מה המשמעות האמיתית “להפעיל את השיווק באוטומט”
רבים כבר מבינים שמערך שיווק שעובד נכון בעסק, מסייע להגדלת ההכנסות. תפעול מערך שיווק מצריך תכנון מוקדם, הבנה של כלי השיווק, תשומת לב לשינויים ועדכונים ו… זמן, הרבה זמן.
ככל שבוחרים מגוון רחב יותר של כלי שיווק לשימוש בעסק, כך נדרש יותר זמן ותשומת לב, הן ללמידת הכלים החדשים / ישנים והן לתפעולם. איך בכל זאת, ניתן לשמור על הקידמה והשימוש בכלי שיווק מודרניים (וברובם גם דיגיטליים /או אינטרנטיים), מבלי להפוך למנהלי שיווק של העסק, אלא, להמשיך בעיסוק הליבה? שאלה טובה.
התשובה באופן חלקי – להכניס את מערך השיווק לאוטומט. וכאן אנחנו נדרשים לשאלה מהותית – איך מפעילים את מערך השיווק באוטומט, באופן כזה שהלקוחות מרגישים שהפניה והפעילות נעשית באופן אישי?
מהו שיווק באוטומט? לפניכם מספר דוגמאות לשימוש בכלי שיווק באופן אוטומטי או כמעט אוטומטי:
- שימוש בכלי פרסום דיגיטליים המאפשרים לנו ליצור תוכן אחד ולהפיץ אותו בו-זמנית בערוצי תוכן רבים.
- שימוש בכלים אינטרנטיים מתוזמנים מראש, לדוגמא: פוסט בבלוג מתוזמן לפרסום, סטטוס בפייסבוק מתוזמן לפרסום, תזמון הודעות באימייל וכדומה.
- שימוש בכלים דיגיטליים למענה אוטומטי ללקוחות, לדוגמא, תשובת אימייל אוטומטית עם קבלת פנייה באתר, מענה אוטומטי בעת שיחה שלא נענתה בנייד וכדומה.
- שילוב בין פלטפורמות שונות, לדוגמא, פרסום פוסט בבלוג והפצתו ברשתות חברתיות, מבלי לעבור פיסית לרשת חברתית זו או אחרת, אלא, על ידי שימוש בתוסף המאפשר ממשק ישיר בין הבלוג/אתר לרשת החברתית.
אלו הם מקצת מהדוגמאות של שימוש בכלים אוטומטיים בשיווק מודרני.
האוטומט נתפס כ’קר ומנוכר’ – צריך להיזהר ממנו.
כדי שהשיווק האוטומטי יועיל לקידום הפעילות בעסק, חייבים לשמור על ‘חום’, במיוחד כשמדובר במדיה קרה במיוחד, המדיה הדיגיטלית. ומה הכוונה?
כשאנחנו בוחרים להשתמש במערכת דיוור למענה אוטומטי לפניות לאתר, או אף לשליחת סדרת מסרים כזו או אחרת, אנחנו חייבים להקפיד על מספר כללים:
א. פניה אישית – לפתוח את המייל בפנייה אישית לאדם שנרשם לקבל מידע,
ב. כתיבה לשני המינים – היות ואין לנו מושג מי מקבל את ההודעה, האם הוא גבר או אישה, ואין לנו כל רצון לפגוע ברגשות הקוראים, כדאי לנו לסגל הרגלי כתיבה המתאימים לקריאה על ידי שני המינים. כך שכל אחד שקורא את הטקסט, מרגיש שכתבנו במיוחד בשבילו, ונחסוך לעצמנו את אי הנעימות שבהסתייגות (כתיבה בלשון זכר מתייחסת גם לנשים ולהיפך).
ג. מענה רגיל ולא אוטומטי, כאשר פונים אלינו, לאחר שקיבלו מסר כלשהו. הדיוור הדיגיטלי מאפשר לנו להגיע לקהל רחב באמצעות ניסוח אחד, אולם, כשאחד מהנמענים בחר לפנות אלינו אישית, כדאי לנו מאוד להיות שם ולענות בהקדם האפשרי. כאן נגמר האוטומט ועוברים להילוך ידני.
מתי שימוש בשיווק אוטומטי יכול להזיק לעסק שלנו?
בדיוק כמו שכל דבר בחיים, כשעושים בו שימוש מוגזם, הוא לא מביא תועלת, כך גם לגבי השיווק האוטומטי. לדוגמא, כאשר אנחנו מעלים פוסט חדש בבלוג, מחברים בין הבלוג לבין רשתות חברתיות, מפרסמים אותו פעם אחת בבלוג ולאחר מכן בפרופילים השונים שלנו ברשתות החברתיות – זה מצוין! לא רק שפרסמנו פיסת תוכן חדשה בבלוג שלנו, אלא אנחנו גם מאפשרים לקוראים שלנו, לדעת על כך, במקום בו הם נמצאים (הרי סביר להניח שהם לא נמצאים בבלוג שלנו ומחכים לפוסט החדש שיעלה לאוויר…).
מה המשמעות ‘שימוש מוגזם’ בכלי אוטומטי? כאשר אנחנו מעלים סטטוס לפייסבוק, ומשתפים את אותה פיסת התוכן בדיוק, במספר קבוצות בהן אנחנו חברים. למה זה לא טוב? הרי בסך הכל אנחנו רוצים להגיע לקהל כמה שיותר רחב, לא? אז ככה, סביר להניח שהחברים בקבוצות בהן אנחנו פעילים, חברים במספר קבוצות ולא רואים את התוכן שלנו רק במקום אחד. ברגע שיראו את אותו התוכן מופיע באופן קבוע במספר מקומות בו זמנית, הם מבינים שאנחנו נוקטים ב MARKETING PUSH ואת זה רוב הלקוחות שלנו לא אוהבים.
הם רוצים להרגיש שאנחנו מקדישים זמן ותשומת לב לנוכחות שלנו לפניהם, שאנחנו מייעדים את התוכן במיוחד עבורם. כשאנחנו מעלים את אותו התוכן במקביל במספר רב של מקומות, אנחנו מפסידים את כל היתרון בשימוש בכלים האינטרנטיים ולמעשה, מפסידים את ההקשבה של הלקוחות שלנו.
לסיכום, שימוש בכלים אוטומטיים בשיווק העסק בהחלט יכולים לסייע לנו לנהל את הזמן טוב יותר. השימוש בתזמון הודעות מועיל מאוד בניהול הזמן שלנו הן בבלוג והן ברשתות החברתיות. שימוש במערכת דיוור מאפשר לנו תגובה מהירה, גם כשאנחנו לא נמצאים מול המחשב בפועל, מבלי שהלקוח מרגיש שהכתיבה אוטומטית. לכן, כדאי לנו ללמוד אילו כלים אוטומטיים מועילים לנו בשיווק וקידום העסק, ואיך ניתן להשתמש בהם בחוכמה.
אם גם אתם נתקלים מדי פעם בתכנים שנראים לכם מופעלים אוטומטית, תעצרו לרגע ותשאלו את עצמכם “מה זה עושה לי”, איך אתם מרגישים עם השיווק האוטומטי, האם זה באמת משכנע אתכם להתקדם הלאה עם אותו המותג או המוצר? כמו שאתם מרגישים, סביר להניח שגם הלקוחות שלכם ירגישו, אם תעשו שימוש דומה. הקפדה על שימוש נכון בכלי השיווק, תסייע לכם במכירות ובהגדלת ההכנסות בעסק.
השאירו תגובה
Want to join the discussion?Feel free to contribute!