העליתי דף עסק בפייסבוק – מה עכשיו?

לאחרונה נתקלתי מספר פעמים בשאלה “העליתי דף עסק / דף אוהדים לפייסבוק, איפה הלקוחות שלי, מה עלי לעשות עכשיו?”

פייסבוק הנה מדיה חברתית, במקור נועדה לשם אינטראקציות חברתיות, אולם עם הזמן, מפנה את מקומה, ויש האומרים אף מייעדת את עיקר פעילותה לקידום עסקי כזה ואחר.  אם זה באמצעות דפי עסקים / דפי אוהדים, באמצעות קידום ממומן ובקרוב אף נראה את “פייסבוק דיל” בדומה לגרופון ולאתרים אחרים, המציעים לנו לקדם את המוצר/שירות באמצעות מתן הטבות מרחיקות לכת ללקוחותינו.

אז מה עלינו לעשות לאחר שהקמנו דף עסק?

ראשית, עלינו להפנים שאין די בהקמת דף העסק, ועלינו להתייחס למדיה החברתית בהיבט החברתי שלה, כלומר, לקיים אינטראקציה מתמשכת עם לקוחותינו, עם קהל הקוראים.  אין זה דבר קל, מרביתנו עוסקים בעסקים הנמצאים בעולם הממשי, עולם השיווק לא לגמרי נהיר לנו ובעיקר, אנו רוצים להשקיע את מירב הזמן והמאמץ בעיסוק המרכזי שהוא בוודאי לא הנוכחות ברשת החברתית.  אולם… כולנו יודעים היטב שהשיווק האפקטיבי ביותר הוא הפרסום מפה לאוזן, הפייסבוק למעשה יכול בקלות להוות במה תקשורתית המדמה את השיווק מפה לאוזן.  לכן, לאחר הקמת הדף, חשוב מאוד לייצר תנועה איכותית, כזו המאפשרת דיאלוג פורה בין הצופים בדף, שכולנו מקווים שיום אחד יהפכו ללקוחות, לבין בעל הדף.

אבל איך מייצרים דיאלוג שכזה?… אין קוסמות בשיווק, אלא, עבודה עקבית וכבוד לזולת מקדמים את העסק באשר הוא, ובמדיה החברתית המעגלים גדלים במכפלות ובמהירות, ולכן, עצתי היא: הכניסו פוסטים הקשורים בפעילות העסקית, העלו דילמות, הצעות ייעול, שאלות, חוויות וכל תוכן הנותן ערך מוסף לקוראים.  השתמשו בכל הכלים הקיימים בפייסבוק, שאלו שאלה ובקשו באופן ישיר מהקוראים שיגיבו, שישתפו אתכם בחוויה שעברו, בניסיון העבר וכדומה.

אל תסתפקו רק בכתיבת תכנים בקיר של דף העסק, היו נוכחים במקומות שבהם הלקוחות שלכם נמצאים.  לדוגמא, אם אתם בעלי חנות מזון לכלבים, חשוב לבקר גם בדפים של עמותות לאימוץ כלבים, דפים של מאלפי כלבים ולהגיב על דיונים, פוסטים הנכתבים במקומות אלו.

אחד הדברים החשובים לדעתי הוא השיתוף, שיתוף במידע מגדיל את האמון של הקוראים בעסק שלנו, ככל שנשתף יותר בדברים המתרחשים, גם במבצעים של מוצרים / שירותים שאותם נרצה לקדם, אך בעיקר בתובנות, אירועים, חוויות שאנו חווים באופן אישי או שמי מלקוחותינו חווה ומשתף אותנו.  השיתוף מגדיל מעגלים חברתיים ועתיד להגדיל את מעגל הלקוחות, אם מנהלים את התקשורת בצורה אפקטיבית.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.