מידע חדשותי של האחד יכול לשמש מסר אקטיבי לאחר? [פוסט אישי]
מסר שיווקי ייכנס לראשו וליבו של קהל היעד שלך כשהוא ממוקד ו… כשחוזרים עליו שוב ושוב.
הפוסט הפעם לא עוסק בחשיבותו של מסר שיווקי ממוקד, על כך כתבתי והרציתי פעמים רבות. הפעם אני רוצה לשתף אתכם במחשבות שעלו לי אתמול, בעקבות צפייה במבזקי החדשות בין 6:45-8:00 בבוקר. בשעות הבוקר, לערך כל חצי שעה יש מבזק חדשות, מי שפותח את הבוקר עם ערוץ 2, זוכה ל 4 מבזקים בשעה ורבע ראשונות של הבוקר.
מטרת מבזקי החדשות היא כמובן לעדכן אותנו במה שקורה בסביבה הקרובה והרחוקה וגם במזג האוויר. אין כוונה שיווקית במבזקי חדשות אלו, אלא מסירת מידע לשמה.
אבל, מה קורה כשמידע של האחד יכול לשמש מסר לאחר?
למה אני מתכוונת?
שיווק מפה לאוזן וחזרה על המסרים בשילוב פניה ממוקדת לקהל היעד – התוצאה: המסר מגיע ליעדו.
קחו לדוגמא את מבזקי החדשות אתמול בבוקר (18/10/15), בהם חזרה טלי מץ מספר פעמים על הידיעה ש… (וזה לא ציטוט מדויק) “החמאס העביר לאנשיו מסר שלפיו עליהם לזנוח את פיגועי הדקירה ולשאוף לפגע בהיקף נרחב יותר.” אנחנו צריכים להבין שידיעה חדשותית של האחד, עשויה להפוך למסר אקטיבי עבור האחר.
מה שעובד טוב בשיווק מוצרים ושירותים, עובד היטב גם בשיווק פעילות טרור.
האמירה שלי “בחיים הכל שיווק” לצערי פוגשת אותנו בימים אלו, בשיווק שלילי, בשיווק של מפגעי טרור.
בימים טרופים אלו, אני צופה בחדשות ומתכווצת. כל כך הרבה דיבורים, כל כך הרבה מידע שאנחנו פשוט מנגישים לאויבים שלנו. בכזו קלות אנחנו מעלים אותם לפריים טיים. לעתים אני חושבת שאם היו מעסיקים את מיטב משרדי יחסי הציבור, לא היו זוכים לתהודה שכזו ולכיסוי תקשורתי מעין זה.
הגיע הזמן שגם בחדשות יתחילו להקשיב ולהבין שיווק – כי הם פשוט מסייעים לאויבים שלנו להעביר מסרים בינם לבין עצמם, והנזק הוא כולו שלנו.
שנדע ימים שקטים יותר.
השאירו תגובה
Want to join the discussion?Feel free to contribute!