה והקוראים יגיעו מיד לעצם העניין, או מאמר ארוך ומעמיק?  התשובה נמצאת במשתמש.  אם המשתמש קורא את המאמר במחשב שולחני, אזי, מאמר ארוך ומעמיק בהחלט יכול לתת מענה טוב יותר, מאשר מאמר קצר.  אם המשתמש קורא את המאמר בטלפון הנייד, יהיה לו קשה מאוד לקרוא את המאמר עד הסוף, ולכן, חשוב להבין איך ובאילו מכשירים התוכן שלנו נצפה.  רצוי להתאים את המאמרים לצורת הקריאה, אפשר בהחלט לכתוב תקציר למאמר ולתת מענה לקוראי הניידים, ולאפשר קישור לקריאת המאמר המלא, לאלו הרוצים בכך.  למשתמשי הניידים כדאי למצות את העניין במאמר של 200-300 מילה, עם אפשרות להקליק על קישור למאמר המלא, שיכול להכיל גם 1000 מילה, במידה כמובן ויש תוכן איכותי.

אל תכתבו מאמרים ארוכים, אם אין לכם משהו מעניין להגיד.

 

איך להתמודד עם תוכן ארוך?

איך אפשר לפרסם מאמר ארוך ועדיין לשמור על תשומת הלב של הקוראים?  כל עוד מקפידים לכתוב מאמר מעניין, תוכן רלבנטי לקוראים, כך נגדיל את הסיכוי שיקראו עד הסוף.  כל אחד מאתנו מכיר את העסק שלנו טוב מאוד וכך גם לגבי התחום בו העסק שלנו פועל.  ככל שחשוף מידע וידע אודות תחום העיסוק שלנו.  ככל שנשתף בדילמות, בפתרון בעיות,  נציג מקרי בוחן, ואף נחשוף כישלונות ו/או תקלות שקרו בחברה והדרך בה פתרנו אותן.  אלו הם תכנים שמעניינים את הלקוחות הקיימים והפוטנציאלים.  חשיפת מידע וידע שלנו, מציג אותנו מול הקוראים שלנו כמקצוענים הבטוחים בעצמם.  חשיפה של תקלות ופתרונן אינה מקטינה או מחלישה אותנו, היא מציגה אותנו כבני אדם, כאנושיים, שיכולים לטעות.  כל זמן שנראה איך אנחנו לומדים מהטעויות, ולא נספר רק על הצלחות, נחזק את הקשר עם הקוראים.

החשיפה ברשתות החברתיות מציגות אותנו כאנשים, החיבור שלנו לעסק נעשה גם הרבה מעבר לשעות העבודה הרשמיות.  אפשר בהחלט ליצור חיבור שכזה גם דרך המאמרים.

 

איכות, איכות ושוב פעם איכות

חשוב לשמור על עקביות בפרסום התוכן, אבל חשוב יותר להקפיד על תוכן איכותי ומעניין.  אם אנחנו מפרסמים רק כדי שמנועי החיפוש יראו שהכנסנו תוכן חדש לאתר, אין לזה ערך.  אם לא קוראים את התוכן שלנו, לא עשינו כלום.  אם לא נקפיד על תוכן איכותי ומעניין, לא יקראו אותו!

החשוב ביצירת תוכן לקידום העסק הוא שיקראו אותו.  המטרה היא לגרום לקוראים עניין וסקרנות, שימשיכו ויישארו באתר עוד קצת, יקראו עוד פוסט, ובדרך זו יכירו את העסק שלכם קצת יותר טוב.  תוכן לא איכותי, יבריח את הקוראים מהאתר.  חשוב להבין מה מעניין את הקוראים, לגוון בצורות הכתיבה ולא להתפשר על איכות התוכן.

חשוב להיות יצירתיים, אבל היצירתיות אינה המטרה.

חשוב שלא לדבר בקלישאות, סטראוטיפים, לא להיות ציניים, להקפיד לכבד את הקוראים, באשר הם.

 

ולסיכום – חשוב להבין מה מעניין את הקוראים שלנו, באיזה מכשירים הם משתמשים, איפה הם נמצאים בזמן שהם צורכים את התוכן, ולוודא שאנחנו מסוגלים להתאים את התוכן שלנו להתנהגות צריכת התוכן שלהם.  בסופו של יום, אנחנו כותבים כדי להיות איתם במערכת יחסים ארוכה.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.