למה חשוב לזקק את המסר?
רב המשווקים יודעים היטב מה הם רוצים להגיד, הם יכולים לשרוק את זה מתוך שינה, ובכל זאת, בכל פעם שיידרשו לנסח מודעת פרסום, הודעה למדיה ומכתב ללקוחות, הם ישבו ויחשבו היטב על כל מילה, לפני שתצא החוצה.
המסר הוא הליבה של התוכן השיווקי. הוא מחולל השינוי. בעזרת מסר ממוקד, נצליח לגרום ללקוח לקבל את ההחלטה הנכונה.
מסר מעורפל, מסר מתחכם, מסר משופשף היטב – כל אלו יגרמו ללקוח לברוח.
וזו בדיוק הסיבה שבגללה משווקים יעצרו, יזקקו, ינסחו שוב ושוב, עד שידעו בוודאות שהמסר השיווקי ברור ובהיר לקהל היעד.
בניהול מותגים אנחנו מקפידים לקיים את ההבטחה.
בכתיבת דפי נחיתה / דפי מכירה אנחנו מקפידים לזקק הצעה שיווקית אטרקטיבית.
בשיחת מכירה אנחנו מתסרטים את מהלך השיחה העתידית.
למעשה, בכל סיטואציה, אנחנו נדרשים להעביר מסר ברור וממוקד.
פעמים רבות יש לנו נטייה להתבלבל בין המסר והערוץ בו אנחנו בוחרים להשתמש.
חשוב מאוד שתהיה התאמה והלימה בין המסר = “מה” אנחנו רוצים להגיד
לבין הערוץ בו אנחנו בוחרים להשתמש = ה”איך”.
אם כולם פועלים ברשת חברתית כדוגמת הפייסבוק, סביר להניח שנפעל בה גם אנחנו. רגע לפני שנחליט להעלות סטטוס בפייסבוק, כדאי שנשאל את השאלה הפשוטה – האם הלקוחות שלנו מצפים מאתנו להעביר להם מסרים בפייסבוק? אם כן, מתקדמים לכתיבה. אם לא… עוצרים ומחשבים מסלול מחדש.
לצורך הדוגמא, אניח שהלקוחות שלנו מצפים לקבל מאתנו מסרים בפייסבוק.
עכשיו מתחילה העבודה. עלינו לשאול 3 שאלות מהותיות:
- מה אנחנו רוצים להגיד – מה המסר השיווקי שלנו?
- למי אנחנו רוצים להגיד – מי הקהל שלנו?
- מה יקרה אם לא … – מה יהיו התוצאות אם לא נפעל?
שלוש שאלות אלו הן קריטיות בחידוד המסר שלנו, בהבנה שלנו מה באמת אנחנו רוצים להעביר הלאה.
התשובה על שאלות אלו תסייע לנו לבחור את המילים המתאימות, לבחור את התמונה המתאימה שתלווה את הסטטוס ואפילו יסייע בידינו להחליט מתי המועד המתאים לפרסום אותו סטטוס.
טיפ לשימוש נבון במסר שיווקי
טיפ לחידוד מסר שיווקי: חשבו ב’דיבור’ לא ב’כתיבה’. הכוונה היא, רשמו על גבי דף לבן רעיונות שאתם רוצים להעביר הלאה. כתבו אותם בשפה אותה אתם מדברים, במילים פשוטות, לא בסיסמאות.
כל פעם שתיפלו למלכודת הסיסמאות, קמטו את הנייר לכדי כדור, זרקו אותו לסל האשפה והתחילו מחדש. זכרו, ככל שהמסר שלכם יהיה פשוט יותר, כך יהיה לכם קל להשתמש בו בערוצי התקשורת השונים.
אבל, אם לכם לא יהיה ברור מה אתם רוצים להגיד, הסיכוי שאחרים יבינו הוא קטן.
רק אחרי שהמסר ברור לנו, כלומר, אנחנו יודעים היטב מה אנחנו רוצים להגיד. רק אז נשב לכתוב את הסיפור כולו.
הצעד הבא לאחר הגדרה ברורה ובהירה של המסר השיווקי, הוא לכתוב את ההצעה השיווקית. לאחר שהצעה זו מנוסחת היטב, נוכל לבחור את ערוצי התקשורת השונים ולהתאים את המסר לכל ערוץ, בהתאם להתנהגות צריכת המידע בערוצי המדיה השונים.
השאירו תגובה
Want to join the discussion?Feel free to contribute!