grunge like button

9 סיבות טובות שבגללן כדאי שיהיה לך בלוג

אם יש לך בלוג שמתעדכן באופן קבוע, יש לך קהל קוראים שחוזר לקרוא את הפוסטים בכל פעם שמתפרסמים, אולי לא אחדש לך בפוסט הזה.  אם יש לך בלוג וברצונך לשדרג יכולות, ממליצה להמשיך לקרוא.

  1. לנהל בלוג זה קלי קלות – לכתוב פוסט, להעלות את התוכן לבלוג באתר, לפרסם אותו לכל המבקרים באתר והאוהדים ברשתות החברתיות, זהו מהלך פשוט וקל.  בעיקר כיום שכל האתרים מנוהלים על ידי המשתמשים וכל אחד מאתנו יכול להעלות תוכן לאתר שלו בכל רגע נתון.  כדי לכתוב בבלוג, לא צריך להיות עיתונאי או סופר, צריך להיות מקצוען בתחום שלך.
  2. הבלוג בבעלות העסק – הבלוג הינו אחד מנכסי העסק.  התוכן שכותבים בבלוג שייך לכותב התוכן ולעסק עצמו, בניגוד לתכנים שאנו מעלים ברשתות החברתיות, בהן אנחנו למעשה מתארחים.  כשאנחנו מעלים פוסט בבלוג, אנחנו לא דואגים שמישהו יעלים לנו את התוכן (כמו שקורה פעמים רבות ברשתות החברתיות).
  3. הבלוג מהווה חיבור התוכן למותג – בבלוג עסקי נשתמש במרכיבים עיצוביים המחברים את הקורא ישירות למותג העסקי.  זו דרך נפלאה להאדיר את המותג, להפיץ אותו ברבים, מבלי לייצר הוצאות פרסום נוספות.  באמצעות רכיבים פשוטים כגון סמל המותג, צבעוניות המותג, ופריטים נוספים המזוהים עם המותג, ניתן להעמיק את נוכחות המותג בעזרת פוסט פשוט בבלוג.
  4. הבלוג כחלק אינטגרלי מהתוכן השיווקי – ככל ששומרים על אותנטיות בכתיבה, כך הבלוג למעשה מייצר קול ייחודי למותג.  הכתיבה בבלוג הינה כתיבה ‘רכה’ המאפשרת נימה אישית ובכך מחזקת את ‘אנושיות’ המותג העסקי.  לקוראים בבלוג יש אפשרות להכיר את האנשים שמאחורי המותג, באמצעות הכתיבה האישית, הבעת עמדות ודעות, שיתוף במחשבות וכדומה.
  5. הבלוג מסייע לשפר את המיקום במנועי החיפוש – באמצעות תוכן עדכני ורלבנטי לקוראים, מנועי החיפוש ובעיקר גוגל, שלמעשה מחפשים תוכן איכותי לגולשים, יאהבו את האתר שלכם.  ככל שנקפיד על איכות התוכן, על רלבנטיות התוכן ותדירות גבוהה של תוכן מתחדש, כך נמצא את עצמנו במיקום גבוה יותר במנועי החיפוש.
  6. הבלוג פתוח 24/7 – עצם היותו באינטרנט, הבלוג מהווה ערוץ תקשורת זמין לגולשים בכל שעה שנוח להם לצרוך את התוכן.  הקלות של העלאת התכנים לבלוג מאפשר לנו גם להעלות תוכן בזמן אמת.  היות והבלוג הוא כלי מדיה שלנו, הוא באחריותנו ותלוי רק בהחלטה שלנו להעלות תוכן או לא.
  7. אפשר להעלות את כל סוגי המדיה בבלוג – כיום, מרבית הבלוגים תומכים בהעלאת כל סוגי התכנים לבלוג, ניתן להעלות תמונות, גרפיקה, וידאו, אודיו, אינפוגרפיקס, מצגות ועוד.  דבר זה מגדיל את היכולות שלנו בהעברת התכנים לגולשים, לעיתים בסרטון קצר, לעיתים בכתבה קצרה ולעיתים נשלב גרפיקה טובה עם הסבר קצרצר.  למעשה יש לנו גמישות מלאה בהעברת מסרים איכותיים ומגוונים בבלוג.
  8. קל להפיץ תוכן מהבלוג לקוראים גם מחוץ לאינטרנט – בעזרת ממשק דיוור או חיבור לרשתות החברתיות, אנחנו יכולים להודיע לעוקבים אחרי הבלוג, בכל פעם שהעלינו פוסט חדש, מבלי שיהיה צורך ביציאה פיסית מהבלוג והעלאת תכנים במקום נוסף.  למעשה, נוכל ליצור ממשקים סמי-אוטומטיים, שמפרסמים את הפוסטים החדשים שלנו, בזמן אמת.
  9. הבלוג מספק תוכן לרשתות החברתיות – פוסטים מעניינים יכולים לספק נושאי שיחה וויראליים במדיה החברתית.  כדאי מאוד להוסיף כפתורי שיתוף מתאימים בבלוג, אם אתם פעילים בפייסבוק, דאגו לכפתורי שיתוף או תגובות לפייסבוק, אם אתם פעילים בפינטרסט, דאגו לאפשרות נעיצה בלוחות בפינטרסט וכך הלאה.  וחשוב לא פחות לא לשכוח הנעה לפעולה, אם אתם רוצים שהקוראים יגלגלו את הפוסט הלאה, כתבו להם באופן שיניע אותם לשתף.

לסיכום, הבלוג בהחלט יכול לשמש כמרכז התקשורת השיווקית בעסק ובארגון.  בלוג המנוהל טוב, תומך בערכי המותג של הארגון, מאפשר לצוות השיווק לקדם את הנושאים הקשורים באופן ישיר להשגת היעדים העסקיים.  הבלוג דינמי וקל לתפעול, מתחבר בקלות לכל המדיות הדיגיטליות השונות.

יש לכם בלוג? דאגו שיחובר לכל הפלטפורמות השונות, על מנת שיסייע לכם לקדם את העסק שלכם.

אין לכם בלוג?  זה הזמן להתחיל!  אל תחכו ל… תתחילו כבר היום, הוסיפו בלוג לאתר שלכם והעלות 2-3 פוסטים ראשונים.  הפיצו את הבלוג בכל מדיה שאתם פעילים בה, ספרו לכולם על הבלוג החדש והמשיכו הלאה.

וחשוב מכל – כל הזמן להמשיך ולהעשיר את הבלוג בפוסטים עדכניים ומעניינים.  אין משמעות לבלוג שאינו מתעדכן באופן תדיר, המהות של הבלוג הוא הקשר הרציף עם הקוראים, האפשרות לעדכן בכל עת בדברים הקשורים באופן ישיר למקצועיות שלכם, לתחום העיסוק שלכם.  אל תבזבזו ‘נשק מכירות’ בבלוג, השתמשו בו לקידום מסרים, בעזרת תוכן איכותי ומעניין.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.