אסטרטגיית שיווק במדיה חברתית 3 המ”מים: מגפון – מגנט – מוניטור
המדיה החברתית הפכה בשנים האחרונות לדומיננטית מאוד בתמהיל השיווק של מותגים וארגונים. כדי שהפעילות במדיה החברתית תהיה אפקטיבית ולא רק תגזול זמן יקר לארגון, חשוב מאוד שאנשי המפתח הפעילים במדיה החברתית והמשמשים ‘פה’ למותג, ידעו איך לפעול בה באופן הטוב ביותר.
אחד היתרונות הבולטים בשימוש נכון במדיה החברתית, הוא היכולת להגיע לקהל גדול מאוד וממוקד, בתקציבים נמוכים בהרבה, לעומת אלו שהיינו מורגלים אליהם במערכות הפרסום השונות. הן בפרסום באינטרנט וודאי אל מול הפרסום מחוץ לרשת.
אסטרטגיית מדיה חברתית צריכה לקחת בחשבון שימוש במספר כלים בו זמנית. לעיתים קרובות מנהלי מדיה חברתית בארגונים ובעלי עסקים קטנים-בינוניים, תוהים מדוע על אף שהקימו דף אוהדים בפייסבוק ופרופיל עסקי בלינקדאין, הדברים לא זזים כפי שציפו.
אסטרטגיית 3 המ”מים בנויה על המעגלים השונים בין הארגון, המדיה והלקוחות.
במגפון הארגון משתמש כדי להשמיע את קולו, במגנט הארגון משתמש כדי ללכוד את תשומת הלב של לקוחותיו ובמוניטור הארגון עושה שימוש כדי לנטר את השיח המתקיים בין הלקוחות.
אסטרטגיה זו פותחה ב Boston College על ידי החוקרים: John Gallaugher & Sam Ransbotham (ראו פרסום מקורי של אסטרטגיה זו)
חשוב להבין שבעידן של תקשורת פתוחה ברשתות החברתיות, כיום, כל אדם הוא עיתונאי וכל מחזיק טלפון חכם הוא שדרן. כל דבר עולה לאתרי החדשות במהירות שיא ובזמן אמת, חשוב לנטר את הידיעות, להיות נוכחים במרחבים בהם הלקוחות שלנו נמצאים, להבין מה מעניין אותם ומה הם צריכים ולספק להם מענה אמיתי לצורך.
מי שבוחר להיכנס לפעילות שיווקית ברשתות החברתיות, לא יוכל להסתפק בהצצה מדי פעם, זהו מסע ארוך, אינטנסיבי ויום-יומי, אולם, מי שמתמיד ומוצא את הדרך הנכונה לקיים דיאלוג עם לקוחותיו, קוצר את הפירות. יותר לקוחות בעסק ובעיקר יותר לקוחות מרוצים שמספרים על המותג.
רוצים לשפר את אסטרטגיית המדיה החברתית בארגון, מוזמנים ליצור קשר ולקבוע פגישה.
השאירו תגובה
Want to join the discussion?Feel free to contribute!