התוכן הוא המלך – 5 דברים שכדאי לדעת בניהול התוכן בדף האוהדים

מי כותב, מתי כותבים, כמה כותבים ולמה? רוצים לדעת איך נכון להתנהל בפייסבוק, איך לנהל את הפעילות בפייסבוק ולא לתת לפייסבוק לנהל אתכם? לפניכם 5 דברים שחשוב לדעת, לפני שמתחילים להעלות סטטוסים לדף האוהדים.

עסקים ומותגים הפעילים במדיה החברתית, מבינים היטב שלא מספיק להעלות דף אוהדים, ממותג ומעוצב למשעי, צריך לתחזק את הפעילות במדיה זו.  איזה תכנים מעליים, באיזו תדירות מדברים בפייסבוק, איך יודעים מי רואה את התוכן שלנו ומה יכול לסייע לנו לקידום התוכן במעלה הפייסבוק. לפניכם 5 דברים שחשוב לדעת, לפני שמתחילים להעלות סטטוסים לדף האוהדים.

איזה תוכן כדאי לי לשתף בפייסבוק?

התוכן של כל אחד מאתנו בפייסבוק הוא גם הקניין הרוחני שלנו.  כדאי מאוד להעשיר את הקוראים שלנו בפייסבוק בתכנים מקוריים שאנו כותבים, יחד עם זאת, קשה מאוד למצוא לתחזק תוכן באופן שוטף ורציף, המבוסס על תוכן מקורי בלבד, ולכן, כדאי לאתר ברחבי הרשת, תכנים נוספים של כותבים אחרים, אשר עשויים לעניין את הקוראים שלנו.  כמובן, שבכל פעם שנשלב תכנים שאינם מקוריים שלנו, עלינו לציין את שם המקור ולפרגן בקישור לקריאת הפוסט במלואו. חשוב מאוד שלא להעתיק ו/או לשכפל תוכן ברשת, אלא, לכתוב סטטוס קצר, המתייחס לפוסט האמור, ולהוביל את הקורא לתוכן המקורי.

מה התדירות הנכונה להעלאת תכנים?

אין פורמולה מדויקת לכמות התכנים שעלינו להעלות לדף האוהדים, עלינו לחשוב על האוהדים של הדף, מה הציפייה שלהם מאתנו.  אם מדובר בדף אוהדים המעדכן בנושאים הקשורים בחדשות, הציפייה שבכל פעם שתהיה חדשה מעניינת, היא תופיע בקיר החדשות.  אם דף האוהדים משמש כמקור למידע ועדכונים, הציפייה כמובן שהקיר יתעדכן באופן תדיר.  אם אני עסק של טיולי אופניים, חשוב לעדכן בסיומו של כל טיול, להעלות תמונות וחוויות, כי הרי  במדיה חברתית אנו עוסקים, והגולשים מצפים לתכנים חברתיים.  ולכן, כפי שציינתי אין תדירות המתאימה לכולם, יש עסקים שיעלו תכנים פעם-פעמיים ביום ואחרים יעלו תוכן פעמיים-שלוש בשבוע.  כל עסק צריך להבין מה מתאים לקוראים שלו.

 מהו Edge Rank כלי הדירוג של פייסבוק?

הדירוג של פייסבוק מבוסס על אלגוריתם מורכב מאוד, הקובע איזו פיסת תוכן תוצג בפני הגולש. הדירוג מבוסס על שלושה פרמטרים עיקריים: הזיקה בין הכותב לקורא, מהי מידת האינטראקציה בין הכותב לבין הגולש, בין אם מדובר באוהדים ובין אם מדובר בחברים.  ככל שהקרבה בין הכותב לקורא גדולה יותר, כך התכנים יופיעו בתדירות גבוהה יותר ובמיקום טוב יותר.  איך יודעים מה טיב הקשר? על סמך כמות האינטראקציות בין השניים.  פרמטר שני הוא המשקל, תמונות וקטעי ווידאו מקבלים משקל גבוה יותר לעומת תוכן טקסטואלי.  והפרמטר האחרון הוא עדכניות התוכן, תכנים ישנים מוצגים פחות מאשר תכנים עדכניים.

כוחו של תיוג ומתי נכון להשתמש בו

ישנה תכונה אחת שכמעט ואיננו מנצלים אותה כראוי, והיא תכונת התיוג בסטטוסים (ולא תיוג התמונות).  כאשר אנו מייבאים תוכן מדפים אחרים, כדאי מאוד ליצור את החיבור בין הדף שלנו לדף שאותו אנו מקדמים באמצעות התוכן, וכל זה למה? כדי להרוויח מגלגלי הוויראליות (לסחוט את הלימון עוד טיפטיפה…).  איך עושים זאת?  נכנסים לפייסבוק כ”דף” ולא כ”פרופיל אישי”.  מוצאים תוכן שאותו אנו מעוניינים לקדם בדף שלנו, לטובת קוראינו, מקפידים להקליק “אהבתי” על הדף המקורי שממנו נייבא את התוכן.  בסטטוס הקצר המקדים את הסטטוס המקורי, נתייג את דף האוהדים שממנו אנו מביאים את התוכן.  כך, כל האוהדים שלנו נחשפים לתוכן החדש וגם האוהדים של הדף המקורי נחשפים שוב לסטטוס החדש שלנו.  התיוג נעשה באמצעות הסימן @ לפני שם הדף.

מהי השעה הנכונה לכתוב סטטוסים בפייסבוק?

מרי סמיט, גורו בשיווק בפייסבוק מעלה תכנים בכל יום בין השעות 7-8 בבוקר ולאחר 13:00, האם מה שנכון למרי סמיט נכון גם עבורך? בהחלט לא.  כל עסק צריך לקרוא ולנתח את התובנות של דף האוהדים, להבין מי הם הגולשים הקוראים את התכנים, מהם התכנים שמניבים הכי הרבה תגובות ושיתוף מידע, האם יש השפעה על שעה ויום בו מעלים תכנים ועל התגובות של האוהדים.  רק קריאה והבנה של הנתונים המוצגים בפני כל מנהל דף אוהדים, תביא אותו להבנה מה התדירות הנכונה להעלאת התוכן ומהן השעות המתאימות ביותר לחולל תגובות ועניין.  ישנה חשיבות לתחום העיסוק, לקהל הקוראים, להרגלי הגלישה שלהם ברשת ועוד.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.