איך לא ללכת לאיבוד בים של מסרים מבלבלים?
יוצאת עכשיו מפגישת ייעוץ, בה התמקדתי בתכנית שיווק ל 3 חודשים הבאים למיזם מרתק, שעוד תשמעו עליו רבות בעתיד הקרוב.
ישנם שלושה עמודי תווך ברורים בעת תכנון שיווקי:
- חיבור התכנית ליעדים עסקיים
- חידוד המסר
- הגדרת קהל מטרה
אחת הטעויות הנפוצות היא להתחיל לרוץ מבלי לתכנן. מפזרים מסרים בכל ערוץ מדיה אפשרי, משקיעים זמן רב באיתור מרחבי פרסום בחינם ובכסף ולא מבינים למה ‘השיווק לא עובד לי’.
כדי להגיע לתוצאות בשיווק, צריך תכנון, עבודה יסודית והמשכיות. בקיצור – שיווק טוב צריך זמן.
תתעלמו מכל המסרים שמציפים אתכם ברשת ובאימיילים, מאלו שמבטיחים לכם שתמורת עשר דקות מזמנכם תוכלו להתעשר או לכל הפחות לקנות את האוטו שחלמתם עליו.
תתעלמו מהמסרים שמבטיחים לכם שאם רק תעתיקו את המיילים / דפי הנחיתה / המוצר שהצליח כל כך טוב עבור מי שמשווק אותו, תתעשרו בדיוק כמוהו.
אם אתם באמת רוצים להצליח בעסק שבחרתם להקים ולנהל, תהיו קשובים ללקוחות שלכם, תהיו קשובים למטרות שהצבתם בתחילת הדרך, תהיו קשובים למתחרים שלכם.
תבינו היטב מה פוטנציאל הצמיחה שלכם.
אבל אל תדלגו על הכנת תשתית שיווק טובה, כזו שתאפשר לכם לממש את פוטנציאל הצמיחה. תכנית שיווק טובה כמוה כמפת דרכים. תכנון נכון של מהלכי השיווק שלכם, יסייע לכם להעביר את המסרים לקהל המטרה בצורה מדויקת וברורה.
מה שעובד טוב עבור עסק אחד בנישה מסוימת, לא בהכרח יעבוד טוב עבור העסק שלכם.
למדו מהתוצאות שלכם, מהמתחרים ובעיקר למדו מהלקוחות שלכם. הבינו מה עובד טוב עם הלקוחות הקיימים ושכפלו את ההצלחה שלכם.
ולסיום – חישבו היטב על המסרים שאתם מעבירים, אל תפזרו הבטחות שאתם לא מתכוונים לממש או שאין לכם מושג איך (אם בכלל) אפשר לממש אותן. כשאתם באים לכתוב פיסת תוכן כלשהי, בין אם מדובר בסטטוס ברשת חברתית, בפוסט באתר או במודעת פרסום במנוע החיפוש – דמיינו את הלקוח מול עיניכם, לא לקוח ‘תיאורטי’ אלא אדם שאתם מכירים מקרוב, מישהו שבאמת השתמש במוצר שלכם בעבר, צרך שירות שלכם בעבר או בהווה. כתבו לאותו אדם. תבדקו אם מה שכתבתם נשמע הגיוני, מניע לפעולה, מרגש, יוצר חוויה. אם כן, אתם בכיוון הנכון.
בכל מצב, שמרו על אותנטיות, היו מי שאתם. אל תנסו להפעיל מניפולציות שאולי עבדו טוב עליכם, כי הופעלתם על ידי מישהו אחר. שכפלו את ההצלחות של עצמכם והימנעו ממסרים מבלבלים.
השאירו תגובה
Want to join the discussion?Feel free to contribute!