תובנות על שיווק העסק שלי – שיווק עצמי בעצמי
את העסק שלי במתכונתו הנוכחית הקמתי בשנת 2009.
נסיתי לחשוב מה עובד בשבילי בשיווק ….
בעיקר למדתי תוך כדי תנועה מנסיוני ועל בשרי וכשהבנתי (באיחור משהו) שעולם השיווק מתקדם , שלא לאמר טס קדימה בעיקר בערוצים הדיגיטאליים, לקחתי פה ושם קורסים והעשרות בנסיון להדביק את הפער.
סיכום ביניים של התובנות השיווקיות שלי ומה שעובד בשבילי ….(ואני מאד לא מסודרת בתחום..)
- בידול הוא שם המשחק… לאורך כל הדרך אני משתדלת לבדל את עצמי מהמתחרים אם ברמת הידע , באיכות השרות ורמתו . לומדת כל הזמן , צוברת ידע , מטפחת את קשרי בחו”ל כל זאת במטרה לייצר טיולים מותאמים אישית לאסיה תוך ירידה לפרטי הטיול הכי קטנים, אני מקדישה זמן רב לכל לקוח , סבלנות ופתיחות למגוון בקשות. הטיולים לא יוצאים מ”פס ייצור”, כל טיול נבנה ומותאם לצרכי הלקוחות. שרות כזה קשה למצא בחברות גדולות אשר עוסקות לרוב במסות ולכן כאן יתרוני.
- מרבית הלקוחות הם לקוחות שהגיעו בהמלצות מפה לאוזן, אלה הלקוחות הכי טובים, כמעט תמיד, יממשו את פנייתם וירכשו את הטיול.
- פוסטים בפייסבוק, מצריכים אנרגיה מירבית וללא הפסקה, לעבור “לחיות בפייסבוק”, אני מנסה פה ושם להיות נוכחת אולם זה לא תמיד עובד לי. מסקנה – אולי לשכור משהו שיעשה זאת עבורי. עד כה פעילות שיווקית שעשיתי בעצמי בפייסבוק לא עבדה לטעמי ואני עדיין מתחבטת בשאלה אם זו פלוטפורמה שבכלל מתאימה לעסק שלי.
- פרסום בתשלום בזירת התיירות הפופולרית ביותר בארץ תמורת תשלום חודשי לא קטן, אך עד היום זהו פרסום שהוכיח את עצמו באמצעות כמות כניסות לא מבוטלת של לקוחות לאתר וכן מימושים.
- דיוור ישיר, עדין לא נסיתי.. מוצאת תירוצים שונים לדחייה, אך לפי כל המומחים זה כנראה עובד מאד.
המסקנה “המתסכלת” מבחינתי, אי אפשר לנוח … כל הזמן יש לעבוד על השיווק, ללמוד ולהתפתח ולמצא את הערוץ שעובד הכי טוב לעסק שלך כי אי עשייה משמעותה נסיגה.
ציפי בן-צבי
ארגון טיולים פרטיים לאסיה
בעלת ניסיון רב בארגון טיולים לאסיה ולמזרח הרחוק, מארגנת ומפעילה טיולים פרטיים בתפירה אישית למדינות המזרח הרחוק מאז שנות ה – 90.
0526179205 | tzipibenzvi@gmail.com | tzipibz.co.il